C5 1,6 eHDI Tourer met 20% bijtelling
donald
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 13-04-2008

Gepost: 06 november 2010 06:40 PM

Hallo, ik ben me aan het orienteren voor een nieuwe lease wagen en wil voor een 20% bijtelling auto gaan.
Bij Peugeot komt de nieuwe 508SW uit met een 1,6 eHDI (2tronic) motor, weet iemand of deze motor/bak ook binnenkort in de C5 Tourer komt en ook in de 20% bijtelling valt?

Alvast bedankt

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 09 november 2010 10:39 PM
  [ # 1 ]

Komt dus niet, Citroen is er niet in geslaagd om de magische grens te doorbreken. (Scheelt volgens mij 4 gram). Ik had er zelf ook op gewacht, nu toch maar de 1.6THP besteld.

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 18 november 2010 01:55 PM
  [ # 2 ]

Echt te stom voor woorden toch?!! Ze kunnen het wel daar bij PSA… zie de 508. Heb toch liever een C5. Met bollen. Maar dat is al helemaal geen optie met e-HDI Crying or Very sad

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
donald
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 13-04-2008

Gepost: 21 november 2010 04:56 PM
  [ # 3 ]

Ik zie nu ook in de specificaties dat de C5 tourer 1.6 eHDI van citroen maar 1000kg mag trekken.
Dezelfde motor (en bodemplaat) in de nieuwe peugeot 508SW mag 1400kg trekken.

Volgens mij zijn ze bij Citroen een beetje de weg kwijt.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 november 2010 05:04 PM
  [ # 4 ]

Dat heeft niets met de bodemplaat/groep te maken maar alles met de enorm lange eindoverbrening van de versnellingsbak die men in dat type C5 gebruikt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
donald
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 13-04-2008

Gepost: 21 november 2010 05:22 PM
  [ # 5 ]

@waterman,

en zal die eindoverbrenging echt zoveel anders zijn dan bij de Peugeot?

Profiel  
 
Gepost: 21 november 2010 05:25 PM
  [ # 6 ]

Kijk er de technische gegevens eens op na zou ik bijna zeggen.

Profiel  
 
donald
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 13-04-2008

Gepost: 21 november 2010 06:04 PM
  [ # 7 ]

Maar waar staat geschreven dat je de 6de versnelling moet gebruiken? Doe ik nu ook niet of nauwelijks met mijn C4GP 2.L benzine/lpg met de caravan erachter.

Ik zie nu net (kon de overbrengverhouding van de 508 niet vinden) dat bij Leaseplandirect ze de auto in bij het stimulans(20% bijtelling) rijtje zetten. De bak heet dan trouwens EGS (electronic gearbox system)

Maar deze auto gaat dus afvallen omdat mijn sleurhut te zwaar is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 november 2010 06:05 PM
  [ # 8 ]
donald schreef:

@waterman,

en zal die eindoverbrenging echt zoveel anders zijn dan bij de Peugeot?

Heeft die peug een handbak?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
donald
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 13-04-2008

Gepost: 21 november 2010 06:12 PM
  [ # 9 ]

Bij Peugeot heet hij 2-tronic en bij Citroen EGS maar zal wel het zelfde zijn (een verbeterde EB6V)??

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 05 december 2010 02:32 PM
  [ # 10 ]
donald schreef:

Bij Peugeot heet hij 2-tronic en bij Citroen EGS maar zal wel het zelfde zijn (een verbeterde EB6V)??

Miz is het idd een EB6V met een andere programmatuur marketingtechnisch flink opgeklopt(en is de 2 tronic een identiek apparaat).

Overigens bijzonder dat Peugeot idd binnen de blue lease lijn wel 20% haalt en Air Dream van Citroen op de 25 % blijft hangen. Gaan ze hier niet wat aan doen, dan kost dat een hoop leaseklanten…

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 27 december 2010 10:15 PM
  [ # 11 ]

Zo jammer dat Citroen de 20% bijtelling weer laat lopen. Alternatief is de nieuwe C4 maar die is achterin onpraktisch (te hoge laaddrempel en achterbank kan niet geheel plat). Had zo gehoopt dat er een C4 Tourer zou komen maar helaas. Op deze manier gaan ze de leasemarkt zeker verliezen. De C5 Picasso is dan wel auto van het jaar en daar hebben ze gelukkig wel de prijzen flink verlaagd. Alleen is de leaseprijs daarentegen weer verhoogd.
Vroeger hadden ze toch altijd een leuke break versie (BX, ZX, Xsara,etc.) maar dat is nu wel over. En de concurrentie maar lachen….

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 27 december 2010 11:01 PM
  [ # 12 ]

volgens mij wordt de modellen politiek bepaald door het moeder bedrijf PSA..

en al zou citroen het willen dan zal peugeot het wel tegenhouden…

denk ik dan…

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 28 december 2010 09:22 AM
  [ # 13 ]
ronama schreef:

en al zou citroen het willen dan zal peugeot het wel tegenhouden…

Nou dat geloof ik niet. De grenswaarde liggen in NL gewoon raar…

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 28 december 2010 01:16 PM
  [ # 14 ]

uik heb het over de modellen die citroen en peug uitbrengen..
ligt bij citroen de nadruk op de monovolumes..
peugeot heeft weer meer breaks en cabrio’s


en de waardes die citroen in nl gebruikt is sowieso vaak niet realistisch..
zo rijden er C5-en rond met FAP en terwijl ze niet zo geregistreed staan bij de rdw

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook