Hallo berlingorijders mijn ruitenwissers blijven op een stand aan ook als ik de sleutel eruit haal ,ik heb de schakelaar los gehad en ook dan blijven ze t doen ,ik kan nergens geen ralais ontdekken .de berlingo is een 2.0hdi uit 2001.wie kan me helpen met de oplossing.groeten van peter
Totaal aantal Berichten: 11738
- Xantia TD SX
Er zit waarschijnlijk een Com2000 bedieningssysteem op deze Berlingo? Want die willen wel eens in de fout schieten…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Toevallig iets veranderd in je wagen? Andere radio? Carkit ingebouwd oid oid?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Penny Lane schreef:Er zit waarschijnlijk een Com2000 bedieningssysteem op deze Berlingo? Want die willen wel eens in de fout schieten…
Derk
is dat die printplaat die onder de zekeringen zit en waar drie zekeringen inzitten?en wat kan ik daar aan doen?is t te resetten?alvast bedankt groet van peter
GoodOldDiesel schreef:Toevallig iets veranderd in je wagen? Andere radio? Carkit ingebouwd oid oid?
nee ik heb niets veranderd,behalve van de airco daar heb ik twee nieuwe weerstanden in gesoldeerd.
Totaal aantal Berichten: 11738
- Xantia TD SX
Het enige wat ik van Com2000 weet is dat het vanaf ongeveer 2000/2001 in veel PSA-modellen is toegepast en dat het geregeld tot idiote storingen leidt… Mijn ervaring blijft - gelukkig - beperkt tot oudere modellen met, om het zo te stellen, discrete componenten. Ik heb ervan begrepen dat Com2000 te resetten is en eventueel zelfs te repareren, maar dat is klok/klepel via Engelse Peugeotfora.
Voor nadere info over Com2000 moet ik je verwijzen naar de kenners hier (die ik met mijn opmerking toch al hoopte te tot reageren te bewegen )
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Penny Lane schreef:Het enige wat ik van Com2000 weet is dat het vanaf ongeveer 2000/2001 in veel PSA-modellen is toegepast en dat het geregeld tot idiote storingen leidt… Mijn ervaring blijft - gelukkig - beperkt tot oudere modellen met, om het zo te stellen, discrete componenten. Ik heb ervan begrepen dat Com2000 te resetten is en eventueel zelfs te repareren, maar dat is klok/klepel via Engelse Peugeotfora.
Voor nadere info over Com2000 moet ik je verwijzen naar de kenners hier (die ik met mijn opmerking toch al hoopte te tot reageren te bewegen )
Derk
ok bedankt!ik hoop dat er kenners zijn die gaan reageren ik ben van de oude stempel en de electronica van tegenwoordig gaat me boven de pet.geef mij maar een paar zuigers en een nokkenas.