Hallo,
Juist nieuw remklauwen en blokken gestoken voor m’n Citroën C15 1800D uit 1992. Enkel geraak ik er niet wijs uit om de remdrukbegrenzer correct te monteren. Bijvoorbeeld welke gaatjes gebruikt moeten worden voor welke leidingen, en hoe de veer gemonteert dient te worden. De remdrukbegrenzer is er al een tijdje af en nu kan ik niet vinden hoe hem weer te monteren.
Als ik start lijkt het als boter waar ik door duw, en bij het ontluchten krijg ik geen bijna geen druk.
Kan iemand me helpen aub?
groeten jeroen
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Poeh, ik weet zo niet welke leiding waar op moet, maar erg moeilijk kan het niet zijn. Als je een paar dagen geduld hebt wil ik wel een foto voor je maken van een losse achteras.
Hey,
bedankt voor het antwoord, een foto zou ik wel op prijs stellen. Snap bijvoorbeeld ook niet hoe de veer gestoken dient te worden, moet ze trekken of duwen? En ook of de rembegrenzer onder het plaatsje gemonteert moet worden of bovenop.
Had beter foto’s genomen. Een lesje voor in het vervolg.
bedankt
groeten jeroen
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
De veer moet trekken als de as inveert. De remdrukverdeler moet bovenop het plaatje gemonteerd worden. Dan past ‘ie maar op een manier volgens mij. Ik denk dat je dan wel kunt zien hoe de remleidingen hebben gezeten.
Beste,
Sorry voor m’n dommigheid maar ik geraak er nog steeds niet goed wijs uit. Volgens het tekeningetje van m’n nieuwe rembegrenzer moet de begrenzer toegedrukt worden indien er belasting is. Zoals hij nu gemonteerd is knijpt hij toe in “onbelaste” toestand. Is dit correct?
Als men onder dea uto staat moet de rembegrenzer bovenop het bevestigingsplaatje komen of langs de onderzijde (het dichtste bij u) ?
Volgens m’n leidingen was het zo. Ze zijn ondertussen wel correct aangesloten denk ik.
Weet ook niet goed hoe ik de regeling dien in te stellen. Weet u soms iets meer hierover? Of kan u een klein schetje maken, zou u heel dankbaar zijn. Want naast de motor staat een schematisch tekeningetje voor het remsysteem maar daar lijkt het alsof de rembegrenzer twee veren heeft.
Snap het allemaal niet zo goed meer. Wanneer de rembegrenzer niet ingedrukt is lijkt de auto wel naar behoren te remmen.
groeten jeroen
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
C15GrandVolume schreef:De remdrukverdeler moet bovenop het plaatje gemonteerd worden.
De remdrukverdeler is vanaf de fabriek afgsteld, voor zover ik weet mag je de afstelling niet wijzigen.
Een betere afbeelding kan ik zo even niet vinden, maar ik denk dat je er wel wat aan hebt. Er zitten twee veren aan geloof ik.
Ok, bedankt !
Hiermee kan ik verder denk ik.
groeten jeroen