Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
bogaard77 schreef:in een dag wel maar dan beginnen om 8 uur en om 5 uur klaar…Zolang zijn we niet in de ASK…
Klopt ja. En er zal maar wat gaan tegen zitten waar je op kan zitten wachten bij oude auto’s. Sta je daar dat de deur dicht gaat en jou auto staat daar half gedemonteerd….. Niet doen dus zulke klussen.
Ook al ben je met een leger specialisten. Een sleuteldag heeft vooral als bedoeling dat de eigenaar het werk doet onder begeleiding van een of eventueel twee ervaren sleutelaars. Een druklager vervangen is de omgekeerde wereld. Veel sleutelaars waarbij de eigenaar toekijkt. Lijkt me niet zo leerzaam… en kennisoverdracht is juist het doel op zo’n dag.
En verder ken ook je eigen en vooral de beperking van de GS.
teveel citroenen
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
pmd schreef:Druklagertje, dat moet toch wel kunnen in een dag? juist met zo’n delegatie specialisten!
Overigens zou ik dan gelijk de koppeling doen, of was je de vorige keer alleen het lager vergeten?
Als de leiding gaar is dan pak je die toch gelijk mee?
De koppelingsset van Geesk’ heb ik kort na de koop preventief laten vervangen door een specialist, tegelijk met het lekvrij maken van het blok. Helaas had ik daar achteraf beter niet voor kunnen kiezen want met de oude set had ik vermoedelijk veel meer probleemloze km’s gereden… Gewoon een gevalletje maandagochtend, vette pech, denk ik.
Van de Draak heb ik later zelf het incontinente blok onder handen genomen en de koppelingsset vervangen. Ik weet dus dat de halve auto uit elkaar- en ook weer in elkaar- moet. Daarom gaf ik al aan dat die operatie voor een knutselmiddagje waarschijnlijk niet geschikt is. Of iemand moet een recordpoging willen wagen…
Die achterbolletjes vervangen lijkt me wel een goeie. Dat is voor mij ook nieuw.
De HD leidingen van Geesk’ zijn volgens mij nog prima maar dat weet je natuurlijk pas écht zeker als je er mee bezig gaat. Mocht deze operatie gaan plaatsvinden, kunnen die leidingen dan op reserve klaarliggen voor het geval dat?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik kan wel een flare set meenemen. Is dat dunne of dikkere leiding?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
We hebben om kostendekkend te kunnen werken minimaal acht deelnemers nodig.
Bij voldoende belangstelling komt er in het clubblad van maart een inschrijfformulier waarop je kunt aangeven welke klus(sen) je aan wilt pakken en welke onderdelen je daarvoor nodig hebt.
Dus….. laat weten of je belangstelling hebt per pb of mail naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Hebben jullie al een specifieke datum in gedachten?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Eerst kijken of er genoeg annimo is en dan word er een datum getrokken.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Helaas moet ik erkennen dat er nog niet genoeg belangstelling is om deze activiteit te organiseren.
We wachten intussen af.
bogaard77 schreef:Ik kan wel een flare set meenemen. Is dat dunne of dikkere leiding?
Dunne leiding
heb je nog steeds 6 cilinders in de DS?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
yep!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
ook dit ondrwerp maar weer even een zetje naar boven geven.
Zijn er nog liefhebbers??????
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Hoi Dirk, ik wil graag komen. Ik mailde je laatst, maar kreeg een bouncemailtje van Hotmail terug (je mailbox vol oid?). Bij deze dan. Ik ben lid van de vereniging. grt, Michiel Stam
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Ik heb bij Doe Het Zelf Garage A.S.K. in Hilversum zaterdag 16 april voor de GS-GSA vereniging kunnen reserveren.
In het maartnummer van de Gazette volgt meer info en een inschrijfformulier, waarop aangegeven kan worden welke klus er aangepakt gaat worden.
Het GS-GSA onderdelenmagazijn kan voor de benodigde onderdelen zorgen.
De inschrijvingen worden in volgorde van binnenkomst verwerkt.
Snel reageren is raadzaam, er zijn een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. (ongeveer 10)
Kosten: 25.00 euro per deelnemer met auto. Voor dit bedrag beschikt u over een sleutelplek al dan niet met gebruik van hefbrug, gereedschap en begeleiding door een ervaren GS-GSA sleutelaar.
DE kans voor een beginnende GS-GSA sleutelaar om zijn of haar auto beter te leren kennen.
Groeten,
Dirk
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Inschrijven kan inmiddels via http://www.gs-gsavereniging.nl
Hallo,
ook ik ben van de partij, klink geweldig!!
en leerzaam.
groet ik
Solide
tot d-day
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!