![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 636
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gisteren heb ik de nieuwe C4 ook mogen bewonderen bij de dealer. Ik vindt het een prachtige wagen. Mooie materialen in het interieur, ruim ook. Flinke kofferruimte. Ik ga binnenkort eens vragen of ik een proefrit mag maken in een E-HDI-110 met EGS. Benieuwd hoe dat rijdt en of er een beetje power in zit. Gezien het koppel van 270 Nm lijkt mij dat dat wel goed moet gaan, maar ben vooral benieuwd naar de EGS. Groot voordeel is voor mij de 20% bijtelling. Het overwegen waard dus als vervanger van de C4GP omdat ik tegenwoordig met 2 zitplaatsen minder toe kan.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5786.jpg)
Totaal aantal Berichten: 196
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Vanmiddag proefgereden in de nieuwe C4. Ik heb ca. 30 minuten gereden en moet zeggen dat de auto me goed beviel. Alleen zat er een heel irritant piepje als je richtig aangeeft. Niet klik-klak, maar een soort ding-dong-ding (net of het een sirene is). Hopelijk is dit via het menu aan te passen.
Ik heb in de 1.6 vti Tendance gereden, maar heb zelf interesse in de eHDI met EGS bak, want dat scheelt 30 euro netto in de maand (lease auto).
De stoelen zitten lekker, het stuur ligt lekker in de hand, alleen als je het stuur overpakt moet je even wennen aan de afgeplatte onderkant.
Ik heb niet met de menu instellingen “gespeeld”, maar de bediening van de knoppen op het stuur (radio, cruise control e.d.) is gelijk aan die van mijn huidige C4 coupe.
Wat me wel opviel is dat de achteruitkijk spiegel leek te vertekenen. Zal wel een kwestie van wennen zijn.
Morgen ga ik maar snel het aanvraag formulier voor de eHDI met EGS in de ligne business invullen en opsturen (krijg ik er ook nog een iPad bij !!!).
Frank
Totaal aantal Berichten: 10
- C4 (2004-heden) Nieuwe C4
hej iedereen ! ik ben nieuw in de Citroën wereld. Ik heb mezelf als nieuwjaarscadeau de nieuwe citroen C4 gekocht 1.6 HDI automatic :p
alle opties behalve verwarmde zetels en krijg heb de eerste week van 2011, nu vroeg ik mij af of ik een update kon doen voor flitspalen of ik beter een coyote kon kopen? kan iemand mij beetje helpen?
graag wou ik nog vragen of er nog leuke tips waren voor deze auto, ik dacht hem misschien te laten chiptunen tot 138pk.. (499euro)
alvast bedankt! !!
waarom heb je dan niet de 2.0 hdi gekocht?????
de 1.6 moet je zeker niet laten chippen…
het is een hele goede motor mits je tijdig het onderhoud laat uitvoeren..
omdat ik te jong ben voor al die toestanden.. ik moet een omnium nemen, ben 21 jaar.. en ouders willen verzekering niet nemen.. en verzekering is onbetaalbaar.. dus heb ik genoodzaakt 1.6 moeten nemen…,
chippen is zeker niet aan te raden hoor…
de turbo is een heel gevoelig punt…
misschien een ander voorstel? heel graag wou ik ook ledjes aan mijn auto hebben, het lijkt er zo stoerder uitzien, beetje agressiever.. helaas waren deze niet beschikbaar, anders moest ik de DS3 nemen of wachten op DS4, maar mijn auto is in panne gevallen, lekken hier en daar, stomme 2de hands :/ pech gehad,...
weet je daar misschien iets op? of waar ik eens moet gaan informeren?
chippen zal ik achterwegen laten
tja ik begrijp de vraag niet helemaal…
ben je nu op zoek naar led verlichting??
die kan je volgens mij nu overal kopen…
maar daar ben ik een slechte om jou er raad over te geven…
die led verlichting vind ik persoonlijk niet mooi…. ops:
of bedoel je dat je momenteel geen auto hebt….???
vraag ff in de garage of ze niks hebben staan om de tijd te overbruggen…
1/ mijn auto is in panne gevallen en heb momenteel mijn ouders hun auto omdat zij op vakantie zijn…
2/ led verlichting vooraan aan de wagen, zoals de DS3 heeft en de DS4 zal hebben.. die vindt ik wel fijn.. onderaan de bumper (vooraan)
3/ de garage heeft geen vervangwagen, dat heb ik reeds gevraagd
4/ toch bedankt hopelijk krijg ik nog reacties!
A.s. woensdag ga ik proefrijden in de nieuwe C4.
Hopelijk bevalt ie… zou een leuke opvolger zijn voor m’n huidge Peugeot 307 Sw Hdi
En gelijk ook maar rijden in de DS3. Want die vind ik zeker zo mooi.
Bovendien 14% bijtelling en nagenoeg geen eigen bijdrage.
Mocht de keuze op een C4 vallen dan is het wachten op de DS4 nog een optie…
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_18962.jpg)
Totaal aantal Berichten: 12
- C4 (2004-heden) HDi 1.6 90 pk Seduction
Ik heb de C4 HDi 90 MAN seduction in het wit besteld in november. Als optie heb ik genomen:
- Reservewiel pack 16
- City Pack (Inklapbare spiegels, getinte ruiten en parkeersensoren achteraan)
- eMyWay GPS
Velgen heb ik niet meebesteld omdat ik de modellen die beschikbaar waren niet geweldig vond, daarom dus gewoon wieldoppen gekozen. Nu ben ik al enkele weken aan het zoeken naar velgen, maar ik zou toch het liefst velgen van Citroën zelf hebben. Daarom heb ik eens een kijkje genomen bij de DS3 en de “Ashera” velgen die je daar kan kiezen, die zou ik graag onder mijn C4 leggen.
Iemand een idee of die via de garage apart te verkrijgen of te bestellen zijn?
Ik kon ze bij een DS3 appart bestellen. (niet dat ik een DS besteld heb, ben er nog niet uit)
Want op de e-Hdi versie zitten wieldoppen op stalen velgen.
De Ashera velg (zoals op je afbeelding) kon ik voor ongeveer 1000 Euro erbij bestellen.
(en dan de banden laten omleggen, stalen velgen voorzien van winterbanden)
Heb je al gekeken bij Musketier?
http://www.musketier.com (tuner uit Duitsland, dacht ik)
Heeft wel mooie velgen
Of http://www.alcar.nl
Deze site heeft een configurator met je eigen auto in beeld.
Hoe bevalt de C4?
Ik zou namelijk ook de 90pk diesel kiezen in de Ligne Business edition (velgen inderdaad niet super)
De 112 pk was eigenlijk een betere optie, maar Citroen heeft daar alleen een automaat versie..
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken voor velgen.
Ik heb sinds vorige zomer een “oude” C4 (vorig model), ook op stalen velgen.
Persoonlijk vond ik de velgen van de C4 Picasso (de Atacama’s of Krakatoa’s beide namen komen blijkbaar voor) wel mooi voor onder de C4 te zetten. Deze zouden zo een 1200 euro kosten zonder banden.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
citroen belgie heeft momenteel velgen in de aanbieding…
Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Alleen maar C4, DS3 en C5
Niet van de C4 Picasso spijtig genoeg.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)