Nieuwe 2.0 Hdi en EB6V op Grand C4 Picasso
cor123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 06 november 2010 09:39 AM

Ik heb een Grand C4 Picasso model 2011 besteld. De dealer meldde dat de levertijd wat langer werd omdat de 2.0 HDI een 150 pk wordt en de EB6V wordt volledig gerenoveerd (=verbeterd).

Meer dan alleen een optische facelift dus. Wie weet hier meer van?

Grand C4 2.0 HDiF LB EB6V Icare 06-07-2007.
Grand C4 2.0 HDi Icare EGS oktober 2010.
Grand C4 1.6 HDi ETG besteld januari 2015.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 06 november 2010 12:42 PM
  [ # 1 ]

Ben benieuwd. Feit blijft dat het een robobak met enkele koppeling is en dat is in de huidige markt toch wat achterhaald. Naar mijn mening hadden ze er beter aan gedaan om meteen over te stappen naar een bak met dubbele koppeling. (goede kans dat die er binnenkort ook wel zal komen)

Profiel  
 
donald
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 13-04-2008

Gepost: 06 november 2010 01:43 PM
  [ # 2 ]

Ik ben al gaan kijken bij de nieuwe Peugeot 508 1,6 eHDI (breukelen). Dit is ook een robotbak
(2-tronic) en mij werd vertelt dat deze ook al was verbeterd tov de EB6V.
Zal dus wel dezelfde versnellingsbak zijn.

Zal zeer waarschijnlijk mijn volgende auto worden met het voordeel dat het een 20% bijtelling auto is.

Profiel  
 
Thijs de Haan
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 20-05-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP
Gepost: 10 november 2010 10:28 AM
  [ # 3 ]

Natuurlijk is deze bak achterhaald, echter, de automaat met dubbele koppeling zal wel enige €tjes meer moeten kosten. De Picasso is geen sportwagen, dus zolang de EB6V goed blijft werken prima zo! Vertrek over ongeveer 11/2 maand weer met caravan van 1300kg naar de Algarve. Tot nu toe alleen maar plezier van de EB6V gehad. Af en toe even terugschakelen met de flipper bergaf.

Thijs de Haan

Profiel  
 
xsaracoupetddriver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 15-03-2009

- C4 (2004-heden) Cactus Feel E-Vti 82 ETG
Gepost: 10 november 2010 08:36 PM
  [ # 4 ]

De vernieuwde bak zal waarschijnlijk gebaseerd zijn op de EGS-versnellingsbak die in de nieuwe C4 ligt. Deze schijnt ook al weer een stuk beter te schakelen dan de vorige. (Overigens vond ik de laatste series van de C4 Pic. met EB6V ook al stukken beter dan de eerste series)

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 14 november 2010 10:34 PM
  [ # 5 ]

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.


Klopt idd volgens de dealert en de nieuwe brochures op de site van citroen. Alleen ik ben als Gr c4P EB6v rijder wel heel benieuwd wat er nu daadwerkelijk nieuw is aan de EGS tov EB6V.

De zwartkijker in mij zegt dat het dezelfde bak is met een nieuwe programmatuur, maar ik hoop natuurlijk iets heel anders:-). Dat zou me nog wel eens in een tweede Gr P of C5 kunnen krijgen..

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
Max BrainBox
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 29-09-2009

Gepost: 15 november 2010 12:24 PM
  [ # 6 ]

Na mijn laatste onderhoud schakelt de EBV6 ‘anders’, ze hebben duidelijk een update gedaan. Het verschil zit hem in iets onduidelijker schakelen als de bak niet goed weet of ik nu wil versnellen of aan de huidige snelheid blijven rijden, wat hij daarvoor niet deed. Verder gaat hij - bij flink gas geven in 2de of 3de versnelling - de koppeling een beetje laten slippen tot het optimale koppel bereikt is om nog iets vinniger te worden. Dit doet wat vreemd aan en daardoor klinkt hij ook meer als een klassieke automaat met vloeistofkoppeling.

2 x BX, 2 x Xantia, 2 x C4 Picasso—> 6 x gelukkig

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 15 november 2010 11:28 PM
  [ # 7 ]

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.

Wat is er nu zo onduidelijk aan bovenstaande opmerking?

Klopt, ook na de vervanging van mijn koppeling na 138000 k is het rijden soepeler geworden. Zou ik nu tongue wink al een EGS hebben dan ....?

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
Theovdputten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 18-03-2010

- (Grand) C4 Picasso C4GP EB6V 1.6 Exclusive
Gepost: 18 november 2010 10:21 AM
  [ # 8 ]

Sluit mij aan bij een van de berichten.Vorige week heeft mijn THP met EBV6 bak zijn eerste 30T km beurt gehad en de auto schakelt nog beter en heb het idee dat de koppeling meer slipt maar het gaat heel erg soepel ...had eigenlijk niet veel te klagen maar hij schakelde soms een beetje “vreemd”

Profiel  
 
Marco Terlouw
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 12-07-2008

Gepost: 18 november 2010 10:13 PM
  [ # 9 ]

Ben wel benieuwd. Zal met het gefacelifte model eens proefrijden (met robotbak) als ie beschikbaar is.
Er wordt nogal eens opgemerkt dat de robotbak ouderwets is en dat er toch al lang eentje met dubbel koppeling in zou moeten (zoals nu bij de Renault Scenic). Die laatste wil ik trouwens ook weleens proberen. Is een leuke vergelijking dan. Ik hoor trouwens dat de bakken met dubbele koppeling problemen met betrouwbaarheid hebben. Het aardige is dat ik las dat de nieuwe Lamborghini (!) een robotbak krijgt die sneller schakelt dan eentje met dubbele koppeling. Argument voor de robotbak zou ook het geringere gewicht zijn. Zou dat ook meespelen bij Citroën om de robotbak te handhaven? Gewichtsreductie is ook hot (ook het niet meedraaiende stuur sneuvelt om die reden bij nieuwe modellen). Als de nadelen van een robotbak tov die met dubbele koppeling softwarematig en betrouwbaar kunnen worden opgelost lijkt dat mij iets waar best mee te leven is.

Profiel  
 
Deke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 16-12-2010

Gepost: 24 december 2010 03:39 PM
  [ # 10 ]

Ik zit nog steeds te twijfelen over de EGS of de handbak voor mijn C4Gr P. Ik kan alleen niet rijden in de nieuwe EGS of met een handbak,. De enige auto’s die hier in de regio rondrijden bij de dealers zijn de oude EBV6-modellen.

Moet zeggen dat de EBV6 minder erg schokte dan ik verwachtte Smile.

Profiel  
 
Marco Terlouw
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 12-07-2008

Gepost: 25 december 2010 03:15 PM
  [ # 11 ]

Je zou natuurlijk wel de “gewone” C4 kunnen proberen met de EGS. Geeft mss een goed beeld van de bak zelf en evt schokkerigheid en is meteen een aardige vergelijking tov de oude versie.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 25 december 2010 09:06 PM
  [ # 12 ]
Marco Terlouw schreef:

Je zou natuurlijk wel de “gewone” C4 kunnen proberen met de EGS. Geeft mss een goed beeld van de bak zelf en evt schokkerigheid en is meteen een aardige vergelijking tov de oude versie.

Ik heb inmiddels een (te) korte testrit (ze zijn trouwens altijd te kort die testritten Smile ) kunnen doen met de nieuwe C4 1,6 Hdi met die robobak. Ik kan niet vergelijken met de vorige want geen ervaring mee, maar ik vond die bak vrij goed en soepel schakelen zonder enig geschok. Wel is hij niet van de snelste maar als je niet gehaast bent stoort dat in geen geval.
Het schakelen met de flippers verloopt imo duidelijk sneller en genoot mijn voorkeur als je iets dynamischer wil rijden, maar meestal staan we hier (in België en in Nederland niet anders denk ik Confused) stil in één of andere fille en dan mag het voor mij best die automatische stand zijn.
Hopelijk komt hij later ook in de DS3 en dan liefst met een Hdi 112 Pk en de uitstoot zo laag dat hij de 15% overheidspremie krijgt, dan ga ik eens met mijn dealer klappen.

Profiel  
 
weerC4?
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 22-11-2010

Gepost: 28 december 2010 08:57 AM
  [ # 13 ]

Is de gefacelifte C4GP al ergens te bewonderen?

Profiel  
 
Deke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 16-12-2010

Gepost: 28 december 2010 02:10 PM
  [ # 14 ]

Ik heb ‘m al op meerdere plekken gezien. In Eindhoven stond er al een.

Profiel  
 
cor123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 19 januari 2011 12:03 PM
  [ # 15 ]

Worden er al modellen 2011 HDI 2.0 met EGS afgeleverd?

Ik heb in oktober 2010 besteld en krijg een leverdatum week 11 2011 gepresenteerd…

Grand C4 2.0 HDiF LB EB6V Icare 06-07-2007.
Grand C4 2.0 HDi Icare EGS oktober 2010.
Grand C4 1.6 HDi ETG besteld januari 2015.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook