Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik zal het eens live komen beschouwen.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat ziet er voortvarend uit!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het viel idd erg mee, alles van te voren goed bekijken en uitmeten, dan is het maar een kwestie van draaien…
En dat gaat lekker in dat aluminium spul
gr Mark
Stamcafe is nog niet open, dus nog ff verder gegaan.
Op de eerste foto zie je links het orginele huis, met tussen het conisch lager en het huis in, de 2 vul ringen.
Deze ringen zitten dus links en rechts (in de orginele opstelling) en met deze ringen zet je voorspanning op de cups van de conische lagers. Met de dikte van de ringen links en rechts stel je het pignon en kroonwiel af.
Op de foto is te zien dat rechts de ringen vervangen zijn door het lager huis (hetgeen het lagerhuis door de flens heen komt is de zelfde dikte als de orginele ringen)
Op deze manier blijft het diff op de juiste plaats met de orginele afstelling en voorspanning
Op de tweede foto is de steekas gemonteerd, deze moet nog ingekort worden natuurlijk.
Maar het was om een idee te krijgen of ik aan de 22 mm kom(bakflens - buitenkant steekas bevestiging)
Dit was dus niet het geval… 31 mm is het nu.
Ik kan aan het deel waar het lager in zit nog 6 a 7 mm winnen (dan wordt de moer die het lager op zn plaats houd ook smaller)
En de keerring die ik nu heb, is 10 mm breed. Als ik er een te pakken kan krijgen van 8 mm, zou alles moeten lukken….
dan de as nog iets in korten en is de eerste zijde klaar
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat ga je met de fles zelf doen? daar past in de huidige vorm geen trection aandrijfas op toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Op de rechtse foto zie je de orginele flens van de id, het plan was om daar de aandrijfas van de trax tegenaan te zetten.
Nu weet ik niet hoe die aandrijfas er exact uitziet, maar volgens graddus ging dit…
steekcircel diameter op de flens uitzetten, aantal gaten uitzetten (hoeveel??) draad er in en tapeindjes maken..
of bedoel je dit niet?
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, dat was wat ik bedoelde.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mark:
en
En zo zijn alle kruktappen…Ze voelen echter wel redelijk glad en de lagerschalen waren zeker niet versleten. Wat zou jij doen met die krukas? Slijpen is eigenlijk zonde…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
hoe is de maat voering?
gr Mark
Als die nog goed is, dus geen groeven ed. Zou ik opschuren met 1200 (nat)
nameten, en als het dan ok is zo laten, zo niet :slijpen
edit: ik zie dat er bespaard is op olie
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, dat dacht ik dus ook. Nat schuren met 1200 en eventueel polijsten. Ik denk dat ze daarna weer prima bruikbaar zijn. Ik flikker de hele as in een bak met kei gevaarlijk oplosmiddel om alle meuk er uit te krijgen en spoel hem daarna nog een een paar keer flink door. Dan zou ie een tweede leven moeten kunnen krijgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het kan natuurlijk duidelijker, maar hier zie je de aandrijfassen hangen tijdens de laatste motorwissel…
En nog even de uitsnede…
Voor de verdere informatie, het zijn vier boutgaten, de maat zou ik moeten opmeten aan de auto.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mark sm schreef:hoe is de maat voering?
eigenlijk gewoon ok. Het blok heeft duidelijk met ouwe, el cheapo olie stilgestaan. Vieze meuk wat er uit komt niet te geloven!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
oliekanalen idd maar eens goed reinigen ja. Als er in jouw carter dezelfde meuk uit kwam als bij mij, is het wel nodig
mn kot stinkt nog naar die troep die er uit kwam
gr Mark