Ik heb een citoen xantia bj96 diesel 1900
Sinds enkele maanden loopt mijn batterij af na een dag of 2 stilstaan, ik kan hem telkens opnieuw opladen met startkabels maar hiermee is het probleem natuurlijk niet opgelost.
Het is sinds vorig jaar een nieuwe batterij dus ik veronderstel dat deze niet het probleem is ?
Ik rij +/-20 km per dag; misschien is dit onvoldoende in de winter om op te laden ?
Vorig jaar heeft mijn man de electriciteit overbrugt van de verwarming; deze zat op het contactslot en werkte niet meer.Nu is dit in orde.
autoradio werkt ook niet meer; regelmatig vallen de lichten van de display wegµ
Wat kan het probleem zijn ?
groeten
djune13 schreef:Ik heb een citoen xantia bj96 diesel 1900
Sinds enkele maanden loopt mijn batterij af na een dag of 2 stilstaan, ik kan hem telkens opnieuw opladen met startkabels maar hiermee is het probleem natuurlijk niet opgelost.
Het is sinds vorig jaar een nieuwe batterij dus ik veronderstel dat deze niet het probleem is ?
Ik rij +/-20 km per dag; misschien is dit onvoldoende in de winter om op te laden ?
Vorig jaar heeft mijn man de electriciteit overbrugt van de verwarming; deze zat op het contactslot en werkte niet meer.Nu is dit in orde.
autoradio werkt ook niet meer; regelmatig vallen de lichten van de display wegµ
centrale vergrendeling werkt ook niet meer; geen probleem geen kat zal hem stelen…..
Wat kan het probleem zijn ?
groeten
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Klinkt als meerdere problemen.
Het eerste klinkt als een verbruiker die niet uitgeschakeld wordt bij afgezet contact. De manier om dat te testen is op het zekeringenbord 1 voor 1 de zekering te verwijderen, een testlampje in te steken en daarna de zekering terug te stoppen. Gaat het lampje branden, zit er in dat circuit een verbruiker. In de handleiding staat welke zekering voor welk circuit dient. Verwijder wel even de lampjes uit de interieur verlichting, ik weet niet hoe dat bij een Xantia zit maar ik kan alleen bij m’n zekeringen met m’n portier open. Andere verbruikers die blijven werken zijn natuurlijk het klokje en een eventuele ontvanger van de centrale portiervergrendeling.
Het tweede probleem kan liggen aan een defecte zekering, een slechte stekker of losse draad. Ook kan de module van de centrale portiervergrendeling defect zijn.
Verlichting van dashboard zal liggen aan een slechte aansluiting. Als u een keer in de buurt van Leerdam komt wil ik er best naar kijken. Dit soort problemen zijn best makkelijk te verhelpen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY