stadslicht ledjes C4GP blijven branden
brian tel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63

Gepost: 29 december 2010 08:30 PM

Hallo allen.

Bij de auto van me ouders een c4grand Picasso 7 zitter, is linksvoor het parkeerlichtje/stadslicht defect.

Nou heb ik bij mijn auto (saxo 1.1) witte ledjes als stadslicht, voor me ouders heb ik deze ook gekocht echter zodra ik nu de auto afsluit blijven deze heel zwak branden en gaan niet uit.
Weet iemand hoe dit komt? Kunnen er wel ledjes in bij deze auto of registreert de computer ze niet.

Iemand anders nog ervaring met ledjes als stadslicht.

Profiel  

Bimbam2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Gepost: 29 december 2010 11:57 PM
  [ # 1 ]

Heb je wel LED-jes met zo’n weerstandje er in?
Is ivm het CAN-bussysteem.
Ik heb LED-jes als stadslicht en die gaan echt uit.

Profiel  

brian tel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63

Gepost: 30 december 2010 01:12 PM
  [ # 2 ]

Dit was het probleem dus.
Bij mijn saxo ben ik gewend dat je zomaar er wat kan bij steken op een draadje maar bij de moderne auto’s lopen natuurlijk meerdere signalen over 1 draad, vanavond als de auto er weer is doe ik de goede lampjes erin welke ik vanmorgen heb omgeruild. (lampjes met weerstand)

Profiel  

Bimbam2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Gepost: 30 december 2010 02:40 PM
  [ # 3 ]

In de garage werd mij verteld dat bij de APK-keuring LED-jes met normale verlichting niet mag. Ze hebben er niets op uit gedaan, maar als ik een lastige agent tref ik er een bekeuring voor kan krijgen.
Tenminste als er kleurverschil is. De LED-jes bij mij geven een bleke blauwachtige kleur en de verlichting wit.
Alleen zie je dat alleen van de zijkant, van voren niet omdat het dimlicht sterker is dan het stadslicht.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook