2 van de 26
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Van 3 naar 4 bak, Hij heeft gedraaid…
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 29 december 2010 02:42 PM
  [ # 16 ]

nog eentje dan, om het af te leren:

Afbeelding Bijlagen
van 3 naar 4 022 (648 x 388).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 29 december 2010 02:48 PM
  [ # 17 ]

Ik zal het eens live komen beschouwen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2010 02:48 PM
  [ # 18 ]

Dat ziet er voortvarend uit!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 29 december 2010 02:54 PM
  [ # 19 ]

Het viel idd erg mee, alles van te voren goed bekijken en uitmeten, dan is het maar een kwestie van draaien…

En dat gaat lekker in dat aluminium spul Laughing

gr Mark

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 29 december 2010 04:37 PM
  [ # 20 ]

Stamcafe is nog niet open, dus nog ff verder gegaan.
Op de eerste foto zie je links het orginele huis, met tussen het conisch lager en het huis in, de 2 vul ringen.
Deze ringen zitten dus links en rechts (in de orginele opstelling) en met deze ringen zet je voorspanning op de cups van de conische lagers. Met de dikte van de ringen links en rechts stel je het pignon en kroonwiel af.

Op de foto is te zien dat rechts de ringen vervangen zijn door het lager huis (hetgeen het lagerhuis door de flens heen komt is de zelfde dikte als de orginele ringen)
Op deze manier blijft het diff op de juiste plaats met de orginele afstelling en voorspanning

Op de tweede foto is de steekas gemonteerd, deze moet nog ingekort worden natuurlijk.
Maar het was om een idee te krijgen of ik aan de 22 mm kom(bakflens - buitenkant steekas bevestiging)

Dit was dus niet het geval… 31 mm is het nu.

Ik kan aan het deel waar het lager in zit nog 6 a 7 mm winnen (dan wordt de moer die het lager op zn plaats houd ook smaller)

En de keerring die ik nu heb, is 10 mm breed. Als ik er een te pakken kan krijgen van 8 mm, zou alles moeten lukken….

dan de as nog iets in korten en is de eerste zijde klaar

Afbeelding Bijlagen
IMAG0583 (648 x 388).jpgIMAG0584 (648 x 388).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2010 04:40 PM
  [ # 21 ]

Wat ga je met de fles zelf doen? daar past in de huidige vorm geen trection aandrijfas op toch?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 29 december 2010 04:47 PM
  [ # 22 ]

Op de rechtse foto zie je de orginele flens van de id, het plan was om daar de aandrijfas van de trax tegenaan te zetten.
Nu weet ik niet hoe die aandrijfas er exact uitziet, maar volgens graddus ging dit…

steekcircel diameter op de flens uitzetten, aantal gaten uitzetten (hoeveel??) draad er in en tapeindjes maken..

of bedoel je dit niet?

gr Mark

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2010 04:53 PM
  [ # 23 ]

Ja, dat was wat ik bedoelde.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2010 04:56 PM
  [ # 24 ]

Mark:


en

En zo zijn alle kruktappen…Ze voelen echter wel redelijk glad en de lagerschalen waren zeker niet versleten. Wat zou jij doen met die krukas? Slijpen is eigenlijk zonde…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 29 december 2010 05:00 PM
  [ # 25 ]

hoe is de maat voering?

gr Mark

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 29 december 2010 05:02 PM
  [ # 26 ]

Als die nog goed is, dus geen groeven ed. Zou ik opschuren met 1200 (nat)

nameten, en als het dan ok is zo laten, zo niet :slijpen

edit: ik zie dat er bespaard is op olie Laughing

gr Mark

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2010 05:05 PM
  [ # 27 ]

Ja, dat dacht ik dus ook. Nat schuren met 1200 en eventueel polijsten. Ik denk dat ze daarna weer prima bruikbaar zijn. Ik flikker de hele as in een bak met kei gevaarlijk oplosmiddel om alle meuk er uit te krijgen en spoel hem daarna nog een een paar keer flink door. Dan zou ie een tweede leven moeten kunnen krijgen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 29 december 2010 05:06 PM
  [ # 28 ]

Het kan natuurlijk duidelijker, maar hier zie je de aandrijfassen hangen tijdens de laatste motorwissel…

TA motorschade

En nog even de uitsnede…

Untitled-1

Voor de verdere informatie, het zijn vier boutgaten, de maat zou ik moeten opmeten aan de auto.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2010 05:09 PM
  [ # 29 ]
mark sm schreef:

hoe is de maat voering?

eigenlijk gewoon ok. Het blok heeft duidelijk met ouwe, el cheapo olie stilgestaan. Vieze meuk wat er uit komt niet te geloven!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 29 december 2010 05:09 PM
  [ # 30 ]

oliekanalen idd maar eens goed reinigen ja. Als er in jouw carter dezelfde meuk uit kwam als bij mij, is het wel nodig Laughing

mn kot stinkt nog naar die troep die er uit kwam hmz

gr Mark

Profiel  
 
 
2 van de 26
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook