1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
stuurhuishoes rechts vervangen?
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 28 december 2010 06:32 PM

Ik met de BX naar de apk. Banden zijn minimaal maar dat was al bekend. Maar de stuurhuishoezen aan beide zijden kapot Mad Jammer dus afkeur. Ik snel even nieuwe hoesjes halen, geen probleem mijn plaatselijke onderdelen leverancier had ze gewoon op voorraad. Snel even erop dacht ik. Links idd no problem ....maar rechts… Huu hoe zit dat nu met die cilinder van de stuurbekrachtiging? De stuurbekrachtigings cilinder zit aan een pen die radiaal uit de stuurstang steekt. Daar krijg je de hoes niet op een normale manier overheen en dat ding even verwijderen? Geen boutje of schroefdraad? Weet iemand hoe ik die rechtse hoes moet monteren?


 

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2010 06:34 PM
  [ # 1 ]

Die ring zit er inderdaad op geperst en moest er volgens mij van af om de hoes te kunnen vervangen…. Dat is niet fijn. Volgens mij hadden we er “vroegâh” een trekker voor. Maar hoe het nou precies zat ben ik effe kwijt. Is ook al weer snel 10 jaar geleden…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 28 december 2010 06:41 PM
  [ # 2 ]

Maar kun je in dit geval ook niet proberen een ‘bruggetje’ te maken van een lange steeksleutel, waar je de hoes overheen laat glijden? Net zoals bij de DS gedaan wordt?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 28 december 2010 06:55 PM
  [ # 3 ]

Ik heb het nog nooit gedaan maar moet het binnenkort ook bij de GTi doen, maar ik heb me laten vertellen dat je de hoes in heet water moet leggen zodat hij soepel wordt en hem er dan met afwasmiddel overheen moet floepen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 28 december 2010 07:16 PM
  [ # 4 ]

Je moet die hoes er inderdaad overheen kloten, is te doen! succes

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 28 december 2010 07:17 PM
  [ # 5 ]

Ojee ik dacht ‘t al dat wordt een vechtpartij met een rubber sick  En met deze temperatuur zal dat wel lekker gaan. Ik zal morgen die hoes eerst wel lekker warm maken en met de nodige glijmiddel over dat pinnetje forceren helpen. Het is toch ook weer een echte citroen zo’n bx. Hoe ze die constructies af en toe verzinnen….Bedankt voor de tips

Ik zit me nu overigens af te vragen hoe vervang je in vredesnaam dat kogeltje waar het stuurstangetje aan zit? Dat moet je toch niet met een moordenaar of zo losdraaien want dat ding is ook volledig rond. daar past dus geen normale sleutel op…..

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 28 december 2010 08:17 PM
  [ # 6 ]

Ik heb dit rubber laatst ook vervangen, en vroeg me ook af of dat ding daar wel overheen moest. Maar dat moet, en is ook best te doen, beetje bij beetje.

Profiel  
 
bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 16-10-2008

Gepost: 28 december 2010 09:21 PM
  [ # 7 ]
samuel schreef:

Ik met de BX naar de apk. Banden zijn minimaal maar dat was al bekend. Maar de stuurhuishoezen aan beide zijden kapot Mad Jammer dus afkeur. Ik snel even nieuwe hoesjes halen, geen probleem mijn plaatselijke onderdelen leverancier had ze gewoon op voorraad. Snel even erop dacht ik. Links idd no problem ....maar rechts… Huu hoe zit dat nu met die cilinder van de stuurbekrachtiging? De stuurbekrachtigings cilinder zit aan een pen die radiaal uit de stuurstang steekt. Daar krijg je de hoes niet op een normale manier overheen en dat ding even verwijderen? Geen boutje of schroefdraad? Weet iemand hoe ik die rechtse hoes moet monteren?


 

Wel even de binnenste stuurkogel er uit draaien. Het gedeelte waar de kogel in beweegt, buitenom met een grote tang pakken en uit het stuurhuis draaien.
Dan hoef je de hoes alleen over die pen en ring te hijsen.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 29 december 2010 12:06 AM
  [ # 8 ]

Dat vroeg ik me dus net af. Die stuurkogel moet dus lomp met een grote tang (moordenaar) losgedraaid worden. Ik ben toch geen loodgieter? Er zal ook vast wel een prettig borgmiddel op die draad zitten. Ik verwacht niet dat dat soepeltjes gaat. Wat een klote vreemde constructie. De cx heeft streekjes maar dit slaat voor mij alles. I hate the repair. I love the drive.

edit
ik vond deze link. helemaal onderin dit document wordt alles duidelijk zo moet het.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 december 2010 12:18 AM
  [ # 9 ]

De originele rubbers zijn inderdaad taai. Vooraf in warm water leggen en een colafles zo verbouwen dat je de hoes er overheen kunt glijden, met een flinke lading vet moet het lukken als je je even kwaad maakt.
Lukt het niet dan kan je altijd nog een universeel rubber gebruiken, die zijn een stuk flexibeler, maar ook dunner waardoor ze sneller stuk gaan.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 29 december 2010 12:25 AM
  [ # 10 ]

cola fles. Die zocht ik. Heel goed die gaat werken.
Ik denk een kleiner pet flesje maar dat doet niks af aan het idee
Dank voor dit nooit meer te vergeten trucje

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 29 december 2010 12:30 PM
  [ # 11 ]

Ok het zit erop. Ik ben begonnen met een pet flesje maar dat werkt niet echt. Het rubber moet te ver worden uitgerekt. Het is goed gegaan door met een bandijzer het rubber over de pen te helpen en dan een keertje rondom draaien met het bandijzer waardoor de rest er ook op schiet. Zo een paar keer rond en binnen no time en met eigenlijk weinig moeite schiet ie erop. Er zaten van die verende klemmen op om de hoes te klemmen. Die waren echt lastig goed te monteren en ik heb ze maar snel vervangen door een paar tyraps. Weer klaar voor de apk.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 29 december 2010 03:41 PM
  [ # 12 ]

die klemmen zijn niet meer leverbaar en het zit naar mijn mening beter dan met tie-wraps. ik wilde per se de orignele klemmen en om er weer aan te kunnen komen was nog een kluif omdat de vorige eigenaar tie-wraps gebruikt. goed bewaren die klemmen dus. montage van de klemmen was overigens geen probleem bij mij…

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 29 december 2010 04:34 PM
  [ # 13 ]

die tie-wraps hielden bij mij een week (aangelegd door de garage nog wel..) dus probeer goeie brede te vinden…

2CV 1985

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 29 december 2010 05:01 PM
  [ # 14 ]

ergo gebruik de originele klemmen…

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 29 december 2010 06:19 PM
  [ # 15 ]

Ik heb al vele malen met succes aandrijfashoezen vastgezet met tie-wrapes. Geen enkel probleem met loskomen of breken ooit meegemaakt. Met een paar stuurhoesjes verwacht ik geen enkel probleem. Ik bewaar altijd alles, zelfs kapotte onderdelen, je weet maar nooit wat je nog eens kan gebruiken. Die klemmetjes liggen nu in de grote klemmetjes bak. Als ik ze nog nodig mocht hebben komen ze met een beetje graven vast weer boven.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook