3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
motor dichten/update + aandrijfas
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 23 december 2010 08:57 AM
  [ # 31 ]
Melchior schreef:

Even een beitel of zo tussen twee tanden van de starterkrans steken.

Het zal trouwens niet meevallen met het blok naast de auto om het los te draaien omdat je geen tegenkracht hebt. Succes ermee!

Starterkrans zit aan de koppelomvormer, en die zit dus niet meer aan de motor…

Tsja, ik heb het één keer met het blok naast de motor moeten doen. Toen heb ik gewoon een blokje hout gebruikt om de meeneemplaats vast te zetten. Dat is alleen verre van ideaal, omdat de meeneemplaat nogal snel verbuigt; ik zou het zelf zo nooit meer doen. Ik vrees dat ik je dus aan moet raden om op zoek te gaan naar een luchtsleutel, anders sloop je alleen maar dingen…

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 23 december 2010 09:41 AM
  [ # 32 ]

***** !  Nu dacht ik eens alles rustig en juist te doen .  Een luchtsleutel lost het probleem op omdat de slag zo kort en sterk is ?

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 23 december 2010 09:47 AM
  [ # 33 ]

Inderdaad.

Bij een C-Matic is het sowieso erg lastig om die ventilatormoer los te draaien als je geen luchtgereedschap hebt. Zelfs als het blok in de auto zit. Bij een gewone GS kan je de boel op de handrem zetten en dan kan, door de koppeling die het altijd doet, de motor niet meer rond draaien. Tenminste, je hebt een stuk meer weerstand. Een koppelomvormer doet niks als de motor niet draait, dus dan kan je eigenlijk de motor niet blokkeren op die manier. Je had dan wel de koppelomvormer kunnen blokkeren met een beitel of iets dergelijks zoals eerder genoemd.

Maar nogmaals: het is mij ook 1 keer gelukt zonder luchtgereedschap. Als je goed oplet en niks forceert zou het ook wel goed moeten gaan. Ik heb tegenwoordig dus beschikking over luchtgereedschap en dat maakt het leven toch wel een stuk aangenamer…

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 23 december 2010 09:50 AM
  [ # 34 ]

Het blok wordt dadelijk in de auto geladen en ik rijdt ermee naar de locale garagist, die zit te wachten met luchtsleutel 42.
Wel weer een onvoorziene omslachtigheid van formaat !

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 december 2010 11:16 AM
  [ # 35 ]

Had je gewaarschuwd!

Maar… succes!

Citroen!

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 23 december 2010 04:10 PM
  [ # 36 ]

Zo, fan eraf.  Maar… Ik heb per ongeluk de hele zaak opengehaald, waardoor de zuigers nu aan één kant helemaal loszitten.
Mooi, dat wel, maar hoe krijg ik dat weer in elkaar ?  Die segmenten enzo, hoe krijg ik dat weer in die buis ?

De rest lukt allemaal vrij aardig, aan de andere kant ben ik gewaarschuwd en gaat alleen dat buitenste stuk eraf.

Afbeelding Bijlagen
k55.jpgk56.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 december 2010 04:12 PM
  [ # 37 ]

wat heb je nou gedaan? Ik snap het niet meer..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 23 december 2010 04:13 PM
  [ # 38 ]

Nu duidelijker ?  Het wordt wel iets, maar dan moet ik rustig blijven !!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 december 2010 04:20 PM
  [ # 39 ]

je bedoelt de zuigerveren. Als je de cylinder terug op de zuiger schuift en een beetje voorzichtig wiebelt, schuift de zuiger er wel in. je moet SCHOON werken met een beetje motorolie als smering.
Daarna de kop er weer op.

En koop een WPH!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
motomotie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 23 december 2010 05:39 PM
  [ # 40 ]

Normaal word de zuiger in de cylinder geplaatst met zo’n ding….
Daarna de zuiger weer aan de drijfstang.

“en als het niet past, dan maken we het pas!”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 december 2010 05:41 PM
  [ # 41 ]

Ja. maar laten we Jef nou niet ook nog de zuiger van de drijfstang laten halen…..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 23 december 2010 05:47 PM
  [ # 42 ]

Nee please !  Maar het is er dus terug in te krijgen ?  Voor de rest moet ik zeggen dat alles heel proper aan het worden is.
Er is ook geen enkele bout gebroken of dergelijke, en de nieuwe dichtingen krijgen stilaan hun plaats.

De zuigerkoppen zijn zwart, is dat normaal ?

Profiel  
 
motomotie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 23 december 2010 05:59 PM
  [ # 43 ]
bogaard77 schreef:

Ja. maar laten we Jef nou niet ook nog de zuiger van de drijfstang laten halen…..

  sad pink

Linkje naar wp handboek per pb gedaan. cheese

“en als het niet past, dan maken we het pas!”

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 23 december 2010 06:21 PM
  [ # 44 ]

Motomonie, waarvoor vriendelijk bedankt !

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 23 december 2010 06:46 PM
  [ # 45 ]
bogaard77 schreef:

Ja. maar laten we Jef nou niet ook nog de zuiger van de drijfstang laten halen…..

Je zit alleen wel met de uitdaging dat die tool niet tussen motorblok en cilinder past als je de zuiger aan de drijfstang er in wil duwen. Dan moet je toch echt de drijfstang loshalen. En die kan goed strak zitten…

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook