Is dit wat je zoekt?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Totaal aantal Berichten: 1069
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Inderdaad;
Zo`n kleurstaal werkt erg vertekenend…
Ik ben gisteren nog even in Borculo geweest (bij Langelaar);
Richard had nog een deur in de juiste kleur staan en daar hebben we de stalen opgehouden om te vergelijken; op een groter opppervlak lijkt de kleur veel blauwer dan op een kleurstaal…
Zoals de planning nu is kom ik de laatste regioavond (van Arnhem) met de DSuper…

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
De afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest om de rubbers schoon te krijgen en dit is heel behoorlijk gelukt;
De deurrubbers zijn perfect schoon en lijken wel nieuw en de meeste andere rubbers ook.
De rubbers die niet goed zijn worden vervangen door nieuwe.
Een goede tip om de rubbers schoon te krijgen;
De afwasmachine !
Een goede tip om je afwasmachine schoon te houden (en geen ruzie met je vrouw te krijgen);
doe het niet in je eigen afwasmachine!
Ook ben ik vandaag bij de spuiter geweest en alles staat in de lak!
Volgende week gaat de dame op transport naar de werkplaats waar ik ga beginnen met het opbouwen…
complimenten.. mooi spuitwerk!

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break

Totaal aantal Berichten: 817
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
mooi gezicht, al dat plaatwerk.

Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ziet er goed uit!
Citroen!

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break

Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Veel succes!
Citroen!

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mooi hoor! ook een mooie kleur!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ik vind dit een superkleur… Op de BX heb je ook een soortgelijke kleur gehad (op de CX helaas niet)! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Hoe ga je de koplampruiten monteren Pascal? Op advies van forumgenoot Repelsteeltje heb ik de ruiten in de kit gezet, ruim kit op de stalen rand en het ruit er in laten soppen. De kit is 3M 08509 ruitenkit en het overtollige schraap je weg en de rest veeg je weg met een doek met wasbenzine. Daar komt geen druppel water meer langs om het staal in roest om te zetten. Ik heb ook een paar nette RVS randjes gescoord, mooier dan de plastic randen IMHO.
Mooie kleur en veel succes met de dame.

Totaal aantal Berichten: 113
- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Han S schreef:Ik heb ook een paar nette RVS randjes gescoord, mooier dan de plastic randen IMHO.
Het nadeel van de RVS randjes vind ik de scherpe kanten die de (verse) lak beschadigen bij het erop drukken. Links had ik een RVS randje, rechts een plastic randje, carrosserie in 2002 opgeknapt - nieuwe stukken plaat onder de koplampen links en rechts, auto geheel gespoten, maar na een paar jaar waren er bij de RVS rand weer veel roestplekjes rondom, bij de plastic rand alleen daar waar gelast was. Heb destijds wel Dinitrol op de rand aangebracht voor het plaatsen van het randje.
Heb de spatborden afgelopen zomer weer in orde gemaakt, maar nu aan beide zijden maar plastic randjes geplaatst.
Ik ben meer iemand van vet en dikke olie, ik smeer de binnenkant van die randjes vol met vaseline voordat ik ze er op druk en ik smeer er regelmatig opnieuw vaseline op. De portieren krijgen een oliebadje dat in de naden trekt, hele dikke transmissieolie en als dat een paar weekjes is uitgedrupt op oude kranten gaat de bokkepoot met doorsmeervet er overheen, dikke laag vet en het roest nooit meer.
Bekend is de Mike Sanders fett voor in de holle ruimten, is ook gewoon iets als vaseline met toevoeging. Ik kan me voorstellen dat als je zoals Pascal zo’n auto helemaal opknapt, dat je er ook lange tijd geen bruine vlekjes op wilt aantreffen.

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
@25trd:
Ik vind deze kleur ook geweldig;
Mijn eerste auto, een GSA break, had een vergelijkbare kleur maar die moest ik toen helaas verkopen omdat ik de kosten om haar te rijden niet kon opbrengen (ik zat toen nog op school); heb haar toen verkocht aan een liefhebber die haar nog steeds heeft en rijdt (hij wordt tenminste nog ieder jaar gekeurd)...
Kent iemand toevallig een blauwe GSA break met kenteken LF-82-DX ?
Ik heb de auto na de verkoop helaas nooit meer gezien…
Ook op de BX is de kleur erg mooi en ik zit er aan te denken…
Wat betreft roestpreventie;
De spuiter heeft de holle ruimtes (en meer) behandeld met RX,
Ik ben van plan om alles nog een keer na te behandelen met Mike Sanders.
De dame staat nu in de loods en ik heb haar zojuist toegedekt omdat hier ook aan andere auto`s gewerkt wordt,
zo dadelijk nog even afscheid nemen en dan mijn koffers pakken en even een maandje de warmte opzoeken.
Ik zal proberen vandaag nog een foto-reportage te plaatsen van de restauratie tot nu toe, ik heb vanochtend een aantal “nieuwe” foto`s gekregen van de lasser.
Hier alvast het vervoeren van de dame:
afscheid van de vorige dame (stukgelopen project):
en de dame op haar nieuwe plekje waar ik in februari weer verder ga:
maar tot die tijd: