Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De luchttunnel van een Kever is heeel anders dan die van een GS.
Ik wens je succes bij de poging….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
uiteraard, het wordt sowiso een gewoeker met ruimte en gekloot met bevestigingen. Ik wilde eigenlijk alleen die thermostaat pakken en dan kloten met banjobouten en omloopkanalen, schuift de radiator ietsje op.
Ik heb geen idee hoe die KdF constructie inelkaar zit, was vooral benieuwd of iemand überhaupt al eens geprobeerd had de olietemperatuur te regelen.
is dit trouwens of valt het mee…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het valt mee!
Zoiets:
(bron: La page de la gs)
Citroen!
Nog even helemaal on-topic:
De verwarming doet het weer uitstekend! Dankzij een “nieuwe” fan (waarvoor dank!)
De oude was inderdaad totaal uitgelopen, ik vond het eigenlijk nog verwonderlijk dat hij überhaupt zo nu en dan nog “stil” draaide…
Lekker hoor, om zo warm op mijn werk aan te komen!
veel sneeuw-plezier!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
mooi dat de boel het alweer een tijdje doet, tijd om door te bomen over olietemperatuur!
als ik het smeerschema erbij pak:
Als je pos.13, een drukgeregelde klep (1,8-2,5 bar) nu eens uitwisselt voor een thermostaat/overdruk-klep combi? Komt bij meer auto’s voor (Porsche bijvorbeeld).
Ik heb geen idee waar dat klepje zit, kan me goed voorstellen dat er helemaal geen ruimte is voor modificaties.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
DriverD schreef:Het valt mee!
Zoiets:
(bron: La page de la gs)
Wil driverd wel eens stoppen met foto’s posten van gs/a’s met 2 carb’s….
Ik kan de verleiding al bijna niet weerstaan…..
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Even verder speculerend:
Zou het misschien ook een idee zijn om met een (elektrische) klep, afhankelijk van de temperatuur van de koeler, de luchtstroom door de oliekoeler meer of minder te onderbreken? Scheelt een hoop leidinkjes leggen…
De aanvoer van warme lucht voor de kachel vanaf de uitlaatpijpen is ook nogal fluctuerend, afhankelijk van de hoeveelheid rijwind. Als de beruchte afdekkapjes ontbreken wordt de kachel uberhaupt niet warm. Dat zou in mijn ogen ook wel ergonomischer kunnen, b.v. met een elektrische thermostaatkachel, al dan niet ondersteund met uitlaatwarmte…
Misschien zijn dit leuke dingen voor de GS/A club om in de vorm van bouwpakketjes te ontwikkelen? Gezien de algehele ontevredenheid omtrend deze twee zaken is er vast wel markt voor.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat zou wel mogelijk zijn, maar vereist erg veel trial and error!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
MiGS schreef:mooi dat de boel het alweer een tijdje doet, tijd om door te bomen over olietemperatuur!
als ik het smeerschema erbij pak:
Als je pos.13, een drukgeregelde klep (1,8-2,5 bar) nu eens uitwisselt voor een thermostaat/overdruk-klep combi? Komt bij meer auto’s voor (Porsche bijvorbeeld).
Ik heb geen idee waar dat klepje zit, kan me goed voorstellen dat er helemaal geen ruimte is voor modificaties.
Leuk plan, maar dan lijkt me de suggestie op de foto een stuk makkelijker. Ik heb inmiddels een klepje in de koeltunnel zitten achter de fan, welke in kan verschroeven van open naar dicht. Als dit bevalt kan ik het electrisch maken (en misschien wel automatisch met een thermostaat, al is dat wel weer een stuk meer werk natuurlijk!)
Eerst maar eens een sensor en metertje monteren, dan kan ik ook precies zien wat het doet…
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Meten is weten, ben benieuwd!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ben ook erg benieuwd! Maak ff foto’s!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hoezo zou de GS(A) niet goed op temperatuur komen?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hahaha dit werkt ook ja!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
overigens waren dit de lagertjes van de kachelventilator:
Merk de ruimte op rond de as…
het verschil tussen een goed en een uitgelopen lager!
Verwonderlijk kon hij ook zo nu en dan nog ‘stilletjes’ ronddraaien
Warme tip voor de winter: smeer je kachelaanjager nog even door!
Mijn motorlager is ovaal geworden
Hij blaast nog goed, maar met een bak herrie..