7 van de 60
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 december 2010 11:16 PM
  [ # 91 ]

Aan de middenarmsteun ga ik klooien. Of het bakje er uit en alleen ‘t dekseltje als kussen behouden. Of ik zaag het bakje een paar centimeter af zodat ‘t geheel op serie 1 hoogte komt. Bizar hoog, die armsteun. Ik verstuik zo’n beetje m’n arm om de auto in de vijfde versnelling te krijgen. Ik rijd niet vaak - maar afgelopen maandag dan ook maar meteen dik 500 km gedraaid.

Iets heel anders: in de bocht hoor ik ergens een kloink uit de achterwielophanging komen. Een achterpassagiere had ‘t idee dat ‘t van recht onder de achterbank kwam. Nog geen tijd gevonden om onder de auto te kruipen (‘t is toch ook veel te koud), maar iemand enig idee wat dit kan zijn? De auto kraakt niet bij het omhoogkomen. Er is niets te voelen in het stuur. ‘t Geluid treed niet op bij het (te hard? oh nee, op normale snelheid Wink) over drempels of oneffenheden rijden. Ik heb ‘t idee dat ‘t vooral te horen is bij bochten naar rechts.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 december 2010 11:17 PM
  [ # 92 ]

Uitlaat die scheef hangt/ergens tegen aan komt of toch een gare ADAL.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 december 2010 10:01 AM
  [ # 93 ]

Ik heb ooit ook in de bochten een uitlaat gehad die geluid maakte. Bij mij was de uitlaat uit één van de ophangrubbers geschoten, inderdaad.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 december 2010 11:09 AM
  [ # 94 ]

Ach, dat is toch wel een heel voor de hand liggende mogelijkheid. Had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken. In een gare ADAL (waar staat die afkorting ook alweer voor?) heb ik eigenlijk niet zo’n zin. Neutral

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 17 december 2010 11:29 AM
  [ # 95 ]

Achterdraagarmlager dacht ik.

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 december 2010 09:19 PM
  [ # 96 ]

De uitlaat lijkt vast te zitten. En aangezien de auto nu even buiten staat kruip ik er maar eens niet onder. Brrr. Toch de ADAL dan?
Vorige week op een dag 485 km gedraaid. Wat is het toch een geweldige auto! gooi Sindsdien staat ie wel buiten - ‘t heeft weinig zin om hem in zilte toestand in de garage te zetten, niet waar.
Intussen ontdekt dat ‘t ding beter wegkomt in de sneeuw dan onze C3 maar ook dat ie gemakkelijker wegschuift in de bocht. Na de eerste keer schrikken (en toch nog ruim van het paaltje van de straatnaam weer in het spoor gekomen) nu weer netjes met licht trekkende motor door de bocht - en als je dan toch gaat glijden (helling af in een haarspeldbocht - ja, die hebben we hier in de buurt eentje) meteen de koppeling in. Eigenlijk allemaal erg leuk zolang het goed gaat.
Na de DS was ik zeer ingenomen met de klimaatbeheersing in de CX (ondanks de wat krachteloze blower), maar nu valt op dat de kachel eigenlijk niet berekend is op -5. Toch maar weer autohandschoenen in het dashboardkastje. Het lijkt bijna alsof de koeling te goed is: de watertemperatuur blijft ergens rond de 70 graden hangen - dat zou best wat warmer mogen.
Bestaan er voor de CX ook optionele speciale kachels voor scandinavie, zoals toendertijd ook voor de DS allerlei extra kachels bestonden?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 december 2010 09:25 PM
  [ # 97 ]

Ik zou maar eens beginnen met een nieuwe thermostaat en een verse kachelradiateur. Ik heb ‘t in mijn Cx’en namelijk nooit meer koud gehad na zo’n actie.

enne wat dat glijden betreft: zeker geen winterbandjes? yeah

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 december 2010 09:46 PM
  [ # 98 ]

Nope, 14 inch Michelins Energysavers als ik me niet vergis. En dat blijft zo - ik rij bijna niet. Behalve soms en dan rij ik ook meteen ver en veel. In het verleden verwend geraakt met de DS, die ploegde op die grote ballonbanden overal door heen. Zelfs op wintersport nooit kettingen nodig gehad. Maar goed, ik merk nu dat de CX daarin toch wat minder is - voorzichtig aan dus tijdens deze witte dagen. (Ik mag dit jaar meerijden in een leasebakje - scheelt mij een setje winterbanden).

En wat die kachel betreft - in het topic van meneer Mulder zijn er toch wel meer mensen die vinden dat een CX serie 2 wat kachel betreft een tikje hopeloos is. Ik zit niet graag met een jas aan achter het stuur. Maar op korte ritten doe ik die nu toch maar even wel aan. ‘t Schijnt dat de voeten van de achterpassagiers wel lekker warm worden. Tijd voor een chauffeur. Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 december 2010 09:54 PM
  [ # 99 ]

Je geeft aan dat je het koud hebt. Ik geef je een advies over hoe je dat kunt verbeteren, maar het lijkt of je dat eigenlijk helemaal niet wil horen..? vreemd hoor… of mis ik nou iets. Hoe dan ook: 70 graden bedrijfstemp is te koud voor het blok. Gevolg: extra verbruik, slechte verwarming binnen en verhoogde slijtage van het blok.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 23 december 2010 10:14 PM
  [ # 100 ]

Is het dom als ik vraag waarmee of hoe je de bedrijfstemp. van het blok zou kunnen verhogen?
Of hoe het komt dat het slechts 70 garden blijft?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 december 2010 10:18 PM
  [ # 101 ]

Thermostaat vervangen, zoals Waterman ook al aangaf?

Citroen!

Profiel  
 
Gepost: 23 december 2010 10:20 PM
  [ # 102 ]

Zodat het grote circuit ook weer wordt afgesloten als de temperatuur te laag is…

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 december 2010 10:23 PM
  [ # 103 ]
La Léo schreef:

Is het dom als ik vraag waarmee of hoe je de bedrijfstemp. van het blok zou kunnen verhogen?
Of hoe het komt dat het slechts 70 garden blijft?

Als de thermostaat niet werkt en altijd blijft open staan koelt de motor met dit weer te veel af over de radiateur omdat er dus continue water door blijft stromen en niet zoals bij een werkend exemplaar de thermostaat pas op een hogere tempratuur water door laat. (volgens mij, maar kan het natuurlijk mis hebben)

Mar

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 december 2010 10:25 PM
  [ # 104 ]

Zoals waterman zegt, met een verse thermostaat en een nieuwe kachelradiateur, houd je het binnen niet uit met de kachel op max. Dan kan je gerust in je onderbroek achter het stuur met de huidige weersomstandigheden.

Je zou zelfs een thermostaat kunnen aanpassen zodat ie nog warmer pas open gaat, maar zo heeft citroen het niet ontworpen, en ik ben nog zelden tegen gekomen dat ze ergens geen goede reden voor hadden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 december 2010 10:27 PM
  [ # 105 ]

Zou La Leo al doorhebben dat de THERMOSTAAT de boosdoener kan zijn?  Laughing

Citroen!

Profiel  
 
 
7 van de 60
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook