8 van de 60
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 december 2010 10:29 PM
  [ # 106 ]

Maar dit alles heeft natuurlijk niet te maken met de warmte verdeling in de auto,

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 december 2010 10:36 PM
  [ # 107 ]

Wel. Maar goed, meneer Mulder klaagt in een ander topic ook over slechte verwarming dus zal het wel zo horen Laughing Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 december 2010 10:40 PM
  [ # 108 ]

Kun je niet gewoon die gaten achter dichtmaken met iets ??  komt er meer warmte voor, dit zal wel werken tot dat er iemand achterin gaat zitten, klaagt die weer over koude voeten Laughing

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 december 2010 10:49 PM
  [ # 109 ]

Ja, lekker beunen en vooral niet voor een goede oplossing kiezen very good

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 december 2010 10:52 PM
  [ # 110 ]
waterman schreef:

Wel. Maar goed, meneer Mulder klaagt in een ander topic ook over slechte verwarming dus zal het wel zo horen Laughing Laughing

Maar heb je bij jullie wel echt (veel) warme lucht bij de voeten voor.
Heb zelf alles losgehad nieuwe afdichtingen enz enz
Maar conclusie is dat de warme lucht voor de voeten voor kachel radiateur zit en de lucht dus eerst door de kachel moet en dan weer terug en eruit.
Dit is te veel weerstand dus minder lucht

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 23 december 2010 10:57 PM
  [ # 111 ]

Wow, ik voel me vereerd! 4 antwoorden binnen luttele minuten.
Bedankt heren!  Wink

Maar dus toch wel een domme vraag achteraf… de thermostaat gaat uiteraard -als hij werkt- ook weer dicht als het teveel afkoelt. Tja…  red face

Voor de rest ben ik het met waterman eens: waarom niet gewoon het probleem bij de oorzaak oplossen in plaats van al die symptoombestrijding?

Hmmmm mischien omdat beunoplossingen en lapmiddelen veel goedkoper en minder werk zijn??  huh


De kachel van een CX is niet de beste in autoland, maar goed warm moet het toch echt kunnen worden. Jassen aanhouden in de auto? Autohandschoenen??  haha
Als ik dat zo hoor allemaal, werken jullie kachels gewoon niet optimaal en heeft dat een verklaarbare oorzaak.

Edit: Met “jullie” bedoel ik AL diegenen die ik de afgelopen weken al over een kachel heb horen klagen en dat zijn er alleen bij mij al een stuk of 3 deze week!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 december 2010 11:03 PM
  [ # 112 ]

Er zijn twee systemen voor de lucht over de vloer. Voor lucht of achter bij de achterbank lucht.
Onder het middenconsole zijn twee buissystemen mogelijk. Of alleen voor lucht, zoals de constructie op de voorgrond van de foto. Of lucht bij de voeten van de personen op de achterbank, zoals de constructie op de achtergrond van de foto. In dit geval voorbeelden van een serie 1 maar voor een serie 2 is het niet anders.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 december 2010 11:21 PM
  [ # 113 ]

Hm. Ik lees dus ook te snel. Okay, een andere thermostaat zou iets moeten doen, dus. En voordat iemand me nu weer heel eigenwijs vindt: ‘t ding werkt op zich wel, in een mum van tijd is de watertemperatuur boven de 50 graden. Enne - ja, ik ben zo eigenwijs dat ik niet ook nog eerst de kachelradiateur ga uitbouwen. Dank jullie allemaal weer voor het meedenken.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 december 2010 11:24 PM
  [ # 114 ]

Dat een bimetaaltje helemaal niks meer doet is ook nogal zeldzaam. Een niet werkende thermostaat betekent dan ook eigenlijk dat ie niet op de juiste temperatuur open gaat. Als hij bij 50 graden open gaat, dan wordt de kachel nooit goed warm.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 december 2010 11:26 PM
  [ # 115 ]
break23m schreef:

Hm. Ik lees dus ook te snel. Okay, een andere thermostaat zou iets moeten doen, dus. En voordat iemand me nu weer heel eigenwijs vindt: ‘t ding werkt op zich wel, in een mum van tijd is de watertemperatuur boven de 50 graden. Enne - ja, ik ben zo eigenwijs dat ik niet ook nog eerst de kachelradiateur ga uitbouwen. Dank jullie allemaal weer voor het meedenken.

Volgens mij kun je het vrij makkelijk testen, na het staren voelt de radiatuer al snel warm aan.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 23 december 2010 11:27 PM
  [ # 116 ]
break23m schreef:

ik ben zo eigenwijs dat ik niet ook nog eerst de kachelradiateur ga uitbouwen. Dank jullie allemaal weer voor het meedenken.


Nee, daarom kun je beter eerst een reinigingsmiddel door je systeem gooien, baat het niet dan schaadt het ook niet. Misschien spoelt alle meuk er wel uit en is ‘ie dan weer good to go.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 december 2010 11:52 PM
  [ # 117 ]

Voor de rest wordt mijn auto goed warm van binnen.(alleen de lucht op de voeten laat te wensen over)

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 december 2010 07:48 PM
  [ # 118 ]

Ach - misschien wil ik wel te veel. De lucht uit de uitblaasopeningen is behoorlijk warm. Maar met een CX blower warmt het allemaal niet erg snel op. Volgens mij werkt de recirculatie-klep ook niet, dus die truc heb ik ook niet om de boel sneller op temperatuur te krijgen. Daarbij wil ik het geloof ik ook nogal warm hebben: de themeratuur-schijf staat regelmatig op 27 om te voorkomen dat ik lucht die langs de voorruit komt niet koud tegen het voorhoofd te krijgen (ik zit bijna tegen het dak aan). Eerst maar eens een nieuwe thermostaat scoren zodat de motor warmer wordt(weer eens iets anders na alle topics op dit forum over te heet wordende motoren). En dan een keertje een reinigingsmiddel. Morgen met z’n vieren in de auto - dat helpt ook! Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 december 2010 01:43 PM
  [ # 119 ]

Mijn ervaring is eigenlijk heel simpel, in een serie 2 CX wordt het gewoon bloedheet als je wil…
(met een serie 1 heb geen ervaring mee)
En het wordt eigenlijk nog vrij snel warm ook Wink

Vooral bij de voeten wordt het goed warm, tenzij je de knop indrukt om de lucht naar de voorruit te sturen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 december 2010 05:43 PM
  [ # 120 ]

Wat is de watertemperatuur van jouw motor als het buiten -5 tot -10 is?

Profiel  
 
 
8 van de 60
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook