50 van de 60
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
   
Ree’s CX deel II
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 13 december 2010 08:23 PM
  [ # 736 ]

Mijn vergelijk is met 15” alfa velgen, die inch verklaart ook wel het andere rijgedrag.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 december 2010 08:26 PM
  [ # 737 ]
Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 13 december 2010 10:52 PM
  [ # 738 ]

Heel herkenbaar dat rijgedrag. Hebben jullie ook 195/70 als maat, en met welke bandenspanning combineren jullie dat? Ik heb zelf nu 2.4 voor en 2.2 achter (fabrieksopgave voor mijn jaar is 2.1 / 2.2 maar dat lijkt me te weinig voor deze banden).

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 13 december 2010 10:54 PM
  [ # 739 ]

Ik heb zowel voor als achter 2.2 er in geblazen. Maat is 195/70.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 13 december 2010 11:00 PM
  [ # 740 ]

Ik rij op 175/80/14 banden. Nu zit er rondom 2,4 in omdat de bandenboer dit gedaan heeft nadat ze om de velg zijn gelegd. Achter is dit te stuiterig, voor voelt dit prima.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 24 december 2010 04:50 PM
  [ # 741 ]

Met dit weer bevroor de ruitensproeiervloeistof. Zo moet het in ieder geval met warme motor verholpen zijn…

De aansluiting van het pompje aan het vaatje lekte een beetje. Hij zat goed in het vet, dus toch maar ontvet en in de kit gezet. Als dit niet werkt moet ik op zoek naar een nieuw rubbertje…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 25 december 2010 01:09 PM
  [ # 742 ]

De dame heeft wat nieuws: bij het rechter knipperlicht gaat ook de ruitenwisser aan. Confused Die gaat dus alleen uit door de ruitenwissers aan en daarna weer uit te zetten. Links geen probleem…

Ik heb natuurlijk geklooid bij de ruitenwissermotor met het bovenstaande slangetje, maar de relatie met het knipperlicht kan ik me alleen voorstellen in de satelliet. Iemand een idee waar eerst te zoeken?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 25 december 2010 02:32 PM
  [ # 743 ]

Ik zou ook zeggen, misschien in de satelliet, maar kan ook iets zijn in een connector of een kabelboom. Slechte (massa-)verbindingen / kabelbreuken / isolatieproblemen kunnen dit soort vreemde gevolgen hebben. Het makkelijkst is om te beginnen met de satelliet open te maken. Daarna nalopen langs welke connectoren/kabelbomen het knipperlicht en de ruitenwisser worden aangestuurd.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 16 januari 2011 11:34 AM
  [ # 744 ]
Ree schreef:

De dame heeft wat nieuws: bij het rechter knipperlicht gaat ook de ruitenwisser aan. Confused

Het zat bij de aansluiting van het sproeiervaatje. Daar zat een verkeerde plus op, één die schakelt bij knippertje naar rechts. Het juiste stekkertje was naar beneden gevallen.

Nu komen er twee stekkertjes uit de kabelboom bij het ruitensproeiervaatje die nergens op aangesloten zitten. Waarvan dus één geschakeld door het rechter knipperlicht. Geen idee waar ze op aangesloten horen te worden, maar aangezien alles werkt lig ik er niet wakker van.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 16 januari 2011 12:12 PM
  [ # 745 ]

Gezien de positie wellicht voorbereidde bedrading voor zijclignoteurs in het spatscherm?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 januari 2011 12:19 PM
  [ # 746 ]

Of de sensor in het expantievat. Die zijknipperlichtjes hebben elk maar één draad.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 16 januari 2011 12:50 PM
  [ # 747 ]

Volgens mij hebben de zijlichtjes 2 draden!!

Profiel  
 
Gepost: 16 januari 2011 02:10 PM
  [ # 748 ]

Plus en massa waarschijnlijk. En het is Citroen he, dus dat kan ook best nog eens van bouwjaar tot bouwjaar schelen.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 januari 2011 10:16 PM
  [ # 749 ]

Niet van het koelvloeistof niveau

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 17 januari 2011 06:11 PM
  [ # 750 ]

La Léo zag het bij de grote beurt al aankomen, maar mijn accu heeft haar beste tijd gehad. Ik had per ongeluk mijn lichten een half uur laten branden, maar toen ik terug kwam zakte de spanning direct in bij het starten; de startmotor ging niet meer rond. Daarvoor een hele lange rit gemaakt, dus daar kan het niet aan liggen. Het is nogal sch*t omdat ik ruim een jaar geleden een nieuwe accu gekocht heb, de beste die ik kon vinden. Tijdens één van mijn vele botsingen is er eens voor een peulenschil een “nieuwe” tweedehands accu op de rekening verschenen. Die was dus beduidend ouder dan mijn originele. Confused

Gelukkig had ik startkabels bij me, en de lekkerste secretaresse kwam net in haar Japannertje langs, dus die heeft me op weg geholpen. Ik stond wel versteld van hoe alles daar onder de motorkap vast zit: er zitten grotere boutjes op mijn fiets dan op de accu van dat gebakje. Ik heb joekels van startkabels, die waren eigenlijk te groot om op de accupolen te klemmen. Maar goed. Ik heb vervolgens minder dan twee kilometer gereden, en vier uur later startte mijn dame weer, dus met de dynamo zit het volgens mij wel snor. Het lampje gaat ook altijd uit op exact 1500 toeren, dus die verdenk ik niet.

Morgen maar even langs de beunzan, want van de week gaat de dame weer een paar lange ritten maken, en het zou onhandig zijn als ze dan definitief de geest geeft op een koude ochtend. Of heeft iemand een goedkoper adresje voor goede accu’s?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
50 van de 60
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook