Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Egbert schreef:... dat de bout een beetje los zit.
hmm, dat controleer ik morgen nog even voor ik naar de Ardennen vertrek!
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ik heb geen losse bouten kunnen vinden gelukkig. Het was een mooie rit naar La Roche en Ardenne, en via Gent weer terug naar Rotterdam, verbruik bijna 1:12. Volgend weekeind Basel, ben benieuwd!
De dame wil steeds minder snel aanslaan als ze meer dan een paar dagen stilgestaan heeft. Er is dan geen brandstofdruk, alle peut is teruggestroomd in de tank. Ik neem aan dat er ergens een terugslagklepje zit die blijkbaar niet afsluit. Zit die in de carburateur of in de brandstofpomp?
Als uiterste maatregel kan ik natuurlijk altijd nog een elektrische pomp ertussen zetten…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Hoeveel benzine staat er nog in je vlotterkamer als ie rottig start?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mijn GS heeft dat ook (dat het lang duurt voor er benzine is). Zit in de pomp, volgens mij. Een electrische pomp helpt zeker, weet ik van mijn Panhard. Maar dat moet er dan wel een voor lage benzinedruk zijn (geen injectiepomp).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
mkatgert schreef:Hoeveel benzine staat er nog in je vlotterkamer als ie rottig start?
meestal nog net iets om twee of drie slagen te maken, daarna niet genoeg om verder aan te slaan.
Goed om te weten dat een extra pomp kan helpen, zal eens op zoek gaan.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hoeft geen elektrische te zijn, een goede mechanische pomp op de originele plaats is ook een mogelijke oplossing.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Ik had hetzelfde euvel een tijd geleden, na het vervangen van de pomp voor een nieuwe originele geen last meer gehad. Is een klein klusje, makkelijk zelf te doen en is niet zo duur.
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
ah, de pomp moet blijkbaar als terugslagklep werken. Ik heb op citromobile met iemand van Chevronics staan praten over een pomp, en vond het toen nog te prijzig voor iets wat nog niet zo heel erg was.
Dat gaat nu niet meer op, het gaat nu zo snel dat het echt irritant wordt. Bovendien heb ik inmiddels twee keer last gehad van vermogensverlies bij het accelereren vanaf een snelwegparkeerplaats de weg weer op, lijkt ook op een brandstofpomp die even achterloopt na een halfuurtje stilstaan. Bij een koude start moet je toch bij stationair wachten op het opstijgen, dus dan merk je het niet.
Ik ga op zoek naar een andere pomp!
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
het ritje naar Basel ging vrij voorspoedig, behoorlijk aantal opgestoken duimen in Frankrijk! Ben zelfs in Belgie vanuit een Nederlandse Xantia op de foto gezet leek het
Na file bij Colmar toch maar een stukje ingetrapt om wat tijd goed te maken. 135 op de teller, tweede trap een stukje open, was toch iets teveel van het goede voor de brandstofvoorziening. Opeens een hoop bokken en geen vermogen meer, zelfs afslaan toen ik eenmaal de vluchtstrook was opgestuurd.
daarna opnieuw starten en geen centje pijn meer. Vapour lock of die gare brandstofpomp begint op te spelen dat het niet leuk meer is.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Het om de twee dagen moeten starten om brandstofdruk te houden begon me een beetje de keel uit te hangen, vooral omdat ik de dame niet meer regelmatig op pad stuur.
De makkelijkste oplossing op dit moment was een elektrische pomp van een collega overnemen. Aftakking gemaakt van een gezekerde draad vanachter het contactslot, het is de witte naar de spanningsregelaar geworden. Contact aan; rikketikketik en tikkie lopen.
Kon ik mooi mee naar de stalling rijden, binnenkort voetjes van de vloer voor wat reparaties gedurende de wintermaanden. Ik hoop dat ik volgende week ‘s avonds nog wat tijd kan vinden om erachter te komen waar de speling op de voortrein zit zodat ik de benodigde delen kan scoren in het magazijn volgende zondag…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Heerlijk, kansloos surfen met de kerstdagen, kom je de gekste dingen tegen
op de webstek van de Duitse vrienden deze Zwitser:
DriverD schreef:Ziet er goed uit! Kleur van de velgen klopt niet natuurlijk ...
ik begin te twijfelen, wel toevallig…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Niet twijfelen, gewoon in de orginele folders kijken….
Of sinds 27 jaar GS rijden, net als ik!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je velgen horen zilver grijs van kleur te zijn.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
dat geloof ik meteen, zou wel idioot zijn om voor een handjevol wagens een andere kleur te pakken. Maar het blijft wel apart dat er meer mensen op het idee zijn gekomen er witte slobkousen van te maken
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Misplaatst gevoel van nostalgie!
Citroen!