1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Is dit een goede prijs ?
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 22 december 2010 02:10 PM

Na 10 jaar ZX diesel moet ik misschien toch maar eens over naar iets moderners… Een auto die minstens zo lekker rijdt en dan lijkt me een Xsara wel wat. Ik heb er nu een op het oog, maar vraag me af of de prijs wel reeël is…......
Xsara Turbodiesel phase 1, bouwjaar 2000, 235.000 km.(NAP), 5-deurs met airco, nieuwe banden en distributie. Vraagprijs 2.750,- . Wat vinden jullie Xsaravrinden er van ?
.... voordat ik er verliefd op word: het is mijn favoriete uitvoering: een late phase 1, TD, airco, 5-deurs, ziet er mooi uit…..

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 22 december 2010 02:33 PM
  [ # 1 ]

Mits up-to-date en vooral afdoende onderhoud en mits de prijs onderhandelbaar is, is het een acceptabele prijs. Uiteraard ook alleen als de auto er ook netjes uitziet.

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 22 december 2010 02:38 PM
  [ # 2 ]

Als je op de marktplaats als referentie afgaat dan zijn er vanaf die prijs alleen maar phase II met hdi motoren. Dit geld voor een phase1 dan moet ie wel smetteloos zijn hoor.

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 december 2010 09:29 PM
  [ # 3 ]

Het is dat ik een goede auto heb, ander was dit wel wat voor mij geweest Smile

Mits de km-stand klopt en echt aantoonbaar is, en verder in een nette staat, is het een mooie prijs. Dat je ook een type-2 HDI heb voor dat bedrag is waar, maar een type-1, en vooral de laatsten uit 99/2000, zijn kwalitatief de beste Xsara’s, type-2 en 3 zijn minder. In deze Xsara zit nog de “oude” XUD9 motor, weliswaar met wat electronica eraan, maar niet met de nadelen van een DW8 die gevoelig is voor klepspeling. Of dure onderdelen zoals commonrail verstuivers en pomp, waarbij het niet de vraag is of ze ooit kapot gaan, maar wanneer, en die kans is op km-standen boven de 200K aanzienlijk groter.

Wel moet je opletten voor de D-riem, deze Xsara zit tegen zijn riemwissel aan.
Ik zou zeggen, gebruik dat om over de prijs te onderhandelen.

Profiel  
 
Quinten
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 22-08-2008

Gepost: 23 december 2010 08:07 PM
  [ # 4 ]

Wat marcules al zij, voor deze prijs heb je een phase 2 met veel minder km, ik vind deze minimaal 1200 te duur.

C3 Pluriel 2003

Profiel  
 
Ivo1976
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-11-2010

Gepost: 23 december 2010 08:50 PM
  [ # 5 ]

Als ie er nog goed uitziet, en goed onderhouden is, waarom niet?

Maar ik zou zeker eens zoeken naar vergelijkbare auto’s.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 december 2010 01:43 AM
  [ # 6 ]

Precies, en met deze heb je de betrouwbaarheid van de oerdegelijke XUD9 motor.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 24 december 2010 08:31 AM
  [ # 7 ]

Er zijn heel veel Hdi’s die probleemloos functioneren. De mijne heb ik gekocht met 218.000km en ik rij nu al bijna 100.000 km. zonder enkel probleem. Hiervoor had ik een TD met het XUD blok. Deze begaf het met 340.000 km.
Dus het per definitie kiezen voor een XUD boven een Hdi vind ik veel te kort door de bocht.

Jeroen

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 december 2010 01:12 PM
  [ # 8 ]

Dat is niet kort door de bocht, maar gewoon de feiten.
De XUD heeft een bewezen betrouwbare geschiedenis wat brandstofsysteem betreft, de HDI heeft dat niet, commonrail verstuivers en pomp gaan een keer kapot voordat je de 500K heb bereikt, dat geld helaas eigenlijk voor elke commonrail motor. Mijn XUD gaat richting de 340K en loopt nog steeds als een naaimachientje Wink

Mijn volgende auto word ook een HDI, de stilte, soeplesse en zuinigheid spreken me wel aan.
Maar goed, ik zit nu éénmaal in het dieselwereldje, waardoor het voor mij wat makkelijker en vaak ook goedkoper is om aan onderdelen te komen Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 24 december 2010 06:19 PM
  [ # 9 ]

De XUD heeft dan wel een stevig brandstofsysteem, hij heeft ook nog wel eens de neiging om een voorkamertje in de cilinder te laten vallen, een drijfstanglager op te eten en in het ergste geval zelfs een drijfstang naar buiten te steken. Ik ben ook erg te spreken over mijn XUD, maar om hem nou oersterk te noemen vergeleken met een HDi gaat wel wat ver.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 december 2010 09:33 PM
  [ # 10 ]

Dat ligt allemaal aan het rijgedrag, rij je netjes en rustig dan gaat een XUD heel lang mee zonder grote kosten. De Berlingo en Partner bestelbusjes zijn niet voor niets vaak een ongeblazen 1.9D XUD of DW8, die zijn gewoon veel meer hufterproof dan een HDI.

De gevallen van een voorkamer/drijfstanglager zijn overigens erg zeldzaam, dat kun je niet zeggen van de sneuvelende commonrail pompen en verstuivers, waarbij je al snel 1000 euro lichter ben. Dieselspecialisten verdienen goud geld aan deze onderdelen, die worden met bakken naar binnen geschoven voor revisie of reparatie.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 december 2010 03:03 PM
  [ # 11 ]

Rijgedrag is net zo goed natuurlijk ook van invloed op de levensduur van een HDi. En laten we eerlijk zijn: veel van die HDi-machines liepen in de lease, een notoir hufterige groep automobilisten (de goede niet te na gesproken, uiteraard). De Xsara Break HDi van I. heeft nu ongeveer 330k gelopen en draait nog als een zonnetje Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 december 2010 03:25 PM
  [ # 12 ]

Dat is inderdaad het grootste gevaar van een ex-leasebak, dat ze afgetrapt zijn Sad
Mijn volgende auto word absoluut een (Xsara) HDI, dan zal ik er ook aan moeten geloven, ik heb nog 2 jaar om me technisch en mentaal helemaal voor te bereiden, tegen die tijd is mijn TD wel opgereden.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 december 2010 03:55 PM
  [ # 13 ]
ZX1.4i schreef:

een type-1, en vooral de laatsten uit 99/2000, zijn kwalitatief de beste Xsara’s, type-2 en 3 zijn minder.

Waarom zijn die minder? Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 december 2010 09:18 PM
  [ # 14 ]

Hehe, ik wist wel dat jij dat zou gaan vragen Wink

Ik ga hierbij uit van mijn persoonlijke ervaring met mijn type-1 en de type-2 en 3 waar ik weleens aan gesleuteld heb, waaronder jouw vorige Xsara. Om even een paar voorbeelden te noemen, geen blanke laklaag op niet zichtbare delen, zoals onderkant van de deuren. Slordig gepuntlaste plaatje boven de radiateur, en zo zullen er wel meer dingen zijn.

Gelukkig zijn er ook pluspunten, zoals de elektronica, daar hoor je opvallend weinig over, in tegenstelling tot opvolgende C-Modellen.

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6103
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 25 december 2010 09:38 PM
  [ # 15 ]
ZX1.4i schreef:

Wel moet je opletten voor de D-riem, deze Xsara zit tegen zijn riemwissel aan.
Ik zou zeggen, gebruik dat om over de prijs te onderhandelen.

GerbenZX schreef:

Xsara Turbodiesel phase 1, bouwjaar 2000, 235.000 km.(NAP), 5-deurs met airco, nieuwe banden en distributie.


Wink

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook