Hallo, ik ben me aan het orienteren voor een nieuwe lease wagen en wil voor een 20% bijtelling auto gaan.
Bij Peugeot komt de nieuwe 508SW uit met een 1,6 eHDI (2tronic) motor, weet iemand of deze motor/bak ook binnenkort in de C5 Tourer komt en ook in de 20% bijtelling valt?
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Komt dus niet, Citroen is er niet in geslaagd om de magische grens te doorbreken. (Scheelt volgens mij 4 gram). Ik had er zelf ook op gewacht, nu toch maar de 1.6THP besteld.
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Echt te stom voor woorden toch?!! Ze kunnen het wel daar bij PSA… zie de 508. Heb toch liever een C5. Met bollen. Maar dat is al helemaal geen optie met e-HDI
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Ik zie nu ook in de specificaties dat de C5 tourer 1.6 eHDI van citroen maar 1000kg mag trekken.
Dezelfde motor (en bodemplaat) in de nieuwe peugeot 508SW mag 1400kg trekken.
Volgens mij zijn ze bij Citroen een beetje de weg kwijt.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat heeft niets met de bodemplaat/groep te maken maar alles met de enorm lange eindoverbrening van de versnellingsbak die men in dat type C5 gebruikt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@waterman,
en zal die eindoverbrenging echt zoveel anders zijn dan bij de Peugeot?
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kijk er de technische gegevens eens op na zou ik bijna zeggen.
Maar waar staat geschreven dat je de 6de versnelling moet gebruiken? Doe ik nu ook niet of nauwelijks met mijn C4GP 2.L benzine/lpg met de caravan erachter.
Ik zie nu net (kon de overbrengverhouding van de 508 niet vinden) dat bij Leaseplandirect ze de auto in bij het stimulans(20% bijtelling) rijtje zetten. De bak heet dan trouwens EGS (electronic gearbox system)
Maar deze auto gaat dus afvallen omdat mijn sleurhut te zwaar is.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
donald schreef:@waterman,
en zal die eindoverbrenging echt zoveel anders zijn dan bij de Peugeot?
Heeft die peug een handbak?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bij Peugeot heet hij 2-tronic en bij Citroen EGS maar zal wel het zelfde zijn (een verbeterde EB6V)??
donald schreef:Bij Peugeot heet hij 2-tronic en bij Citroen EGS maar zal wel het zelfde zijn (een verbeterde EB6V)??
Miz is het idd een EB6V met een andere programmatuur marketingtechnisch flink opgeklopt(en is de 2 tronic een identiek apparaat).
Overigens bijzonder dat Peugeot idd binnen de blue lease lijn wel 20% haalt en Air Dream van Citroen op de 25 % blijft hangen. Gaan ze hier niet wat aan doen, dan kost dat een hoop leaseklanten…
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Zo jammer dat Citroen de 20% bijtelling weer laat lopen. Alternatief is de nieuwe C4 maar die is achterin onpraktisch (te hoge laaddrempel en achterbank kan niet geheel plat). Had zo gehoopt dat er een C4 Tourer zou komen maar helaas. Op deze manier gaan ze de leasemarkt zeker verliezen. De C5 Picasso is dan wel auto van het jaar en daar hebben ze gelukkig wel de prijzen flink verlaagd. Alleen is de leaseprijs daarentegen weer verhoogd.
Vroeger hadden ze toch altijd een leuke break versie (BX, ZX, Xsara,etc.) maar dat is nu wel over. En de concurrentie maar lachen….
volgens mij wordt de modellen politiek bepaald door het moeder bedrijf PSA..
en al zou citroen het willen dan zal peugeot het wel tegenhouden…
denk ik dan…
ronama schreef:en al zou citroen het willen dan zal peugeot het wel tegenhouden…
Nou dat geloof ik niet. De grenswaarde liggen in NL gewoon raar…
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
uik heb het over de modellen die citroen en peug uitbrengen..
ligt bij citroen de nadruk op de monovolumes..
peugeot heeft weer meer breaks en cabrio’s
en de waardes die citroen in nl gebruikt is sowieso vaak niet realistisch..
zo rijden er C5-en rond met FAP en terwijl ze niet zo geregistreed staan bij de rdw