Hoe heet dit?
BucketBox
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15

Gepost: 27 december 2010 12:48 PM

Ja, de titel van dit topic is een beetje vaag, maar ik heb geen idee hoe ik deze strip zou moeten noemen.

Het gaat om de zwarte (vinyl?) strip aan de zijkant van het portier, boven de hendel en naast de ruit. Niet alle Saxo modellen hebben deze strip, maar de mijne toevallig wel.

Bij mij zijn ze aan beide kanten kapot/vervaagd en zien er lelijk uit, dus daarom wil ik ze vervangen. Ik heb dus alleen geen idee wat de ‘‘officiele’’ benaming is.

Kan ik dit bij de Citroen dealer krijgen?

(snelle illustratie rood omcirkelt)

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 27 december 2010 01:20 PM
  [ # 1 ]

In de volksmond heet dit een ‘b-stijl’. De ‘rand’ naast je voorruit, bij het begin van je voorportier is de ‘a-stijl’ en die bij de achterklep is normaal gesproken de ‘c-stijl’.

Verder kan ik je er niet bij van dienst zijn Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 27 december 2010 06:15 PM
  [ # 2 ]

Geen idee hoe dit noemt.
Maar ik heb msh wel een goed idee nl van de carbon folie er netjes tegenaan kleven. Wel bij de autospeciaalzaak halen dan heb je kwaliteit.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 27 december 2010 06:35 PM
  [ # 3 ]

Dit zegt service.citroen.com. Als ik het goed heb zou het onderdeel nr 8663QK, “ZELFKL STRIP” moeten zijn, en die kost 15,12 incl BTW. Dat zou betekenen dat het om een losse sticker zou gaan, klopt dat, of heb jij het over een stuk plastic?

Profiel  

APvD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187

Gepost: 27 december 2010 09:51 PM
  [ # 4 ]

Is inderdaad een stuk plak folie, kan je bestellen bij de dealer maar je kan ook eens bij een locale schade hersteller binnen lopen en een heel lief gezicht op zetten, misschien dat ze het dan wel voor je hebben liggen. Nog goedkoper: aan allebei de kanten er afhalen, plak resten verwijderen en goed poetsen, heb je mooie blauwe stijlen. Of dit kan is een beetje afhankelijk van eventuele verkleuringen. Want als je het er weer op plakt, één keer een haaltje ergens, vuil er onder en je kan weer overnieuw beginnen. Ik zou het wel weten… Suc6!

Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook