Hallo,
sinds kort ben ook ik de trotse eigenaar van een Xsara Picasso uit 2001 het is een 1.8.
Nu heb ik sinds deze week het volgende probleem:
De koppelingspedaal gaat zwaar en moet echt tot onderin ingetrapt worden om te kunnen ontkoppelen en verder zijn (daardoor ??) de 1e en 2e versnelling lastig te vinden, je moet ze er echt intrekken als het ware.
Nu heb ik al op dit forum lopen zoeken, maar kon dit specifieke probleem niet echt gevonden krijgen. Is ook dit probleem eenvoudig op te lossen door de boel te smeren / kabel oid in te korten, of moet de drukgroep vervangen worden? Weet iemand wat dit laatste zou kunnen/mogen kosten en is het dan verstandig om ook de koppelingsplaten gelijk te vervangen (wat kost dat dan??)? De auto heeft ca. 190.000 km op de teller.
Alvast bedankt voor de evt. reacties.
groeten PJ
Even uitzoeken hoe je de koppeling(-s hevel) kan afstellen aan het motorblok.
Hoogstwaarschijnlijk komt je koppeling niet goed vrij.
Kan ook dat je koppeling op is en dan hoop ik dat je garantie hebt.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
hallo ik had het zelfde probleem.
by mijn picasso was de koppelingskabel uit gerekt.
cq defekt laten vervangen en hij deed t weer perfekt .
groetjes jonny
Dat is hij meestal als je hem af moet laten stellen. Totdat hij niet meer te verstellen is natuurlijk.
Ik merk dat af en toe de hevel aan de bak gesmeerd moet worden (koppelingspedaal gaat stroever). Voorop de motor bij een 1.8, achter een rubber, en dan ergens de diepte in spuiten en iemand laten trappen terwijl iemand eronder ligt om te spuiten. Denk om de vingers.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003