Ze blijven/gaan niet draaien nadat de motor uitgezet is voor nakoeling van de turbo.
Dat gaat `ie wel doen als je temperatuur behoorlijk hoog wordt, let maar eens op.
Als alles goed is dan hè .
XM TCT Ambiance`94
Ja, maar dat is iets anders dan standaard 6 minuten nakoelen, zoals in het filmpje gezegd wordt.
Dan is OF het filmpje fout , OF mijn voiture is niet goed geprogrammeerd.
Ben benieuwd wat andere TCT `s doen.
Als de turbo flink is aangesproken laat ik `em altijd wel even volgens het boekje stationair nalopen.
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dat is nu waarom ik zeg dat het jammer is dat de precieze logica van de Bitron module niet bekend is. Dan hadden we geweten hoe het echt moet.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Brian schreef:En het schema kan je hier downloaden: klikkerdeklik
Heb je toevallig ook de pagina’s, waar de rest van de Bitron-module (nr. 53) op staat?
Alvast bedankt voor een reactie
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Oh, die kapotte zekering, geen remlichten en loeiende fans heb ik ook gehad bij mn tct. Een beetje te laat met mn reactie
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
René Jongejan schreef:Brian schreef:En het schema kan je hier downloaden: klikkerdeklik
Heb je toevallig ook de pagina’s, waar de rest van de Bitron-module (nr. 53) op staat?
Alvast bedankt voor een reactie
Ik zal even kijken.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik heb wel de schema’s waarin ook de airco/verwarming zit, dus alles wat aan het koelsysteem hangt, maar niet van de Bitronmodule zelf. Niet wat er binnenin gebeurt. Heb je volledig automatische airco (Electronic Climate Control, met display en toetsjes) Of semi-automatische, met draaiknoppen dus?
Je zal nog even tot eind deze week moeten wachten voor de scans.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De semi-automatische versie, met draaiknoppen dus.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
René, Dit hoort bij de vorige scan, maar ik denk dat jij eigenlijk die van een type 1 moet hebben.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Brian
Dank voor het beschikbaar stellen van het schema.
Ik heb het bestudeerd en naar mijn idee is dit het schema van een XM met ECC.
Of er verschillen zitten in fase 1 of 2 weet ik niet.
Mijn fase 1 is uitgevoerd met airco en de klimaatregeling met draaiknoppen, delen van het schema zullen wel overeenkomen.
Een ieder die mij aan het schema van deze versie kan helpen bij voorbaat bedankt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
zie hieronder .....
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Hier wat schemas van, meen ik, serie 1’s….
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
René Jongejan schreef:Brian
Dank voor het beschikbaar stellen van het schema.
Ik heb het bestudeerd en naar mijn idee is dit het schema van een XM met ECC.
Of er verschillen zitten in fase 1 of 2 weet ik niet.Mijn fase 1 is uitgevoerd met airco en de klimaatregeling met draaiknoppen, delen van het schema zullen wel overeenkomen.
Een ieder die mij aan het schema van deze versie kan helpen bij voorbaat bedankt.
Het is het schema van een semi-automatische airco. Er zitten wel degelijk verschillen tussen een serie 1 en serie 2. Als je mij je orga nr. geeft zoek ik wel de goede erbij.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
JaapJ schreef:Hier wat schemas van, meen ik, serie 1’s….
Ja van een type 1, maar wel van 1 met ECC
Volg je hart, gebruik je hoofd.