3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Yorion’s Gti (Turbo 2) nu gasbak.
Gepost: 28 december 2010 11:05 PM
  [ # 31 ]

Ja, die doelstelling had ik begrepen. Ik was eigenlijk gewoon nieuwsgierig waarom je deze carrosserie-aanpassingen doet. Alternatieve motorophanging?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2010 11:06 PM
  [ # 32 ]

Maar het blok moet op het subframe en niet aan de koets…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 28 december 2010 11:07 PM
  [ # 33 ]

Ja, daarom…

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 29 december 2010 02:15 AM
  [ # 34 ]

[leek modus aan] hoezo, móet? [/leek modus uit]

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 29 december 2010 11:29 PM
  [ # 35 ]

Lijkt mij dat het subframe toch iets steviger is dan dat peperkoek bik van de carroserie. De orginele motor hangt hier ook in.

Verder is het natuurlijk een uitdagend project om dit aan de gang te krijgen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 29 december 2010 11:51 PM
  [ # 36 ]

klopt de voorbrug van het subrame is een wezenlijk deel van het veiligheidsframe van de wagen

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
YoriON
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 18-01-2010

- CX GTi Turbo 2
Gepost: 30 december 2010 06:02 PM
  [ # 37 ]

Nou, heren ik heb dus die originele doos constructie weg gehaald, vanwege 2 reden, het is een idioot stuk ontwerp, omdat je gewoon een enorme loze ruimte heb waar je helemaal niks mee kan doen..
en ten 2e het gaat natuurlijk ook weer roesten…

dus ik heb al die dubbele flenzen en plaatmetaal wat over elkaar ligt weg gehaald,
en een stevige volledig door gelast frame gemaakt…

nu had ik dus ook meer ruimte om mij accu meer naar buiten en beneden te plaatsen wat al goed gelukt is en een korter lucht inlaat traject, met een luchtmassameterhuis van een BX ( foto’s komen )

Ik hou jullie op de hoogte…

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 30 december 2010 08:53 PM
  [ # 38 ]

Mensen die het beter denken te weten dan de ingenieurs van Citroën: Altijd lachen! Smile

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 december 2010 08:55 PM
  [ # 39 ]

Tjonge jonge…... heb je geen coach die je een beetje wijsheid over het doel van bepaalde constructies kan bijbrengen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 30 december 2010 09:55 PM
  [ # 40 ]

Gewoon een amerikaans chassis er onder beunen, veilig zat Very Happy

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 december 2010 10:26 PM
  [ # 41 ]
DriverD schreef:

Mensen die het beter denken te weten dan de ingenieurs van Citroën: Altijd lachen! Smile

WHOEHAHAHA INDERDAAD!we kijken toe hoe de hut op de eerste drempel breekt…..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 30 december 2010 10:50 PM
  [ # 42 ]

Laten we nou niet allemaal lachend over hem heen rollen. Als de Citroen ingenieurs het op een bepaalde manier ontworpen hebben, wil dat nog niet zeggen dat het niet op een andere manier kan.
Hij heeft het binnendeel van de dubbele voorspatborden er af gehaald en vervangen door een andere constructie. Hoeft niet per se slechter of zwakker te zijn. Ik kan niet beoordelen of dat zo is, maar laten we hem het voordeel van de twijfel geven en kijken hoe het uitpakt.

Profiel  
 
Gepost: 30 december 2010 10:55 PM
  [ # 43 ]

Ik kan je wel vertellen dat hij de zorgvuldig berekende botsenergieabsorberende werking vakkundig heeft vervangen door een constructie die liever pierced Very Happy

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 december 2010 11:01 PM
  [ # 44 ]

Productie is natuurlijk iets heel anders dan een one-off. Die laatste mag erg veel tijd en geld kosten. Productie mag dat niet.
Rustig afwachten…

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 30 december 2010 11:01 PM
  [ # 45 ]

Helemaal eens met par example. Dit project verdient toch wel heel veel respect, al snap ik het nog niet helemaal. OK, citoen ingenieurs dachten dingen goed door, dat gezegd hebbende denk ik dat Yorion meer dan genoeg ervaring met gebrek aan simpelheid in het cx ontwerp.

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook