10 van de 17
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Rusty’s CX break, the end…..
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 december 2010 12:05 PM
  [ # 136 ]

Het ziet er goed uit.
maar het probleem zit hem in de hoeken om deze verlijmd te krijgen.
en je moet opletten dat de kraal er zo laag mogelijk aanzit.
anders komt het rubber met de deur dicht hoger dan je vels kant en dan loopt het water nog naar binnen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 13 december 2010 01:27 PM
  [ # 137 ]

wat bedoel je met felsrend? het rubber komt toch op de deur (vlak deel)

greetzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 december 2010 05:20 PM
  [ # 138 ]

Het u profiel duw je om rand en het ronde valt de deur tegen aan.
aan aan de onderzijde moet je dus oppassen dat,dat ronde gedeelte niet hoger dan je u profiel komt te liggen anders loopt het water daar naar binnen.
als je deze bekijkt zit je kraal veel lager aan je U profiel

zit alleen stof op

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 14 december 2010 11:13 AM
  [ # 139 ]

het water moet toch al door de onderzijde (buitenzijde) tegengehouden worden, t rubber wordt samengedrukt en vormt dan een (waterdichte??) afdichting tussen de carrosserie en de deur, dus als alles goed gaat komt er aan de binnenzijde helemaal geen water. (of zie ik dit verkeerd)

greetzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 december 2010 11:37 AM
  [ # 140 ]

Als je goed kijkt bij het oude rubber zitten er in de kraal onderaan gaatjes
om alle water er uit te laten dat er tussen zuigd.
want dat was bij mij het probleem,bij het nieuwe rubber misschien bij het oude ook wel.
loopt/zuigt er ook water tussen het rubber en de deur naar beneden,en onderaan moet dat er weer uit kunnen.
Als dit niet kan loopt het naar binnen.
dit is mijn ervaring.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 14 december 2010 01:12 PM
  [ # 141 ]

Goeie tip, ik zal dat bij mijn break ook eens nalopen. Merkte laatst ook wat nattigheid rechts onderin bij het rubber.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 21 december 2010 10:17 AM
  [ # 142 ]

nou vocht in de auto maar ff voor lief nemen, voorlopig weer wat anders aan mijn hoofd…

gisteren reed ik weg van mijn werk, na een paar honderd meter moeten stoppen, gaat ie nier meer in de 1e en 2e versnelling, en voor de andere moet ik hele grote slagen maken?!?! heb ff snel onder de motorkap gekeken, maar alle stangen zitten daar vast!

iemand een idee?

greetzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 december 2010 10:48 AM
  [ # 143 ]

Het zou kunnen zijn, dat DIT deel los hangt onderaan je subframe.

Het linker scharnierpunt is waarschijnlijk de boosdoener.

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 21 december 2010 10:59 AM
  [ # 144 ]

dat zou mooi zijn, hoeft de bak er iig niet uit! is daar een beetje bij te komen? heb waarschijnlijk toch pas in t nieuwe jaar tijd om er naar te kijken, tot die tijd maar ff met de eend in de sneeuw spelen! (die doet t wel….)

greetzzzzzzzzzzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 december 2010 11:17 AM
  [ # 145 ]

Nee, daar is bijna niet bij te komen: je subframe zit in de weg. Even kijken is wel prima te doen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 21 december 2010 11:21 AM
  [ # 146 ]

wat is t stappenplan om t hele spul te demonteren? dan kan ik meteen overal nieuwe bussen in zetten zat toch al wel redelijk wat speling op overal.
Misschien dat ik em iig weer op z’n plek kan krijgen zodat ik met goed fatsoen naar een plek kan rijden waar ik em kan fixen (voor de deur is nu niet echt prettig met 25 cm sneeuw Smile )

greetzzzzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 december 2010 11:41 AM
  [ # 147 ]

Stappenplan voor een volledig nieuw schakelmechanisme (aanrader, zie mijn CX draadje)

- bestel schakelmechanisme stangetjes bij GSM (losse stangetjes ook te krijgen bij CX basis, maar dan niet gelagerd)
- vervang de schakelstangetjes
- vervang het scharnierpunt beschreven hierboven
- vervang de versnellingspook

Allemaal wat te veel werk om het stap voor stap te beschrijven, maar het is allemaal rechttoe-rechtaan werk, zij het dat je - op de bovenste stangetjes na - er heel slecht bij komt. De hoeveelheid werk is afhangelijk van de handigheid van de monteur en of de bewuste steun vastgeroest zit. Als het goedkoper moet, moetje zoeken in wel stukje het meeste speling zit, en dat als eerste aanpakken.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 21 december 2010 12:46 PM
  [ # 148 ]

Heel veel succes met de operatie ! Klinkt als een klusje waar je de winter wel mee doorkomt zonder je te vervelen. cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 21 december 2010 01:25 PM
  [ # 149 ]

Eerst maar even kijken of dit inderdaad het probleem is, lijkt me.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 27 december 2010 01:15 PM
  [ # 150 ]

Hallo,

nou gister gekeken of er iets los hangt, maar niets kunnen ontdekken…. volgens mij zitten alle scharnierpunten en schakelstangetjes vast….

nog ff een ritje gemaakt, maar t wordt alleen maar erger, kan nu ook maar met moeite 3e en 4e versnelling inschakelen, achteruit wil helemaal niet meer…. ik moet met de pook hele grote slagen maken (lees: pook zowat door ventilatieroosters of plat naar achteren) en dan pakt ie sommige versnellingen maar net…. op de bak zijn de bewegingen niet zo groot.. RAAR!

zie ik nu iets over t hoofd?

Morgen ga ik een paar daagjes op vakantie, zal in t nieuwe jaar verder moeten kijken, maar t zou fijn zijn als ik dan al wat ideeën heb.

greetzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
 
10 van de 17
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook