Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
van harte met je jaar APK. Toch een soort van verjaardag van je wagen.
maar vooral heel lekker dat je weer een jaartje (hopelijk zorgeloos) kan karren!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
eXpelliarMus schreef:Hè wat ranzig weer, maar Peter doet je kachel het weer top!?
Nou, het wordt wel wat warmer, ik heb er een nieuwe thermostaat in gedaan. Er komt nu wel lekker warme lucht van de roosters in het midden van het dashbord. De rest blijft wat lauw. Als het weer wat warmer is maar eens kijken of de kachelradiator nog goed doorstroomt. Maar gelukkig wordt het wel weer warmer in de auto. Bedankt voor het meedenken.
Vanmorgen viel er alleen stuk van de versnellingspook af. Als iemand nog een voor me heeft hoor ik het graag. Het liefs een houten, dat past dan weer mooi bij de rest.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik heb vandaag een houten pookknop gehaald bij Siemenazu en ik heb mijn oude plastic knop er nu af alleen daar zit nog een steel op (daar waar de mof op zit) en bij de houten niet. Als ik de hout knop erop zet blijft hij ook niet zitten. Mis ik nog een onderdeel? Moet ik de steel overzetten als dat kan?
Die steel had moeten blijven zitten dus die moet je uit die platic pook zien te krijgen.
Je hebt ws alleen getrokken aan de pookknop. Beste is een draaiende beweging te maken met wat kracht naar boven. Dan blijft de steel zitten en komt de knop los.
Hallo, als er geen airco in de omschrijving staat is deze waarschijnlijk defect. Het zou er nl wel op moeten zitten. Ik heb zelf het zelfde type xm
gr. Chris
Peteryed schreef:Zoals bekend kruipt bloed waar het niet gaan kan en aangezien ik de BX wil vervangen voor de APK zit ik maar weer eens aan een XM te denken. Ik heb vanmiddag nog gekeken bij een Xantia Break, mooi maar toch wat minder als een XM. In alle opzichten.
Nu heb ik een Turbo CT gezien in Den Helder. Op het eerste idee wel een mooie auto. Het gaat om een VSX uitvoering en volgens mij hebben die ook airco? Het staat namelijk niet bij de omschrijving.
Het gaat om deze
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lfmrzm1bhl3tMisschien is hij bekend bij iemand?
Citroen23 en ik hebben in de planning om zaterdag te gaan kijken. Dan moetik morgen eerst even bellen of hij er nog wel is, dat ik kan inruilen en dat hij zaterdag open is.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Whahaha, toeval zeker, draadje werd precies een jaar geleden gestart, die XM staat nog te koop
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
gompy58 schreef:Die steel had moeten blijven zitten dus die moet je uit die platic pook zien te krijgen.
Je hebt ws alleen getrokken aan de pookknop. Beste is een draaiende beweging te maken met wat kracht naar boven. Dan blijft de steel zitten en komt de knop los.
hahah dan zal het inderdaad wel weer met de nodige botte kracht gepaard zijn gegaan Zit je voorruit er nog in? haha.
maar zonder gekheid, krijg je dat steeltje niet uit het oude pook. Als je hem toch gaat weg gooien, zou ik hem proberen door te snijden/openzagen als een sinasappel zodat je het steeltje er heel uit kunt halen. Steek hem weer over je pookhandel en knop er weer op.
heb je eigenlijk aan houtinleg in/op de middenconsole…zoals deze?
edit: ik heb de foto’s al gevonden.. daar hoort inderdaad een houten pookknop bij! Staat wel mooi compleet.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
WaJo schreef:maar zonder gekheid, krijg je dat steeltje niet uit het oude pook. Als je hem toch gaat weg gooien, zou ik hem proberen door te snijden/openzagen als een sinasappel zodat je het steeltje er heel uit kunt halen. Steek hem weer over je pookhandel en knop er weer op.
Die zit erin versmolten dus ik moet maar eens kijken.
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Dat is inderdaad minder… heeft de vorige eigenaar de rest nog? Anders.. toch opzoek naar een andere pookknop?
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
weetje zeker dat dat ding versmolten is?
Die steel heeft een aantal inkeping die klemzitten in de plastic pookknop. Daarom dus draaiend lostrekken.
Steel gewoon in de bankschroef. Niet fijn knijpen, en dan gewoon draaien.
Volgens mij is het overigens veel lastioger die steel weer in het mechanisme te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
De vuldop zit op een kunststof huis. Aan de zijkant zit een slang die naar beneden loopt en bij het oliefilter uitkomt. Dat is ‘m.
Wim,
Disciplus Simplex