Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009
- XM xm ct vsx automaat bj 95
kogel is door de kerk.ga mijn ct volledig reviseren en opknappen.vandaag nog even naar een 99 2 liter wezen kijken.hele mooie auto niks mis mee,maar helaas geen automaat.begin met revisie keeringen en na de winter complete spuitbeurt.ben toch te verliefd op de dame.wil nog wel cruise inbouwen,als iemand daar ervaring mee heeft hoor ik het graag.er gaat toch niets boven een automaat.iedereen prettige dagen gewenst.greetz thunder.
zelfs een complete spuitbeurt?
Ik respecteer je beslissing, dat voorop, maar is er dan nergens een xm te vinden die aan je eisen voldoet? Als je een spuitbeurt goed wilt laten uitvoeren kost dat namelijk een bedrag waarvoor je zeker een mooie xm moet kunnen vinden.
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009
- XM xm ct vsx automaat bj 95
weet ik gompy.maar de auto is me te veel waard.heb er nu al 4 getest,ze kunnen niet tippen aan de mijne.soms gaat liefde heel ver.weet de historie van de mijne,en wat ik er zelf al heb ingestoken.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009
- XM xm ct vsx automaat bj 95
doe ik peteryed.als hij klaar is volgen de foto,s.tussentijdse revisie mail ik ook wel.greetz thunder
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Peteryed schreef:Een wijs besluit.
Dat vraag ik mij zeer af! Een XM is geen recent model en ook geen klassieker. Het gevolg is dat de waarde van een XM laag is, erg laag zelfs….
Om hier veel geld in te pompen is uit economisch oogpunt gewoon niet slim (als dit niet om een speciale en unieke uitvoering gaat).
Kortom, een XM in goede staat zou ik gewoon bijhouden met normaal onderhoud. Een slechtere XM zou ik afrijden en als het tijd is voor een dikke uitgave dan zou ik hem afvoeren.
Maar als je werkelijk zo’n klik hebt met deze wagen, dan moet je je spaarpot er gewoon op stukslaan natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Of zelf sleutelen, dat scheelt ook al een tiet.
Ik begrijp het overigens volkomen dat je je auto niet weg wilt doen, emotie en rationaliteit gaan nou eenmaal niet vaak hand in hand. Ik zie mezelf ook weer een hele tijd in mijn huidige XM rijden. Misschien zelfs een paar dikke uitgaves door ook.
Nou is het tot nu toe geen dure auto geweest, ik zit net boven de 1000 euro aan kosten tot nu toe maar dat is wel met laswerk, electrisch interieur, koplampen, alle bollen, handremkabels, aandrijfas en zo nog wat reut dat vervangen moest worden.
Nu zit de koppeling er nog aan te komen en de distributieriem moet ook maar aangezien ik geen flauw idee heb wanneer die het laatst gedaan is dus in het voorjaar zal er nog wel een 500 euro in gestoken moeten worden. Dan is het nog steeds geen hele dure auto maar met ruim 4 ton op de klok altijd een risico. Voor 1500 euro koop je in Frankrijk of Duitsland echt geweldige modellen met soms krap een ton op de klok en alle goodies. Toch houd ik inmiddels al van deze auto, het was de eerste waar mijn dochtertje in gezeten heeft en hij ploegt zo lekker trouw door de sneeuw.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik geef Thunderstruck groot gelijk.
Lekker opknappen en spuiten die XM.
Als de wagen naar je zin is, en je bent eraan gehecht, dan moet je hem gewoon lekker houden.
Ik ben ook erg gehecht aan mijn Franse dame.
Ik heb bewuat een 2,0 16v van 1996 gekocht, omdat die een klasse goedkoper zit in de wegenbelasting.
En een XM wordt nooit belastingvrij.
Ik ga deze dame voorzien van de opties die ik erop wil zien,zoals mooie velgen, leder interieur enz enz.
Ook mijn Xm heeft aan de buitenkant gebruiksporen.
deukjes,krassen en een ingebrande vogelpoep plek.
Dus over een jaar of wat wil ik mijn Xm ookweer helemaal opnieuw strak zetten en spuiten in de zelfde kleur.
Tuurlijk, ik kan een andere Xm kopen die er mooier uitziet en luxer is.
Maar ook die komt ooit aan de beurt.
Dus houd ik deze in ere.
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009
- XM xm ct vsx automaat bj 95
ok dixie.ben benieuwd als die van jou is opgeknapt.heb intussen spuiter gevonden voor een leuk prijsje.maandag even naar de garage voor de keerringen.kijken wat het gaat kosten.blijf deze toch rijden en over paar jaartjes alleen nog voor toertochtjes.tegen die tijd heb ik wel gespaard voor een c5 voor dagelijks gebruik.Of moet staatsloterij winnen,dan word het een c6.Sweet dreams.iedereen een prettige jaarwisseling.Greetz thunder
Dat spuitwerk, daar ben ik wel benieuwd naar. Dat vind ik zelf namelijk best een zwakke plek in het restauratie verhaal (zover je van restauratie kunt spreken).
Om echt goed spuitwerk af te levren moet een koets eigenlijk compleet kaal. Ruiten er dus uit. Dat is dus lastig aangezien veel van het benodige lijstenwerek niet meer nieuw beschikbaar is. Met afplakken kun je een eind komen maar toch… ECHT goed spuitwerk is op een kale koets.
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009
- XM xm ct vsx automaat bj 95
Gompy,een goeie spuiter hoeft de auto niet te strippen.by the way,ik laat voorlopig de voorkant,motorkap en het dak spuiten.dit nevelen ze uit over de rest van de auto.Begin dit voorjaar met het spuitwerk.Laat het resultaat wel zien op dit forum.
Zolang je de ruiten er niet uithaalt gaat vroeg of laat de (blanke)lak loslaten langs de ruiten.
Ouwe mopperkont
Sorry ouwe mopperkont, maar dat ben ik niet met je eens.
Ik heb ook nog een Ford Mustang.
Die is overgespoten,en de ruiten hebben we laten zitten.
Er zitten meerdere blanke laklagen op, voor een diepe glans.
En die komt niet los bij de ruiten.
Lak zit er sinds 1994 op.
Ok, de wagen staat wel altijd binen.
Ok, dus omdat het bij dixie niet gebeurt is mijn ervaring bij diverse schade XM’s bij deze ontkracht. Gewoon erin laten zitten dus!
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ach, aan de andere kant is het oorspronkelijke plan omgebogen naar een low-budget opknapbeurt.
De complete spuitbeurt is nu een spuitbeurt van delen, en dat zonder strippen. De volledige revisie stopt nu bij het vervangen van keerringen. (en andere noodzakelijke reparaties neem ik aan…)
Tsja, of het resultaat nu kwalitatief hoogstaand zal zijn of niet, dit is wel zo slim bij een normale XM. En dat is exact wat ik thunderstruck probeerde te vertellen in mijn eerste reactie.
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009
- XM xm ct vsx automaat bj 95
Ja patje74.Kijk van jaar tot jaar welke delen er gespoten moeten worden.Verder blijft de dame het gewone onderhoud krijgen natuurlijk.Daar ga ik niet op bezuinigen.Heb nog wel wat kleine reparatie,s links en rechts.Maar niet schokkends.Moet het linker info display nog vervangen,verder nog een stuurhoes,multieriem vervangen.En voor de rest in de toekomst wat oppimpen als ik op marktplaats nog wat tegenkom,zoals leder interieur.