4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Vragen over aanschaf CX
Gepost: 30 december 2010 01:10 PM
  [ # 46 ]

Gewoon gaan kijken met een kenner dus!
Je kunt van een verkoper ook niet verwachten dat ze de gehele historie van de auto kennen hè?
Misschien heeft een buurman van een neef van de vorige eigenaar wel ooit zelf die kap gespoten omdat er een kras op zat?  Wink  Big deal… daar zou ik al geen discussie over aangaan.

Je kunt altijd vragen of de wagen naar een werkplaats in de buurt mag rijden waar je eventueel tegen betaling van de brug gebruik mag maken. Dat is een aanbeveling natuurlijk!
Maar een doorgewinterde CX-expert zal ook zonder brug een heel eind komen. Op alle auto’s zijn tekenen te onderscheiden waaraan je kunt zien hoe en wat er mee gebeurd is en hoe het onderhoud is gepleegd.  100% zekerheid vindt je overigens nooit, je kunt niet IN de motor kijken immers en vaak blijken sommige dingen pas veel later, tijdens een beurt of klus.
Risico van oude auto’s.

Edit: die niet bij de RDW bekende kentekenplaat is wel vreemd, daar zou ik beslist verder op doorvragen!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 30 december 2010 01:27 PM
  [ # 47 ]
waterman schreef:

Op de goedkope crisisuitvoeringen zaten geen rubber hoekstukken.

Okidoki, weer wat geleerd! Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 30 december 2010 01:29 PM
  [ # 48 ]
La Léo schreef:

Je kunt van een verkoper ook niet verwachten dat ze de gehele historie van de auto kennen hè?

Dan moeten ze niet dit soort dingen zeggen:

Van eerste eigenaar afkomstige CX diesel met uitzonderlijk weinig kilometers, 108.000km. Alles volledig aantoonbaar en volledig dealer onderhouden.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 479

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 30 december 2010 01:30 PM
  [ # 49 ]

Volgens mij wordt een nieuw kenteken pas geregistreerd als de auto voor de eerste keer in Nederland op naam gezet wordt.

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 30 december 2010 01:31 PM
  [ # 50 ]

86-NTK-7 is via http://www.vwe.nl wel opvraagbaar….. klopt met de CX in kwestie, alleen is de datum eerste tenaamstelling en datum 1e afgifte in NL niet bekend, dat is dan wel weer vaag!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

Gepost: 30 december 2010 01:33 PM
  [ # 51 ]
Citrobenz schreef:

Volgens mij wordt een nieuw kenteken pas geregistreerd als de auto voor de eerste keer in Nederland op naam gezet wordt.

O dat zou kunnen, omdat ‘ie nu in de handelsvoorraad staat ja.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 december 2010 01:51 PM
  [ # 52 ]

o, kan dat ook ? wist ik niet.
dus wellicht is dat dus verklaarbaar, en valt dat dus mee.
dan lekker gaan kijken, en de wagen zelf zien / beoordelen zou ik zeggen !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6503

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 30 december 2010 01:59 PM
  [ # 53 ]

“Altijd dealeronderhouden” wil niet per se zeggen dat ie dus ook bij de garage in kwestie is aangekocht… Mijn ex-XM was ook altijd dealeronderhouden (in Zwolle), alles volledig aantoonbaar, maar ik heb hem bij Citroville gekocht. Ik wil maar zeggen, ook tussen garagebedrijven onderling wordt gehandeld.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 30 december 2010 03:01 PM
  [ # 54 ]
La Léo schreef:
Citrobenz schreef:

Dus dat betekent dat de garage eigenaar is en dus het kenteken geregistreerd moet zijn!!

Profiel  

bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 30 december 2010 03:05 PM
  [ # 55 ]

de redenen die hier aangehaald worden waardoor de auto niet betrouwbaar zou zijn lijken mij vaag…  laat ik me zo maar noemen (cx-expert) ik zou wel de wagen op hoogste stand zetten de achterste deksels van de achterwielen er afhalen zodat je daar goed kan kijken en een zakamp mee nemen die goed veel licht geeft, subframe kan je zo goed bekijken voor en achter en tja dan ben je toch al een heel eind, de motor tja een testrit doet veel maar ook niet alles… je kan noit 100% zeker zijn maar ik zou me in eerste instantie niet te veel zorgen maken….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  

Gepost: 30 december 2010 04:46 PM
  [ # 56 ]
daan schreef:
La Léo schreef:
Citrobenz schreef:

Dus dat betekent dat de garage eigenaar is en dus het kenteken geregistreerd moet zijn!!

Onjuist: een handelaar of bedrijf geldt niet als (1e) eigenaar bij de RDW. Handelsvoorraad is iets anders als “op naam staan van”.

Profiel  

juanchi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 30 december 2010 06:45 PM
  [ # 57 ]

Beste Citrus vrienden,

er is weer een hoop getikt en gespeculeerd sinds ik ben gaan kijken, fijn dat jullie allemaal meedenken. Gisteren nog een gesprek van een dik uur met geoarthc35 gehad vol met tips, waarvoor veel dank. Vol verwachting klopte dan ook mijn hartje toen ik opstond om het hele rot end van Leiden naar Steenwijk te rijden. Ik had jullie graag verteld dat ik zwevend met mijn nieuwe vriend was teruggereden maar helaas! Toen ik bij de garage arriveerde was het eerste dat me opviel vanaf een afstand al dat de neus op rijhoogte stond en de kont in slaapstand. Dat is raar natuurlijk en ik bedacht, om mezelf gerust te stellen, dat ze ‘m gewoon even hadden voorgestart en de neus nog niet gedaald was, moed erin houden! Ben vervolgens om de auto heen gelopen en op het eerste oog zag ie er prima uit op een paar kleine krasjes en reparaties na, maar ja hij is dan ook 25. Op de foto’s had ik ook al gezien dat de motorkap rechts niet goed aansluit en er is ook een stuk van de plastic grille afgebroken. Niks aan de hand tot zover. Interieur impecable, zeer fris, stoel zit prima. Motorkappie maar eens openen, minder, stukken minder. Moed begint te zakken. Het eerste wat je ziet is dat de klepdekselpakking lekt. Een prima fenomeen voor autoverkopers omdat deze pakking bovenop zit en de gehele motor zeiknat maakt waardoor eventuele andere lekkages kunnen worden verdoezeld en geweten aan deze makkelijk en goedkoop te repareren pakking! Toch maar eens beter kijken of en waar er nog meer iets uitstroomt. Zeker een stuk of 10 andere bronnen ontdekt, was dit Texas geweest was ik nu rijk! Sommige erger dan andere. Zag dat ie bij de eerste 2 injectoren voor het gemak de olie grondig had weggepoest, waardoor kleurverschil was ontstaan met de andere 2 op ‘t blok. Maar je zag nog wek een filmpje olie op de pakking. Toch wel wat vliegroest links en rechts. Bij het rechterwiel liep er een dikke buis richting wiel, geen idee wat dat is (powersteering?), lekte ook in ieder geval, de onderste hydraulische bol lekte ook redelijk wat, weet niet wat dat voor bol is maar moet natuurlijk niet lekken. Kleur van LHM was redelijk helder, naar de olie heb ik niet gekeken. Al met al zou ik het motorgedeelte niet geheel kansloos noemen maar er zitten wel heel wat uurtjes werk aan om een en ander droog te maken en houden! Dan maar even een roestcheck rondom. Onder de matten van de achterpax voelde het enigsinds krokant maar gezien de dikte van de mat geen conclusie uit te trekken, alles droog aangezien ie binnen staat dus ook niks uit af te leiden. (hoop niet dat ik jullie verveel, ben zo klaar, hou vol) Sommige delen van de onderkant zien er beter uit dan andere dus maar even starten om de auto omhoog laten komen voor verdere inspectie. K"t, start niet, nog een keer, nog een keer, dealer komt langs en zegt dat ik moet voorgloeien, DUH, ben geen Einstein maar dát wist ik nog net. Eindelijk gestart, en toen na 10 minuten de mist nog niet was weggetrokken en ik mijn masker afdeed heb ik besloten om maar niet meer te bukken om de bodem te inspecteren! Met alle respect voor jullie experts zal ik niet te bijdehand doen als nono, maar met mijn geringe kennis druf ik hardop te roepen dat deze auto 100 procent zeker geen 100.000 km heeft gelopen en zeer zeker niet ook nogeens periodiek onderhouden, al dan niet door een Citroën dealer of de lokale Boulangerie. Pluspunten: ziet er leuk uit, staat voor 4.950,- op marktplaats, mocht ‘m voor 4500,- ophalen en toen ik aankwam stond er een groot A-4tje met de vermelding dat ie 4.950,- kost met inruilen en 4,250,- zonder inruil, scheelt weer wat knaakjes! Al met al kan een liefhebber hier wel wat mee maar op het verkoopverhaal afgaande had ik gewoon héééél iets anders verwacht, en al had ik zin gehad in al die klusjes had ik er niet meer dan 2.500 a 3.000 voor betaald, maar ik was al te pissig dat ik het pokke-end voor niks had gereden dus misschien wil één van jullie er wat mee? Sorry voor het lange verhaal.

Groetjes Juan

Profiel  

jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10409

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 december 2010 07:06 PM
  [ # 58 ]

Welkom bij de club! Ik ben een keer naar Normandie gereden voor een sm die er in de advertentie goed uitzag, maar bij nader inzien erg tegenviel voor de prijs die gevraagd werd. Niet opgeven, eens kom je jouw cx tegen!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 december 2010 07:11 PM
  [ # 59 ]

Jammer jammer maar nu weten we wel het waarom verhaal achter deze cx.
Je hebt dus ook niet geprobeerd om te handelen???
Succes met je verdere zoek tocht.
groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1288

- C1 serie II
Gepost: 30 december 2010 08:11 PM
  [ # 60 ]
cx25gtit2 schreef:

volgens mij hebben niet alle uitvoeringen die rubber stukker er op.
ik gok de eenvoudigere uitvoeringen niet.

In ieder geval de Reflex en Athena. Gelukkig want het zie er veel beter uit dan met die rubber knobbel.  Wink

Profiel  

4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook