Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 22-03-2009
- CX GTi 25 (automaat)
- ID/DS DS23 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- Panhard Dyna X
- Overig Peugeot P4 pick-up
- C4 (1928-1932) C4F pick-up
Dat is goed nieuws!
Het is mooi om te lezen dat de regel geving weer terug is gedraaid. Hierdoor is er een beetje druk van mijn schouders af.
Ondertussen heb ik niet stil gezeten, we zijn begonnen aan het afmaken van de smeerput in de schuur. Mijn vader had er al wel voor gezorgd dat deze mogelijkheid er kon komen door een al precies gemaakt gat in de vloer en een klein beetje uitgegraven. Nu hebben ik en mijn broer deze al bijna tot 2m diep uitgegraven en gaan binnen kort de vloer storten en muren metselen.
Ook heb ik al aan de traction zelf gewerkt, heb al een groot deel van de motorruimte kaal en blank gemaakt om te primeren en te laken. Ook heb ik alle onderdelen bij elkaar gelegd in de garage. Eventuele foto’s volgen nog een dezer weken.
‘Uitrespect voor jou en ter nagedachtenis gaan we hem restaureren pa!’
Zo na een lange stilte zal ik dit topic even afstoffen. Het is de hele zomer redelijk stil geweest rond de Traction omdat we volop bezig waren met de bouw van een smeerput. Dit ging niet altijd even makkelijk. Tijdens het betonstorten zakte een hele zijkant in. We hadden er voor tegen het water vijverzijl in gelegd maar dit ging kapot toen de grond inzakte.
Uiteindelijk uitgegraven en verder gestort. Hierna konden we gelukkig beginnen met metselen. Wel moesten me broer en ik dit allemaal naast ons werk doen en de dagelijkse dingen van thuis. Uiteindelijk veel avond uurtje er in gestoken maar nu moeten we nog 2 lagen metselen. Het meeste werk zat hem in het aanvullen van de ingestorte grond. Hier ging ongeveer 3 kuub gele grond met cement in.
Daarnaast heb ik niet stil gezeten met het werken aan de citroen. Helaas had me vriendin me opeens verlaten voor ander maar gelukkig kreeg ik hierdoor meer tijd voor de citroen. Ik heb al veel onderdelen gereviseerd/gerestaureerd en ben ondertussen begonnen aan het blank maken van de motor ruimte en deze te coaten.
Wel ben ik er achter gekomen dat er toch een paar slechte plekken waren, gelukkig niet onoverkomelijk. Zo had de rechter wiel ruimten een aantal gaten, zoals te zien is op de foto hieronder. Deze sluip ik er straks uit en las hier een nieuw stukje plaat in. Ook de rand waar het spatbord de carrosserie raakt is het behoorlijk geroest plus een paar gaatjes.
Ik heb ook al een behoorlijk aantal onderdelen klaar staan. Zo is onder andere de carburateur plus luchtfilter klaar, de benzine pomp ( hier moet ik toch snel een vervanger voor vinden), versnellingsstangen in de motorruimten, onder draagarmen, boven draagarmen, voortrein, 1 ankerplaat met remblokken, hoofdremcilinder, stuurhuis plus armen, motorblok ophanging, handrem, gaspedaal en verschillende andere kleine onderdelen.
Ik zal vanaf nu gaan proberen bij te houden als ik weer wat doe maar ik zit liever in de schuur dan achter mijn computertje
‘Uitrespect voor jou en ter nagedachtenis gaan we hem restaureren pa!’
Zet ff je URL’s tussen quotes dus “http://blaat” dan werken de plaatjes wel, zie de eerste. Ik ben te lui om ze allemaal aan te passen
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Hahaha bedankt, zit al hele tijd te kijken hoek ut moet oplossen! =D
‘Uitrespect voor jou en ter nagedachtenis gaan we hem restaureren pa!’