Hallo, mijn xsara picasso stottert bij constante snelheid. Lampdasond is vervangen heeft niet geholpen.
nu heb ik het volgende ontdekt op internet:
heb ik ook gehad het kan o.a. de computer zijn dat rode kastje naast de hoofdzekeringskast rechts een kleine beschadeging geeft direct storing aan het inspuitsisteem brandstof ddor het af teplakken met isolatie tape is het nu over maar er zijn meer storingen mogelij ze kunnen slecht tegen vocht.
Maar waar zit dat ding? (computer) binnen in of voor onder de klep?
heeft iemand misschien een afbeelding hiervan?
een tweede oplossing zou kunnen zijn:
Ja. die verschijnselen had ik ook met mijn Xsara Picasso op LPG. Ik kreeg zelfs de melding van een motormanagementstoring. Het probleem moet gezocht worden in de vlinderklepbehuizing. Dat is dat deel dat na het inlaatluchtfilter zit. Als je het flexibele inlaatluchtkanaal met de beide kappen (van luchtfilter en vlinderklepbehuizing) verwijdert, dan kijk je recht op de vlinderklep zelf. Hierop zal de nodige vervuiling en aanslag op de randen de vlinderklep zitten. Haal al deze vervuiling weg door het goed schoon te maken.
Mijns inziens verstoort de vervuiling de stroming langs deze gekalibreerde klep zo, dat het het hele motormanagement lam legt. Blaas tevens het luchtfilter ook schoon. Verder is een aanrader de longlife bougies te gebruiken. Op LPG ben ik van 1:10 naar 1:11 gegaan. Ik hoop dat het euvel hiermee in jouw geval ook verholpen kan worden!
U zietveel verstand ervan heb ik niet. maar de garage kost steeds meer! Wie kan mij helpen!!!!!!!
Als je er zelf niet aan durft te sleutelen, neem je een risico als je dat wel doet. Sowieso heb ik de carterventilatieslang omgelegd zodat het niet meer in het gasklephuis lekt.Zoals dat stukje tekst wat je gevonden hebt hierboven. Eenmalig schoonmaken en de slang weer terugstoppen is een beetje jezelf tekort doen…
Als je dat probeert als mogelijke oplossing, zorg er dan voor dat je voorzichtig schoonmaakt, niks in het inlaatkanaal laat vallen, en niks breekt. Vooral de as van de gasklep mag natuurlijk niet ruwweg worden schoongemaakt en er mag geen harde kool omheen blijven steken. Geen harde voorwerpen met veel kracht gebruiken om schoon te maken. Misschien een paar wattenstaafjes met ontvettingsmiddel erbij gebruiken als final touch.
Dus gezond verstand gebruiken is vaak voldoende.
Daarnaast kan je de EGR klep afdichten. Dit scheelt redelijk in je motorvermogen. Een plaatje ertussen maken doet de truuk (dezelfde als de pakking maar dan ZONDER gaatjes ertussenzetten), en bij de apk meten ze nog steeds een schone uitstoot.
Scheelt beide een hoop vervuiling en ellende.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003