Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
De pomp zit vast met 2 moertjes.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Pomphoes vastzetten met smalle slangklemmen, dus niet met brede ABA (blauwe) klemmen. Van onderaf vastdraaien. Ook voor de aanzuigslang slangklemmen gebruiken.
Als dan de boel gaat zweten of lekken kun je ze tenminste nog aandraaien.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jef scholliers schreef:Frank,
dit heb ik nog over . Hebt u suggesties ?
Die keerringen weet ik wel zitten, maar ik krijg die tandwielen er niet af.
En kan ik de pomphoes vastzetten met hedendaagse klassieke spanringen ?
Die grote keerringen komen achter het nokkenastandwiel. kun je los en vast draaien met een luchtsleutel.
Die kleinere zit achter het ontstekingshuis.
Die koperen ringetjes achter de tuimelaaras boutjes.
Die platte alu ringetjes achter de achterste tuimelaar boutjes.
Die andere 4 alu ringetjes met verzetje erin moeten achter de voorste tuimelaaras boutjes.
De onderste ringen op de foto weet ik zo niet. Heb je niet echt nodig volgens mij.
Al lijkt me die smalle rubber ring wel voor onder de “slangklem” voor de pomphoes.
De 2 rubber ringen zijn van de olie zeef in het motor carter (de grote) en de oliepeilstok (de kleine). De grote kopperen ring voor de deksel op het inlaatspruitstuk van een 1015 motor. Zo te zien het je een 1015 setje, anders zitten er namelijk 2 olie zeef rubbers in (je hebt 2 maten).
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Ahh, vandaar dat ik het niet wist want zover haal ik ze niet uitelkaar
Het is tijd voor de montage. Hoe kan ik nu zeker zijn dat er geen vuil meer in de motor achterblijft ? Wat moet is dus doen als laatste ultieme reiniging ?
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Wat betreft je zuigerverenprobleem: ik kreeg destijds deze tip: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/185267/P195/#885623
Of het werkt weet ik niet, maar als je van yoghurt houdt kan je het allicht proberen.
Drie yoghurtpotjes later is het nog niet gelukt.
Verdorie, wat een dag.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
en anders zal je een zuigerveer klem moeten regelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok, ik zal zo een klem gaan zoeken, maar is die te gebruiken met de zuiger nog op de stang ?
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Nee, dat past dus niet… Dan moet de zuiger van de drijfstang af. Ik hoop dat je een gasbrander hebt, die ga je waarschijnlijk nodig hebben om de zuigerpennen er netjes in te krijgen. Er uit lukt trouwens meestal nog wel met wat beleid.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je kunt nog een ty rap o.id proberen om de zuigerveer te krijgen en dan aan trekken en dan aandrukken/.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Voor mijn Ds ben ik naar de bouwmarkt gegaan en heb een PE-mof gekocht van circa de goede diameter.
Dan nog een slangenklen van de goede diameter. Mof opengezaagd, uitbuigen en er omheen, slangenklem idem dito. Werkte perfect. Daarna in omgekeerde volgorde weer eraf halen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kijk, dat zijn oplossingen.
Zelf heb ik voor de Panhard motor een standaard zuigerveer montagegereedschap aangepast. Zo een:
Een tye-rap kan ook heel goed werken, deed ik bij mijn BMW-motorfietsmotor wel eens.
@jef: Ik waarschuwde je al eerder: waarschijnlijk is dit karwei erg hoog gegrepen voor je.
Gewoon doorzetten.
Citroen!