vaag maar lastig probleem
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 23 december 2010 08:52 AM

ik merkte al sinds dat ik de auto heb dat ie ff inhield als ik er mee ging rijden warme of koude motor maakte niet uit en zo maar heel ff.
na vandaag is het probleem ineens heel heftig geworden nadat we een nw accu hebben gezet, om het moment is het volgende aan de hand: tijdens de start gaat het stationair toerental een beetje op en neer waneer ik er niet mee rij als ik niets doe gaat ie steeds moeilijker lopen en begint te pruttelen als een oude koffie machine totdat ie stilvalt.
waneer ik er mee ga rijden dan trekt ie heel onregelmatig tot zelfs niet meer reageren op het gas de motor valt dan ook stil.
waneer ik de auto uitzet en weer opnieuw start heb ik er geen last meer van totdat ie weer ff heeft stil gestaan dan is het probleem er weer en de ene keer erger als de andere.

hebben jullie dit misschien al eens mee gemaakt????

ooit heb ik dit mankement ook als een met een zx gehad die ik direckt terug heb gebracht naar de handelaar waar ie vandaan kwam ik weet helaas niet wat er mee mis was en deze xantia wil ik niet kwijt.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 23 december 2010 11:34 AM
  [ # 1 ]

Stappenmotor, MAP sensor, of lambdasonde?
Ik doe maar een paar gokjes hoor.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 december 2010 01:54 PM
  [ # 2 ]

Computer al gereset?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

stan
> 1800 berichten

Gepost: 23 december 2010 02:08 PM
  [ # 3 ]

ricold: we hebben bij de dealer de ecu gereset in een periode van 15 min dat gaf geen effect ik heb het de afgelopen nacht de helenacht gedaan en moet vandaag dus eens ff controleren of het geholpen heeft.

de sensoren ga ik testen maar weet nog ff niet zo goed hoe vooral die map sensor wil ik checken maar ik kan deze niet vinden

Profiel  

hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 485

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 24 december 2010 09:58 AM
  [ # 4 ]

MAP-sensor zit bij een 8v op het schutbord achter de rechter (bijrijderszijde) veerbol. Een plat zwart dingetje met een elektrische aansluiting en een rubber slangetje eraan.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  

stan
> 1800 berichten

Gepost: 24 december 2010 04:41 PM
  [ # 5 ]

zow ik ben weer helemaal happy.

de mapsensor bleek dus op de luchtinlaat te zitten en er zat geen slangetje aan wel een stekkertje

en het ff inhouden van tijdens het rijden naar een stilstand is ineens ook weg dat is mede doordat de mapsensor schoongemaakt is ik had nl een sensor losgemaakt (wist niet welke het was) en zag dat deze erg vuil was en had deze maar ff schoongemaakt.

dus voor mensen met een probleem na een lege of nw geplaatste accu laat de accupolen een nacht losliggen dat zou kunnen helpen.

Profiel  

alfred18
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

- Xantia 1.8i X break
Gepost: 24 december 2010 09:28 PM
  [ # 6 ]

Inderdaad Stan.Waar heb ik dit eerder gelezen?Haha.Groet Alfred.ps: Lees ook even mijn laatste antwoord op het Xant-forum. gooi

Xantia 1.8i 16V Pallas ‘99 en een MB 280 SE W116 uit ‘74

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook