Hoi!
Kan het zijn dat m’n accu aan vervanging is, ook al is de spanning wel oké? In rust 12,3V, met lopende motor 14,5V.
Bij het starten draait de motor vrij langzaam rond, vooral als hij een week niet gelopen heeft met deze kou. Hierdoor is het nog wel eens spannend hij start of niet. Als de motor eenmaal loopt, loopt hij goed. Heb de accupolen en klemmen al schoongemaakt.
Groetjes!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
spanning is wel gewoon goed.
Laat hem anders is nameten bij een garage.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Het kan inderdaad je accu zijn. Dat is lastig om zelf te meten, 12,3 volt lijkt wel goed.
Een eenvoudige test is je lampen aanzetten en dan kijken of de spanning redelijk gelijk blijft. Mag wel iets zakken, maar zakt ze echt onder de 10 volt ofzo dan is het je accu.
Met een accucapaciteitsmeter kan je beter bepalen maar die heeft niet iedereen.
Het kan ook je startmotor zijn.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Ah, zal inderdaad nog even met de lampen aan meten.
Startmotor heb ik ook aan gedacht. Ik startte laatst op een acculader, en toen draaide de startmotor veel sneller, dus dat gaf me de indruk dat de startmotor nog wel oké is. Nu ik erover nadenk zegt dat misschien niet heel veel.
Ik laat de accu eerst wel testen Dank!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als de startmotor op de lader al sneller draaide dan is de oorzaak van het probleem vrijwel 100% zeker een brakke accu. Een lader levert nml erg weinig stroom vergeleken met een goede accu. Starten op een lader is daarom ook onverstandig omdat een laadapparaat daar niet voor ontworpen is.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Deze acculader had een soort boost functie, bedoeld om op te starten. De buurman zei dat hij de motor van zijn schip er ook gewoon op startte, dus Bea starten ging prima
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het kan ook nog gewoon de kou zijn. Ik weet niet hoe koud het in het noorden is, maar vast koud genoeg om de olie lekker dik te maken. Daar start een auto ook matiger op, en dat los je niet altijd op met een nieuwe accu.
Mocht je nu een 44 Ah accu hebben en je gaat een nieuwe kopen, neem dan een 55 Ah. heb je iig wat meer startvermogen.
Overigens heb ik pas bijna een accu afgeschreven omdat ik dacht dat die stuk was, maar dat bleek aan een starter in verregaande staat van ontbinding te liggen. Met een andere starter, maar dezelfde accu, start de auto nu weer prima.
ik heb afgelopen week ook m’n accu laten nameten in de garage.
het bleek dat nog maar 250amp start vermogen had dan de 500amp die ie zou moeten hebben.
dit merkte ik vanwege het langzaam ronddraaien van de startmotor , ruitenwissers die het op een standje luilak deden enz.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere