10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 
   
Bearwil z’n 16V (de Zilveren Schicht)
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 26 december 2010 11:15 PM
  [ # 136 ]

Hoewel dat vaak zo is, is dat niet altijd juist. Dat rubber zit er enkel om oneenparigheid van de krukas op te vangen zodat hier zo min mogelijk van gemerkt wordt. 

Het is net als met dual mass vliegwielen. Dat is ook om oneenparigheid van de motor op te vangen en het makkelijker maken om soepel te schakelen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 december 2010 01:05 AM
  [ # 137 ]

Dat rubber heeft een doel.
Nogmaals: Als het niet absoluut noodzakelijk zou zijn, had PSA het weg gelaten.

Citroen!

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 27 december 2010 01:43 AM
  [ # 138 ]

Ja, en dat doel zet ik in mijn post. Zomaar roepen dat het noodzakelijk is/niet kan zonder onderbouwing heeft de TS niets aan in zijn zoektocht naar een vervangende poelie.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 27 december 2010 03:59 AM
  [ # 139 ]

Voor we in een nieuwe versie van de Hoekse en Kabeljauwse twisten belanden, wil ik toch even een bijdrage leveren. Die trillingsdemper zal inderdaad waarschijnlijk niet zonder een goede reden in de poelie zijn gezet, maar is de motor ooit uitgetest zonder? Nee, dus niemand weet eigenlijk wat er gebeurt met een massieve. Laat mij het maar even uitproberen en dan horen jullie vanzelf of ik het heel goed merk, of juist totaal niet.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 december 2010 07:31 PM
  [ # 140 ]

Ik reageer nog steeds op de opmerking: “Het gemis van de rubberen trillingsdemper is in mijn ogen te verwaarlozen.”
En wat wil je nu eigenlijk zeggen met: “Zomaar roepen dat het noodzakelijk is/niet kan zonder onderbouwing heeft de TS niets aan in zijn zoektocht naar een vervangende poelie.” ? Goed Nederlands is het in ieder geval niet, en bovendien ook nog onlogisch.

Topicstarter mag wat mij betreft zoveel massieve poelies monteren als hij wil. Als PSA de mening had gehad dat er kon worden volstaan met een massieve poelie, dan had ze die zeker gemonteerd.

Citroen!

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 27 december 2010 09:50 PM
  [ # 141 ]

de rubber trillingsdemper verhoogt het comfortniveau door een deel motortrillingen te dempen. als je het verschil wil weten, vergelijk dan een xantia 1.8i blok met een bx gti 8v blok, de bx blok geeft meer trillingen door. gaat het blok eraan kapot gaan? neen.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 16-10-2008

Gepost: 28 december 2010 09:31 PM
  [ # 142 ]

Maar die spaanse poelie is niet massief, zit rubber tussen.
Kijk maar eens naar de uitvergroote foto.

http://tienda.ijs.es/polea-citroenpeugeot-adapt-0515e9-p-76.html

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 28 december 2010 09:45 PM
  [ # 143 ]

Je hebt gelijk. Ik had alleen maar het kleine plaatje bekeken en daar viel het rubber niet op. Nog mooier dus. Ben nu alleen benieuwd of hij ook recht is.
En trouwens, een mijlpaal post nr 500!

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 december 2010 02:53 AM
  [ # 144 ]

En of het ook recht blijft, messing is een stuk zachter dan gietijzer of smeedstaal.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 29 december 2010 03:46 PM
  [ # 145 ]

ik ben inderdaad benieuwd wat dat gaat doen als je het geweld van de 16V er eens een aantal keren flink op los gaat laten. niet dat ik direct problemen verwacht of een poelie die bij 220 onder de kap vandaan wappert maar ben wel zeer nieuwsgierig

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 03 januari 2011 05:44 PM
  [ # 146 ]

Heb uit Engeland die aluminium massieve poelie laten komen, wachten op de Spaanse duurde me te lang. Mocht die toch nog arriveren, dan heb ik in elk geval een goedkope reserve. Montage was fluitje van een cent. Alleen krijg ik in m’n eentje en zonder koevoet de snaar niet strak genoeg gespannen, dus mocht er iemand in Eindhoven zijn die me even een handje wil helpen, dan graag. Ben ik tenminste van het gepiep verlost.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 03 januari 2011 05:48 PM
  [ # 147 ]

De 16v heeft het makkelijkste spanmechanisme wat er is. Met sleutel 13 moet dit lukken, deze zit onder de dynamo. Niet degene die maar een slag los hoeft zodat de dynamo kan glijden, maar die andere (zit vlakbij).

Rechtsonder/naast de dynamo:

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 03 januari 2011 06:32 PM
  [ # 148 ]

Je bedoelt die lange bout aan de voorkant? Ik heb me al afgevraagd waar die voor dient en hoe het precies werkt. Dus dynamo loshalen met de grote bout en de kleinere op de gleuf, en dan? Die andere linksom of rechtsom draaien, tot de snaar strak staat?

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 03 januari 2011 07:14 PM
  [ # 149 ]

Ja, rechtsom.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 januari 2011 05:16 PM
  [ # 150 ]

Ik heb gisteren ook zo een Spaanse poellie gekocht, deze is van brons en ziet er zo op het oog goed uit. Op het doosje staat dat deze gebalanceerd is, lijkt mij dat het dan onmogelijk is dat deze dan krom is.

Heb er een topic over geopend, svp daar je mening over de zin of onzin hiervan Smile

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/209233/

Profiel  
 
 
10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook