9 van de 60
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 december 2010 07:19 PM
  [ # 121 ]

Niet vaak met zulke koud gereden, maar bij rond het vriespunt wordt de KVS net als in de zomer gewoon rond de 85 graden Wink

Dat is bij mij allemaal redelijk stabiel.
De olietemp blijft in de winter op de snelweg wel iets lager, zo rond de 90 denk ik. In de zomer meer richting de 95 a 100.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 december 2010 10:02 PM
  [ # 122 ]

Bedankt - dan gaat mijn thermostaat inderdaad te vroeg open. Mijn olie blijft trouwens ook iets koeler (ook ‘s zomers). Gisterenavond ondanks de gladde witte wegen toch weer veilig thuisgekomen. En met vier mensen in de auto blijft ‘t allemaal lekker warm. Maar dan slaan de ramen aan, ondanks airco aan en blower op de hoogste stand. Nou ja, ook in een Citroen moet er iets te wensen overblijven, niet?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 december 2010 12:38 AM
  [ # 123 ]

Thermostaat is besteld (toch maar via internet bij CX-basis - scheelt weer wat rondrijden). Vandaag met een oude jas onder de auto gedoken. De uitlaat hangt keurig in de rubbers. Dus de zoektocht naar de kloink gaat door. Nu ook de ABS computer onder de achterbank maar eens vastgezet - je weet maar nooit.

Enne - degene die een tijdje terug meldde dat de ‘driehoek’ onder de armsteun ook te gebruiken is voor de hoogte verstelling: dat klopt. Er is tekst met minimum, medium en maximum afhankelijk van de wijze van montage. Met telkens een klein verschil. Maar in een S2 is de hoogte te hoog, nog iets hoger en echt veel te hoog.

Vandaag dus de zaag in het doosje van de middenarmsteun gezet. De ijzerzaag was kwijt, dus de decoupeerzaag gebruikt. Wordt het plastic zo warm dat de boel zichzelf direct weer vastsmelt. Smile Om de scharnieren te behouden de bodem losgezaagd en daarna nog een zaagsnede (toen met een handzaag - voor hout Neutral) en die ging uiteraard iets scheef. Een hoop gevijl en geschuur verder de boel met PVC-lijm op elkaar gelijmd. Gelukt! Te zijnertijd nog eens op zoek naar een kussentje in de goede kleur.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 december 2010 12:49 AM
  [ # 124 ]

klinkt creatief - foto van resultaat ?

heb nog passende Prestige stof Wink 
leuk klusje voor binnen met deze koude dagen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 30 december 2010 01:38 AM
  [ # 125 ]
La Léo schreef:

Voor de rest ben ik het met waterman eens: waarom niet gewoon het probleem bij de oorzaak oplossen in plaats van al die symptoombestrijding?

Hmmmm mischien omdat beunoplossingen en lapmiddelen veel goedkoper en minder werk zijn??  huh


De kachel van een CX is niet de beste in autoland, maar goed warm moet het toch echt kunnen worden. Jassen aanhouden in de auto? Autohandschoenen??  haha
Als ik dat zo hoor allemaal, werken jullie kachels gewoon niet optimaal en heeft dat een verklaarbare oorzaak.

 

Wat is de goede oplossing voor de matige kachel?
Ik heb een goed werkende thermostaat. Een nieuw verwarmingsradiatortje. Goed werkend ventilatiekleppen, die afsluiten. En daarbij ook airco.
Verwarming werkt maar soso. Het wordt wel warm maar ik kan je de tent niet uitstoken.
Wat moet ik aanpassen om dit te verbeteren?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Gepost: 30 december 2010 01:32 PM
  [ # 126 ]

En geen corrosie in je koelsysteem?

Tja… en verder is het ook niet gezegd dat wat jij “soso” vindt, niet gewoon maximaal haalbaar is natuurlijk. Dat kan een ander al heel wat (heel warm) vinden.  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 30 december 2010 02:39 PM
  [ # 127 ]

Heerlijk als mosterd na de maaltijd, maar na een poosje stilstand afgelopen maandag de CX weer opgestart omdat ik wat verder weg moest en een ding kan ik jullie vertellen, ik stookte mezelf zowat buiten, dus het kan wel Very Happy

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 30 december 2010 03:00 PM
  [ # 128 ]

Bij mij hetzelfde. Na een tijdje gaat de hendel gewoon in de middenstand, anders wordt het veel te warm.

Betreft het hier een serie 1 of serie 2?

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 30 december 2010 03:16 PM
  [ # 129 ]

Er zit verschil in de verwarming van serie 1 en serie II. De thermostaat regeling in serie II mengt koude buitenlucht bij de warme lucht en regelt daarmee de temperatuur. De stroom koelwater door het radiatortje wordt niet geregeld. In de serie I gaat alle buitenlucht door het verwarmingsradiatortje en regel je de temp met een klep de hoeveelheid koelwater die door het verwarmingsradiatortje kan stromen. Serie I is sneller en warmer dan serie II. Onze BX verslaat alles die is in no time (te) warm.

Ik heb het idee dat het “geregelde” serie II systeem niet optimaal werkt. Als ik de temp heel hoog zet dan wordt de luchtstroom minder maar wel warmer. Is weer niet ideaal want de ruiten beslaan door de lagere luchtstroom. Zet ik de airco aan om die beslagen ruiten kwijt te raken. Warm en koud zijn idd niet echt objectief maar koude voeten geeft toch aan dat het niet optimaal werkt.
Vervuilt en/of gedeeltelijk verstopt koelsysteem is idd een mogelijke oorzaak van slechte verwarming. Ik kan het me in mijn auto niet echt voorstellen maar je weet maar nooit… Idee hoe de koelwater flow door het verwarmingssysteem te controleren? Ik hoopte op een of andere slimme modificatie die de verwarming van serie II verbeterd…. (verhuizen naar zuid frankrijk is natuurlijk een optie.. of meer co2 in de lucht blazen zodat die opwarming van de aarde eindelijk eens doorzet Laughing )

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 30 december 2010 03:22 PM
  [ # 130 ]

Wat jij beschrijft geldt alleen voor vroege serie 1’s (en DS) en dat werkt juist helemaal niet lekker. De latere serie 1’s (vanaf ‘78 of zo) hebben een nieuwere Behr verwarmingsunit waarbij het koelwater altijd door de radiator loopt.

Kan het zijn dat die regeling in jouw serie 2 gewoon niet goed werkt?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 december 2010 04:35 PM
  [ # 131 ]
samuel schreef:

Als ik de temp heel hoog zet dan wordt de luchtstroom minder maar wel warmer. Is weer niet ideaal want de ruiten beslaan door de lagere luchtstroom. Zet ik de airco aan om die beslagen ruiten kwijt te raken.

Dat is mij ook al eens opgevallen: als alle lucht door de kachelradiator moet, is het hoorbaar dat de ventilator het zwaarder krijgt. Airco aan heeft dan in mijn beleving ook niet zoveel zin: dat is de koude luchtstroom die je dan buiten sluit. Toch? De airco op recirculatie lijkt op die momenten nog het beste te werken.
Ik hoop dat met een hogere motortemperatuur de mengklep altijd een beetje zal openstaan - komt er in elk geval meer lucht binnen.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 30 december 2010 08:22 PM
  [ # 132 ]

Edit

foute post sorry

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10399
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 december 2010 08:23 PM
  [ # 133 ]

???? Verkeerd draadje?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 30 december 2010 09:20 PM
  [ # 134 ]

yep

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10399
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 december 2010 12:05 AM
  [ # 135 ]

Moderators, help! Ik kan mijn post niet meer weghalen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
9 van de 60
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook