Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vandaag circa 160 km gereden met de GS X3 met 155-15 winterbanden. De tellerafwijking is -gecontroleerd met GPS- praktisch nul. Toerental bij 120 km/u is ook iets lager dan met 145-15 banden.
Citroen!
Dus als we een top 10 lijst maken?
cxfanatic schreef:155 gaat inderdaad net, maar die is weer te hoog. Je moet 165/70 hebben en die maat wordt weer te breed.
Waarom “moet” je 165/70 hebben? ik zou met winterbanden juist niet breder gaan dan nodig is.
Overigens werden de 155R15 banden door Citroën aangeraden in winterse landen, dit heb ik recent in een folder of handboek gelezen.
Een Top 10:
-Michelin XZX of Michelin M+S voor de winter 145r15
-Michelin ZX 145r15
-Vredestein Classic
-Vredestein Snowtrac 155r15
-Toyo
-Firestone
-Mabor
Trouwens, ervaring heb ik ook nog met vuurstenen banden. In het begin best wel oké, maar al snel uitgedroogd en stukken minder grip, dus die zou ik ook laag plaatsen in de lijst.
Maar koop gewoon michelins XZX-jes, de velgen zijn immers ook door Michelin ontworpen voor die combinatie
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
hallo siert
een beetje laat maar toch nog mijn reaktie
ik woon aan een smal landweggetje, en in de laatste 2 sneeuwwinters viel me eens en temeer op,
dat de moderne karretjes met brede banden overal stranden, en zich in de sneeuw vastvraten
menige buur parkeerde zijn/haar auto op mijn oprijlaan
zelf reed mijn GS(a) stal overal vrolijk door heen
overigens overal de Nankangs onder gemonteerd, ha!
Afgelopen december reed ik eens een parkeerplaats van een winkelcentrum op, wat een fuik
bleek te zijn. Iedereen kwam er slippend vast te zitten, behalve het GSje
In z`n achteruit en weg van de onheilsplek
Smalle banden zijn dus soms in het voordeel
groet
jelle