carburateur probleem?? bx sport
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 27 december 2010 12:01 AM

om even niet mijn andere topic te vervuilen stel ik de vraag even in een nieuw topic.

In het begin dat ik met de met mijn bx sport reed stotterde hij nog al wat, het bleek de acceleratiepompjes te zijn, deze werkt weer goed en pakt goed op.

De problemen leken voorbij maar niet voor lang.
Als ik een tijdje heb gereden (half uurtje) begint de sport te stotteren. Als ik de auto goed door trek (wat hij goed doet) en daarna B.V. 2500 toeren aan hou dan begint hij te stotteren.
Zo erg zelfs dat hij me liet staan zo net Sad na een kwartiertje deed hij het weer en kon gewoon weer door rijden voor 20 minuten toen begon hij weer te stotteren en te hikken.

Het lijkt net als de carburateurs bevriezen :O ze voelen ook niet warm aan, maar ook niet steen koud!

heeft iemand een idee wat dit kan zijn? het is natuurlijk nu wel erg koud maar toch hij moet het toch wel gewoon doen?

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 27 december 2010 12:47 AM
  [ # 1 ]

tank eens 98 ipv 95. als het bevriezen is dan zou het met 98 over of toch zeker minder moeten zijn.

ik denk eerder dat ie wat te rijk staat onderin, dan gaat ie goed als je gas geeft (veel lucht) en valt ie inderdaad weg als je de gasklep dichthoud.
lekkende gasnaalden of zo?

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 december 2010 11:48 AM
  [ # 2 ]

Gasnaalden??? Er zitten geen Su carbu’s op dat ding hoor!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 27 december 2010 01:45 PM
  [ # 3 ]

Ontstekings[transistor]module en/of bobine vervangen.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 december 2010 07:09 PM
  [ # 4 ]

Mijn idee, ik denk eerder aan de ontstekingsmodule.

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 27 december 2010 09:54 PM
  [ # 5 ]
waterman schreef:

Gasnaalden??? Er zitten geen Su carbu’s op dat ding hoor!

was weer wat te rap, bij carbu’s ga ik altijd direct aan motor carbs denken en das dus inderdaad nog wel iets anders van constructie.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 28 december 2010 12:59 AM
  [ # 6 ]

goed mensen!

ik heb besloten om de carburateurs uit elkaar te trekken en goed schoon te maken.
ook heb ik alle inlaat pakkingen vervangen en de bx reed nu nog veel beter!
niet meer niezen, stoten en bokken. Rijd nu weer super!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2010 01:04 AM
  [ # 7 ]

En heb je die carburateurs nu ook weer netjes synchroon gesteld?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 28 december 2010 01:15 AM
  [ # 8 ]

jep! hij loopt echt super nu!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Gepost: 28 december 2010 03:03 AM
  [ # 9 ]

Als ik je een tip mag geven, laat ze reviseren, niet bij iemand die er effe een bussie remmenreinig inblaast, maar het echte werk.

Heb het laten doen bij de set van men SPORT, het kost een rib, maar heb je ook wat…
Binnenkort als de nieuwe carbu rubbers eropzitten worden ze deftig gesynchroniseerd.

Een SPORT staat of valt nu eenmaal bij de carb’s;)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Don Pedro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 22-06-2009

- BX Break 1.9 TRI
- Berlingo 1.6
Gepost: 28 december 2010 11:51 AM
  [ # 10 ]
siemenazu schreef:

goed mensen!

ik heb besloten om de carburateurs uit elkaar te trekken en goed schoon te maken.
ook heb ik alle inlaat pakkingen vervangen en de bx reed nu nog veel beter!
niet meer niezen, stoten en bokken. Rijd nu weer super!

Kon ik dat ook maar smirk !  Knap werk hoor !

Have a break ...

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2010 01:09 PM
  [ # 11 ]
siemenazu schreef:

jep! hij loopt echt super nu!

waarmee heb je ze synchroon gesteld?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 28 december 2010 04:36 PM
  [ # 12 ]

met van die vacuüm meters! heb ik van de garage geleend, lijkt erg moeilijk maar is niet als je het weet.

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2010 04:39 PM
  [ # 13 ]

very good de enige juiste manier!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 28 december 2010 08:12 PM
  [ # 14 ]

En je CO? zijn ook redelijk wat manieren…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 29 december 2010 12:42 AM
  [ # 15 ]

de bougies waren eerst spier wit maar nu dat ik de ontsteking gesteld heb zijn ze mooi koffie bruin!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook