2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
motor dichten/update + aandrijfas
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 december 2010 12:18 PM
  [ # 16 ]

vacuum naar je verdelerhuis?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 22 december 2010 12:33 PM
  [ # 17 ]

Inmiddels heb ik die elektroklep opengemaakt, en ook weer dicht.  Ik zag maar één veertje .  Is dat normaal ?  Verder in het middengedeelte een metalen schijfje met een o-ring.  Is dit alles of is er een veertje gaan vliegen ?

Zéér spannend !!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 december 2010 01:54 PM
  [ # 18 ]
jef scholliers schreef:

Waar komt trouwens dat stukje zwarte leiding vandaan midden onderaan het carburatorvoetstuk ?

Dat is je benzine overloop slangetje. Die loopt naar de onderkant van je blok.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 22 december 2010 01:59 PM
  [ # 19 ]

Dag Citro-power,

het blok is eruit !  Ik weet niet of ik me later alle omgekeerde stappen nog zal herinneren, maar zo complex was het nu ook weer niet. 
Nu moet ik eerst die fan zien los te krijgen.  Ik heb nog altijd geen sleutel nr 42.
Verder is er inderdaad heel veel poetswerk, om al dat vet en die olie eraf te krijgen.

Als dat slangetje afgebroken is, kan dat één van de redenen voor benzinegeur zijn ?  En kan ik het door iets standaards vervangen ?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 december 2010 02:55 PM
  [ # 20 ]

Als de benzinegeur zich alleen voordoet als er een raam open is dan is het wss een lekke vulpijp en/of lek overloopje naast de vulpijp.

Het lijkt me niet wenselijk dat een benzine-overloop van de carburateur regelmatig in actie komt. Als je daardoor met benzinelucht zit dan is er iets flink verkeerd ingesteld…

Ik dacht trouwens ook dat het slangetje onder de carb. een uitlaatje voor condenswater was. Linke plek voor een benzine-overloop, zo recht boven dat hete blok en met zo’n fragiel, ongeborgd slangetje.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 december 2010 04:49 PM
  [ # 21 ]
jef scholliers schreef:

Als dat slangetje afgebroken is, kan dat één van de redenen voor benzinegeur zijn ?  En kan ik het door iets standaards vervangen ?

Fijn dat het gelukt is.

Dat slangetje kun je vervangen door gewone benzineslang. Wel zo lang dat ie onder het blok aan de achterzijde er onder uit steekt.

Dit zal de benzinegeur niet zijn , dat zal vermoedelijk je vulpijp met ontluchting zijn.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 22 december 2010 05:16 PM
  [ # 22 ]
jef scholliers schreef:

Inmiddels heb ik die elektroklep opengemaakt, en ook weer dicht.  Ik zag maar één veertje .  Is dat normaal ?  Verder in het middengedeelte een metalen schijfje met een o-ring.  Is dit alles of is er een veertje gaan vliegen ?

Zéér spannend !!

Bij de GS is het één veertje en inderdaad een metalen schijfje. Klopt helemaal.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 22 december 2010 05:18 PM
  [ # 23 ]
jef scholliers schreef:

Nu moet ik eerst die fan zien los te krijgen.  Ik heb nog altijd geen sleutel nr 42.

Je mag m’n dop 42 komen lenen als je daar anderhalf uur voor wilt rijden Smile

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 22 december 2010 05:49 PM
  [ # 24 ]

Ziehier mijn kerstgeschenk !

Afbeelding Bijlagen
k52.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 22 december 2010 05:49 PM
  [ # 25 ]

In Eindhoven heb ik hier nog een dop 42 met wringijzer liggen. Is dat dichterbij?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 22 december 2010 07:59 PM
  [ # 26 ]

Hallo Rogier,

dat is zeker dichterbij en zelfs heel haalbaar.  Ik wacht nog even of een vriend van mij hier zo’n sleutel heeft.  Dat is de man die al het zinkwerk aan mijn auto’s verzorgd, die heeft een bedrijf in ijzerwaren en hij heeft heel grote dopsleutels.
Maar of precies 42 er tussen zit moeten we nog zien.

Dit is wat hij vandaag bv voor de GS al heeft teruggebracht :

Afbeelding Bijlagen
k53.jpgk54.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 december 2010 08:51 PM
  [ # 27 ]

Ziet er netjes uit, ga zo door.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 22 december 2010 11:55 PM
  [ # 28 ]

Ondertussen heb ik de sleutel 42 ook gevonden.  Hoe kan ik nu op een veilige manier die moer eraf krijgen/ de motor blokkeren ?

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 23 december 2010 12:27 AM
  [ # 29 ]

Even een beitel of zo tussen twee tanden van de starterkrans steken.

Het zal trouwens niet meevallen met het blok naast de auto om het los te draaien omdat je geen tegenkracht hebt. Succes ermee!

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 23 december 2010 12:38 AM
  [ # 30 ]

Dat bedoel ik nu net !  Weet iemand hoe je dat best doet ?

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook