Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Lekker dik Freek, lekker dik!
Nee serieus: liefst zo dik als die draad waarmee je de auto vanonder de motorkap direct op de accu kunt starten weetjewel? Die dikke gele (meestal) die met een stekkertje aan elkaar zit. Da’s een mooie dikte.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mulder schreef:0,Help me even. Je klemt het kunststof raampje onderaan de pookhoes dus met die stukjes buis tegen de middentunnel? Of begrijp ik het verkeerd?
Volgens mij hebben we het over verschillende tunnels en verschillende hoezen. Dus of mijn beunoplossing bij jou gaat werken, weet ik niet.
Bij mij werd de hoes naar beneden gedrukt, de tunnel in. Die buisjes ondersteunen de hoes van onderen zodat hij niet naar beneden kan.
Als bij jou de hoes omhoog getrokken wordt, de tunnel uit, dan gaat het zeker niet werken met die buisjes.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nee dat bedacht ik me vandaag (al schakelende) ook. De serie 2 pookhoes ziet met 2 lipjes achter 2 nokjes aan de middentunnel vast. Van bovenaf dus. Dus het werkt helemaal anders.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
wat een oplossing kan zijn, is de pookhoes dubbelvouwen naar binnen toe, zoals altijd op de foto’s in de showroom boekjes staat. Op die manier heb je in elk geval niet de trekkracht op de hoes die je hebt wanneer je de hoes volledig uitvouwt tot bovenaan.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het duurde even maar ik snap wat je bedoelt. Zal eens kijken. Vind het sowieso typisch dat die hoes bij mij nog zo mooi bovenaan zit, ik zie alleen maar CX-en waar dat ding ergens onderaan lubbert. Maar misschien staat het leer wel gewoon stijf van het vuil (eeeooow!).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
die operatie werkt het gemakkelijkst als je de hele pookhoes loshaalt.
Aan de bovenkant zit een vetertje, als je dat loshaalt, kan je hem er helemaal vanaf halen.
Met de hoes helemaal los kan je het bovenstuk gemakkelijker naar beneden duwen.
Als ik de boekjes moet geloven, is dat zoals het hoort; al vind ik tot bovenaan mooier ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De pookhoes is zo goor/stijf dat ie na een tijdje weer tot bovenaan zit. Ik houd maar stug vol en druk het raampje maar weer eens omlaag. Karakter kent vele gezichten…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Even terug naar het koplamprelais. Afhankelijk van het weer ga ik dat deze week doen.
La Léo schreef:Lekker dik Freek, lekker dik!
Nee serieus: liefst zo dik als die draad waarmee je de auto vanonder de motorkap direct op de accu kunt starten weetjewel? Die dikke gele (meestal) die met een stekkertje aan elkaar zit. Da’s een mooie dikte.
U zegt het maar hoor…
Kun je dat lekker dik vertalen in een dikte in mm? In je handleiding staat enkel “stroomdraad in verschillende kleuren” maar ik koop liever meteen goed…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Mulder schreef:De pookhoes is zo goor/stijf dat ie na een tijdje weer tot bovenaan zit. Ik houd maar stug vol en druk het raampje maar weer eens omlaag. Karakter kent vele gezichten…
als je het vetertje losmaakt, kan je de bovenkant “binnenstebuiten” naar beneden drukken.
Dan blijft ‘ie vast beter zitten.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik zit vanavond weer in de auto, zal dan eens proberen. Morgen begint de klusweek. Al is het vooral vakantie. Maar de koplampglazen en het centrale display komen zeker aan de beurt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Vol goede moed aan de slag vandaag. Na 2 minuten de eerste “minor setback”: het centrale display.
Normaal gesproken valt de kunststof behuizing, na losschroeven aan de achterzijde, uiteen in twee delen: het deel met de venstertjes dat je ziet als het in het dashboard zit, en het deel daarachter, met daarin de printplaat en de displays. Blijkbaar heeft iemand het ooit nodig gevonden om beide delen voor het leven aan elkaar te verbinden want aan de boven- en onderzijde is de naad tussen de beide delen “vakkundig” dichtgesmolten met de soldeerbout. Vergeet het maar dat ik die weer van elkaar krijg zonder de boel te slopen.
Afstrepen en verder met de volgende…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De grimlach die ik zie, komt die door de kou, of laat je je door zulke kleinigheden van de wijs brengen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zo koud is het niet. Ik glij wel continu uit, is ook irritant.
Een enorme lekenvraag: hoe haal ik de koplampen eruit? Ik zie die drie witte kunststof stelmoertjes maar als ik daaraan ga draaien gebeurt er niet veel, ik neem aan dat ik daarmee enkel de hoek van de lamp verander. Of is het een kwestie van net zo lang doordraaien tot de bout er helemaal uit is?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee. Bij de 3 “boutjes” zitten ook 3 witte of zwarte “blokjes” achter een stalen beugeltje geklemt. Die dingen draai je een kwart slag en dan komt de lamp los.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dank je. Beide lampen liggen inmiddels binnen. Tweederde van de kit van de linker zat los, die is inmiddels schoongemaakt en opnieuw gekit en staat te drogen. De rechter zit nog volledig dicht en vast, dus dat laat ik zo. Die gaat zometeen alvast weer terug op de auto.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”