Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Het is echt geen werk. Nou ja, wel een uurtje of 10 in dit geval, maar het is vooral dom werk. De vraag is hoe lang dit houdt want het leer van de zitting is redelijk droog. Maar goed, als het scheurt laat ik het alsnog opnieuw bekleden en er zit sowieso bijna nooit iemand achterin. Het grote voordeel van zwart leer is dat je geen verf op kleur hoeft te mengen. Niet dat het zo veel moeite is, maar voor jouw SM moet je wel twee keer langs een winkel om de juiste verf te hebben. Maar met je SM zou ik het nog niet doen; dat leer is goed genoeg en dit is wel een beetje een paardenmiddel. Alleen bij wat ernstigere slijtage of zoals in mijn geval kleursverschil zou ik het doen.
Deze verf is trouwens echt anders dan die van de leerlooier. Die is meer latex-achter en blijft meer op het leer zitten. Dit trekt er wat meer in. Dit blijft misschien wat beter zitten als je het leer van te voren niet goed schoon maakt. Als ik moet kiezen zal ik denk ik de volgende keer weer voor deze verf gaan. Al was het maar omdat ik het gratis gekregen heb
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
erg netjes!
dus niet met dat Leerlooierspul?
edit: nee dus, welk Merk spul dan wel?
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Geen idee welk merk het is, ik heb het gekregen van http://www.auto-interieur.nl/ waar ook mijn voorstoelen opnieuw bekleed worden.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 6316
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Het resultaat lijkt zo op de foto haast te mooi, maar je gebruikt ‘m goed dus het zal wel weer een mooi patina krijgen in de loop der tijd. Is dit overigens het originele interieur? Het doet me zo aan het interieur van een DS denken. De vraag zal wel eerder gesteld zijn, maar ik vind het niet terug.
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Het is inderdaad een DS interieur dat in de trax zit, al is er wel eea aangepast. De achterbank is bijvoorbeeld versmald en de trax zijpanelen zijn los met leer bekleed. De trax is niet met leer geleverd, en al helemaal niet met dergelijk banken. Vanochtend nogmaals gekeken. Het ziet er prima uit, ik ga het niet nog een keer verven. Het is wel erg droog, dus het gaat nog wel twee keer in de olie.
Het resultaat is inderdaad wat te mooi, maar ik had geen keuze: voor moeten de stoelen opnieuw bekleed worden en anders wordt het een allegaartje. Nu is het dus een kwestie van veel rijden
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ziet er erg netjes uit de achterbank Ree!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Aan de binnenkant van de motorkap zat isolatie, maar dat is helemaal verpulverd. Is de geluidsdempende Polyurethaan bekleding van Conrad (zoek op http://www.conrad.nl naar bestelnummer 841129 - 89 ) hiervoor geschikt?
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik vraag me af of geluidsisolatie op die plaats heel veel nut gaat hebben Ree. Ik zou eens moeten kijken hoe en/of wat er bij mijn auto aan de binnenkant van de motorkap zit.
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik denk dat het resonanties uit de motorruimte haalt. Ben benieuwd hoe het standaard in de Trax zit
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Ik zal eens even naar de schuur baggeren, momentje.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Er zit helemaal niets op Ree, buiten wat verf dan. Maar als het je puur om resonantie-onderdrukking te doen is, zou je dan niet eerder zoeken in de richting van die dunne antidreunmatjes? Je hebt niet heel veel ruimte tussen motorblok en motorkap namelijk.
Totaal aantal Berichten: 1802
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Geluidsisolatie in een Trax.
Mijn vader heeft er iets wat het best te omschrijven valt als een ‘leren rolletje’ tussen de rand van de motorkap en de rand waar die in valt liggen. Valt me nu pas op dat dat blijkbaar niet hoort… Waarschijnlijk ook gedaan tegen de resonanties.
Of het werkt? Geen idee, nooit op gelet.
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Er is vooral weinig ruimte boven de carburateur. Ik ben nog op zoek naar een ander luchtfilter, daarna kan ik kijken of voldoende ruimte over is voor deze isolatie. Ik kan natuurlijk altijd een rondje isolatie weglaten, maar dan moet ik eerst weten hoe het inlaattraject gaat lopen.
Al met al is de auto al redelijk stil, maar dat is met name omdat de cabine goed geïsoleerd is, Volgens mij valt er in de motor nog best wat te dempen.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Hoort er wel in hoor, is het stoot’rubber’ anders zou het metaal op metaal zijn en de lak er dus afspringen. Overigens maakt geluidsisolatie ook in een Trax wel degelijk uit. De auto van Ree is heel wat rustiger en stiller om mee te rijden dan de mijne en dat zit hem echt niet alleen maar in die extra versnelling.
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ach, bij 140 met het dakje open is het ook wel voorbij met de rust
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi