Na een week onder een ware deken van sneeuw was het tijd de dame weer eens tot leven te wekken. Dat was geen enkel probleem en met de versnellingsbak in de ‘sneeuwstand’ is er zelfs prima te rijden. Bij een kleine inspectie thuis bleek wel 1 probleem. Bij het openen van het linkerachterportier zakt de ruit netjes, maar komt direct weer omhoog. Alleen met de portiergreep in de ‘open’ stand is het portier vervolgens te sluiten (de ruit zakt dan en blijft zo staan) en vervolgens voorzichtig dicht te drukken. Geen drama, maar als iemand hier niet aan denkt is de ruit gesneuveld ben ik bang bij het dichttrekken van het portier met de ruit in de ‘dicht’ stand. Resetten van de ruit volgens het instructieboekje biedt geen verandering. Heeft iemand een tip? Dank voor je reactie!
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Edit mod: niet qouten op het vorige bericht /edit
Volgens mij is het zakken van de ruit enkel om wat vrije luchtinlaat te verzekeren zodat er geen onderdruk ontstaat en de deur makkelijker opengaat.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Bedankt voor je reactie.
Het probleem is dat een portier met een ‘dichte’ ruit echt niet te sluiten is zonder grote kans op ruitbreuk.
En de ruit komt direct weer omhoog na openen van het portier…
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dit gevaar van glasbreuk heb ik ook in het instructieboekje gelezen; een “reset”-procedure echter niet. Zou je die kort kunnen beschrijven? Zit er geen open-deursensor in een C6, zoals die in de CX en de XM zaten? Een pennetje dat door de dichtslaande deur wordt ingedrukt? Zo ja, blijft dit misschien in de gesloten stand hangen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Reset (na accu los of storing): raam geheel open doen, dan geheel dicht en de bedieningsknop een paar seconden in die positie vasthouden. Open deur sensor weet ik niet, waar zou die kunnen zitten?
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Als dank voor de reset-procedure ga ik even kijken of ik zo’n sensor zie. Binnen vijf minuten terug
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Niets gezien dat daar op lijkt, maar op de een of andere manier moet een signaal “open” of “dicht” gegenereerd worden. Of het sluitmechanisme zelf dit signaal afgeeft? Is dat misschien vuil?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
OK, bedankt voor de genomen moeite!
Wellicht weet een andere forumbezoeker raad?
Ga morgen ook wel ff informeren bij de garage.
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
In mijn C6 blijft de ruit in de “open stand - dus iets naar beneden” ook als je de handgreep los laat wanneer de deur niet in het slot zit.Zit er iets vast gevroren. Kijk uit, want in mijn vorige C6 ben ik een ruit verloren toen hij vastgevroren zat en bij het dichtdoen dus knapte,omdat de ruit niet naar beneden stond. De garage verspeelde overigens nog een ruit bij het inzetten. Ze zijn dus zeer kwestbaar.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
En van die kwetsbaarheid wordt handig gebruik gemaakt door mensen die onuitgenodigd een kijkje in het interieur willen nemen…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bedankt voor de waarschuwing!
Ben echter op zoek naar een oplossing.
Volgens de garage heeft het inderdaad met het weer te maken en is de beste remedie om de contacten in te spuiten met WD40. De contacten bevinden zich overigens in de handgrepen. Zodra ik dat geprobeerd heb, meld ik me weer.
Een dagje in de parkeergarage op de zaak doet ook wonderen. Geen probleem meer met de ruiten.
Ga toch nog wel ff WD40 halen. Inmiddels via meerdere kanalen gehoord dat WD40 eigenlijk onontbeerlijk is bij een C6…
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Nog nooit W40 gebruikt bij mijn C6’en in 5 jaar en altijd buiten gestaan.
Misschien is de lucht bij mij in de buurt schoner.