Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik blijf voor de zekerheid maar de ligarex bandjes gebruken.
Maar welke bedoel jij dan Dirk? Dat zijn dan toch ook een soort ty-raps?
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
De tijd zal het leren, mijn ervaring is slecht.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
dirkvdmei schreef:De tijd zal het leren, mijn ervaring is slecht.
Jij had het er net toch over dat jezelf ook ty-raps gebruikte?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
dirkvdmei schreef:
er zijn hele handige universele bandjes te koop. Die zijn voorzien van een rij gaatjes een een vertanding.
Of bedoel je hier iets anders mee.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De automateriaalzaak die mij tot op heden altijd prima hoesjes heeft geleverd, heeft de bedoelde non-logarex maar wel metalen bandjes vaak erbij in de doosjes zitten. Overigens heb ik ook wel tie-wraps gebruikt zonder ooit een wokkel-hoef te hebben gezien. Maar nee, ik ben ook niet dol op tie-wraps…
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Het zijn metalen bandjes ze zijn universeel bruikbaar, de juiste benaming weet ik niet.
Gebruik ze al jaren, ze kosten geen dr.. en voldoen perfect.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Draakje in de sneeuw, gisteravond in Dronrijp.
Plaatjes staan ook al in het winterplaatjestopic maar mochten hier toch ook niet ontbreken.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Met Draakje door het besneeuwde Leeuwarden.
http://www.youtube.com/watch?v=q_fczaBICVs
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Herkent iemand het volgende euvel?
Sinds enige tijd heeft Draak (net als op de dag dat ik haar ophaalde) weer last van uitval boven de 100 km/u. Ze begint dan te stoten en kan de snelheid niet vasthouden. Er zit geen vast ritme in de stoten, het zijn willekeurige misfires.
Bij de uitvallers zijn er geen verontrustende geluiden te horen, ook geen ploffen in de uitlaat door onverbrande benzine.
Eergisteren sloeg ze af toen ik haar op zo’n protestmoment even vrij liet rollen. Bij het weer op laten komen van de koppeling sloeg ze echter gelijk weer terug aan. Daarna met 90 km/h verder getuft en niks raars meer te merken. Even later ook gewoon weer 100.
Het gekke is dat het probleem zich niet altijd voordoet. Als ze een goed humeur heeft dan gaat ze nog vlot door tot 140 en als het moet zelfs hoger maar dat doe ik zelden vanwege de hoge toeren die ze dan draait met die 4-bak.
Nog wat opmerkelijkheden:
- Ze start koud érg rap. Zelfs bij -12 loopt ze meestal al na een halve slag. Half-warm start ze een beetje lastiger maar nooit echt problematisch. De warme start is probleemloos.
- Ze maakt zonder morren hoge toeren.
- Ze maakt daarbij geen rare bijgeluiden.
- Als het flink koud is moet ik d’r even een minuutje stationair laten warmlopen voordat ze toeren wil maken en kracht wil leveren.
- Ze draait warm keurig stationair en heeft voldoende trekkracht.
- Carb. is een Solex…
Ik ga beginnen met de kleppen weer eens te stellen want dat is alweer een aardig aantal km’s geleden, de sproeiers ga ik dan ook maar weer eens even doorblazen (die waren tot nu toe bij elke check echter nog brandschoon) en de geïmproviseerde reparatie van de gaatjes in de hotspotpijpjes moet ook weer even worden herhaald.
Als dat niet helpt ga ik eens kijken wat er gebeurt als ik er een andere benzinepomp op zet.
Iemand andere ideeën over een mogelijke oorzaak van dit duistere karaktertrekje?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Te veel brandstof?
Slecht contact/draadbreuk in ontstekingsgedeelte?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Heb zelf met mijn GSA hetzelfde euvel gehad. Onbelast volop toeren kunnen maken, maar rijdend op toeren zo nu en dan flink tegensputteren. Bleek een vuil brandstoffilter te zijn.
Bij jou auto zit het brandstoffilter tussen de tank en het achtersubframe. Op een van de foto’s op de eerst pagina van dit topic heb ik hem duidelijk zien zitten. (en hij was zo te zien niet nieuw meer)
Een nieuwe kost een sch… en drie knikkers, vervangen dus maar. Wel handig dit pas te doen als je tank bijna leeg is
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ok, dat zijn een paar goeie. Vooral dat brandstoffiltertje zou een verklaring kunnen zijn voor de grilligheid van het verschijnsel. Dat prulletje vergeet je gemakkelijk bij een beurt omdat er een tweede filter voor de carb. zit. Die bij de tank zou best nog wel eens af-fabriek kunnen zijn.
Vanochtend had ze trouwens een goed humeur.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Midfriesland schreef:
Vanochtend had ze trouwens een goed humeur.
Oude meuk heeft gewoon onderhoud nodig. vanochtend had je dus gewoon mazzel
Als jij denkt dat dat filter nog af fabriek er onder zit… Gauw vervangen, en (‘t is een klere werk) de tank een keer schoonmaken. Staat waarschijnlijk nogal wat water in.
Er zijn ook wel een soort middeltjes voor in de handel, dat het water mengt met de brandstof,en dat je ‘t gewoon op rijd.
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Heb je condensvorming in het kleine brandstoffiltertje bij de carburateur, dan zit er zeker water in de tank.Dan per tankbeurt een halve fles spiritus toevoegen. Spiritus neemt het water op en wordt via het brandstofsysteem in de motor verbrand. Een afdoend middel, scheelt een hoop werk. Is het filtertje schoon dan is er niets aan de hand.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
motomotie schreef:
Oude meuk heeft gewoon onderhoud nodig. vanochtend had je dus gewoon mazzel
Sinds de grote technische opknapbeurt heb ik er ruim 10.000 km’s in gereden en ze heeft me nog geen een keer laten staan, dus ik durf te beweren dat ze behoorlijk betrouwbaar is. Zoiets verwacht je eigenlijk helemaal niet van een auto die er zo uitziet als Draakje.
Ze wordt trouwens regelmatig een beetje verwend dus het is beslist geen pure mazzel dat ze het nog doet. De meeste kleine handelingen vind ik geen topic-entry waard (kleppen stellen, nieuw brandstofslangetje + filtertje, andere bougiekabels, verse (bak)olie, dat soort dingetjes).
Er zit trouwens geen waterdamp in het filter bij de carb. maar dat van die spiritus kan vast geen kwaad om eens te proberen. Filter bij de tank ga ik wel even doen natuurlijk. Dat zou sowiezo al vanaf het begin maar ik heb er niet meer aan gedacht. Zou mooi zijn als dat de oorzaak is.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30