5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

Vragen over aanschaf CX
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 30 december 2010 09:13 PM
  [ # 61 ]

De auto is nu bekeken, en de potentiële koper vond het niets. Dat kan.
En nog even over de bumperhoeken: De volgende plaat komt uit de folder van 1985:

Citroen!

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 30 december 2010 09:34 PM
  [ # 62 ]

Jammer dat het niks geworden is maarja je moet maar zo zien je hebt er toch een hoop van geleerd wat bij de volgende bezichtiging weer van pas komt, en dat slecht sluiten van de motorkap rechtsvoor zie je vaker maar kun je gewoon afstellen.

en die bumperstukken ligt gewoon aan de uitvoering de “eenvoudige” uitvoeringen hebben ze niet en de Pallassen, GTI en Prestige’s wel.

Succes met je zoektocht.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 december 2010 09:56 PM
  [ # 63 ]

Vind ze zonder die hoekstukken mooier,maar das smaak.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

Gepost: 30 december 2010 10:20 PM
  [ # 64 ]
juanchi schreef:

K"t, start niet, nog een keer, nog een keer, dealer komt langs en zegt dat ik moet voorgloeien, DUH, ben geen Einstein maar dát wist ik nog net.

Wist je ook dat het voorgloeien dus echt tergend langdurig moet bij een CX, 40 seconden!!  Shocked
Zonder de volledige voorgloeitijd zal een CX diesel altijd gigantisch roken. In feite verzuip je ‘m bij de eerste keer starten als je niet lang genoeg hebt gegloeid.
Kan ook zijn dat er een verstuiver niet helemaal fris meer is en dat ‘ie op de zuiger druppelt, dan krijg je ook rook bij de start.
Wil niet zeggen dat het daaraan lag, maar het kan wel. Wil ook niet zeggen dat het meteen een drama is, maar kan wel… Wie zal het zeggen?
10 minuten roken hoort zeker niet, maar kan ook een verkeerd afgestelde brandstofpomp betekenen. Die gasten sleutelen zelf niet, dus tja…

juanchi schreef:

Met alle respect voor jullie experts zal ik niet te bijdehand doen als nono, maar met mijn geringe kennis druf ik hardop te roepen dat deze auto 100 procent zeker geen 100.000 km heeft gelopen en zeer zeker niet ook nogeens periodiek onderhouden, al dan niet door een Citroën dealer of de lokale Boulangerie.

Sorry dat ik het zeg, maar je verhaal ontlokt bij mij wel de volgende reactie:
Als je jezelf een ‘nono’ noemt, waarom heb je dan juist geen expert meegenomen die de dingen voor je in perspectief kan zetten, en die de ernstige zaken van de peanuts kan onderscheiden??

Mark zegt hierboven: “je hebt er in elk geval veel geleerd”, maar IS dat eigenlijk wel zo?? 
Kijk, als ik een cursus Spaans zou volgen en als oefening een brief in het Spaans zou schrijven, maar deze niet aan een Spaanstalig persoon laat lezen, hoe weet ik dan of ik een foutloze brief heb geschreven? Wat heb ik dan geleerd??

Je schrijft ons een lang verslag en oké, misschien was het echt een olieboot en hopeloos, maar misschien ook niet. Niet dat het ertoe doet, maar wat ik wil zeggen: zo krijg je geen inzicht in hoe een CX hoort te zijn.
Als de volgende CX wel een glimmend motorcompartiment heeft en geen zichtbare lekkages, kunnen er andere adders onder het gras zitten die misschien veel erger zijn maar die jij eventueel niet opmerkt. Begrijp je wat ik bedoel?

Je zegt: Bij het rechterwiel liep er een dikke buis richting wiel, geen idee wat dat is

huh Dus??

Je bent nu teleurgesteld dat je voor niets bent gereden en je weet bovendien 100% zeker dat de auto meer dan een ton heeft gelopen en dat dus de tellerstand niet klopt. Ik heb de auto niet gezien, ik heb geen aandelen in die tent, noch ken ik de eigenaar, geen enkel belang voor mij dus!
Maar tenzij ze er een gloednieuw interieur en een ander stuurwiel hebben ingezet, kan die auto echt geen 2 ton hebben gelopen, want dan zag die kwetsbare stof er echt wel anders uit.  Wink
Niet dat een tellerstand veel zegt!!! Een tellerblok kun je ook verwisselen. Een motorblok trouwens ook…

Anyway, maakt nu allemaal niet meer uit, maar neem alsjeblieft de volgende keer iemand mee die de CX kent en doe dan geen oproep één dag van tevoren. Dan bespaar je jezelf ofwel een rit voor niets (want je leert er altijd iets van, ook al koop je niets) ofwel het behoedt je voor een miskoop of onvoorziene uitgaven.

Just my two pence… 

En niet boos worden, ik meen het écht goed! Wink
Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 30 december 2010 10:41 PM
  [ # 65 ]

lijkt me een goede raad van leontien, ondans dat ik de prijs toch ook aan de hoge kant vindt voor een een bedrijf dat zelf niet veel aan de auto heeft gedaan en wel uit belgië gehaald. Ik ken de prijzen hier en voor 1200 à 1700 euro heb je hier een cx omdat in zeer goede staat omdat niemand er geintresseerd in is…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 31 december 2010 12:00 AM
  [ # 66 ]

Ik had al gezegd dat de motorruimte vies was en slecht onderhouden,effe ter indicatie een foto van een CX diesel(bij mij bekend) die altijd bij een dealer in onderhoud is geweest met een vergelijkbaar aantal kilometers als de auto uit dit topic

Dus gewoon schoon en geen roest sporen wat dus bij de aangebode auto wel het geval is.

Dit geeft mij over het algemeen meer vertrouwen dan wat ik lees en op de foto’s zag.

Wat nu verder op naar de volgende bezichtiging?

Profiel  

XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 831

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 31 december 2010 12:00 AM
  [ # 67 ]

Ik ben het ook zeker met Leontien eens. Dat een ‘oude’ diesel rookt kan meerdere (simpele) oorzaken hebben. Denk eens aan een gloeibougie die niet goed meer werkt en er dus een cilinder niet opgewarmd word, of idd een lekkende verstuiver of verkeerd afgestelde pomp. Dit zegt nog niets over het blokje zelf. Ik had in mijn CX een dieselblok met krap twee ton op de teller, liep echt ptachtig als hij warm was. Vervolgens heb ik er een TD2 blok in gelegd. Na wat reparaties die nu verder niet aan de orde zijn, heb ik regelmatig gehad dat de CX rookte. Ook dit werd veroorzaakt door simpele zaken die goed te verhelpen zijn. Mijn advies is ook, neem de volgende keer een kenner mee die ook nog eens verstand heeft van diesels, mocht je daar weer naar gaan kijken. Zo iemand kan twijfels bij je wegnemen en je elke keer weer meer leren.

Uiteindelijk is het belangrijkste dat je een goed gevoel bij je aankoop hebt. Laten we wel wezen dat 5 duizend best een bedrag is en daar mag je dus ook wat voor verwachten, mits je wel een goede diagnose gesteld heb (begrijp me niet verkeerd, want misschien heb je wel de juiste diagnose gesteld, maar misschien ook niet).

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  

XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 831

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 31 december 2010 12:06 AM
  [ # 68 ]

En terugkomend op die olielekkage:

Een kleppendeksel pakking is een eenvoudige pakking die op den dus gaat lekken. Een aantal keer kleppenstellen en de pakking niet elke keer verwisselen betekend zweten. Daarnaast zou ik me ook niet blindstaren op een diesel met weinig kilometers. Een diesel is gemaakt voor een efficiente verbranding. Dit heeft zo’n blok pas op bedrijfstemperatuur. Als er weinig km mee gereden is is die dus ook weinig op bedrijftemperatuur geweest. Kan betekenen dat zo’n blok olie gaat verbruiken. Nog niet eens te spreken over keerringen die het zwaarder te verduren krijgen bij lange stilstand dan bij regelmatig goed gebruik. Vergis je niet dat dat ook resulteerd in een zweterig en vet blok.

Ik heb liever een dieselblok waar roest aan zit en dus droog is dan een mooi opgepoetst ongeroest motorblok. Dat betekend dat het altijd beschermd is geweest door een prachtige filmlaag van vet…

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  

bxsport
> 2000 berichten

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 31 december 2010 12:13 AM
  [ # 69 ]
daan schreef:

Ik had al gezegd dat de motorruimte vies was en slecht onderhouden,effe ter indicatie een foto van een CX diesel(bij mij bekend) die altijd bij een dealer in onderhoud is geweest met een vergelijkbaar aantal kilometers als de auto uit dit topic

Dus gewoon schoon en geen roest sporen wat dus bij de aangebode auto wel het geval is.

Dit geeft mij over het algemeen meer vertrouwen dan wat ik lees en op de foto’s zag.

Wat nu verder op naar de volgende bezichtiging?

een keer naar de carwash en proper spuiten en remmenreiniger met hoge druk maakt van een vuil blok een pareltje mijn bx sport origineel 75000km is ook niet perfect proper zal er morgen foto van maken.( om te vergelijken) zo zag mijn sm met 96000km er uit toen ik hem kocht…

en zo na een wasbeurt niemand dacht dat die wagen er zo onderuit zou komen zelfs ik niet… alleen een paar kenner zeiden kopen die handel….

ik bedoel maar je moet door het stof kunnen en kleine ongemakken kunnen zien

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 december 2010 12:19 AM
  [ # 70 ]

Wat kost een nieuw blok in laten zetten.2000 euro?
Dan een beetje handelen auto voor 3 meenemen ben je toch klaar.
Goede auto heb je dan,ook een optie

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

juanchi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 31 december 2010 12:23 AM
  [ # 71 ]

Lieve Léo, ik word niet zo snel boos hoor. Zeker niet als ik te gast ben op een forum. Als ik zeg dat ik een nono ben, bedoel ik op CX niveau, ondanks het feit dat ik al eens een CX gehad heb. Ik ben echter al 42 en al aardig wat voertuigen in bezit gehad en onderhouden. De afgelopen 10 jaar had ik ondermeer een VW T3 diesel camper uit 1983 met 3 ton op de teller en een zonnetje van een motor. Als deze CX 100.000 Km gelopen heeft doe er maar 2 sneetjes brood omheen en ik eet ‘m op.

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 31 december 2010 12:24 AM
  [ # 72 ]

Een goed onderhouden blok is schoon,dat was de bedoeling van mijn foto!!!Ik weet maar al te goed hoe je een blok schoon krijgt mijn buurman heeft jarenlang autopoetsbedrijf gehad.Maar de foto die ik heb gepost is ORGINEEL niks meer en niks minder.

@Juanchi gewoon lekker verder zoeken zal wel moeilijk worden een leuke CX diesel te vinden iedereen zegt het al de spoeling is dun,maar vroeg of laat loop je er tegen aan succes!!!!

Profiel  

bxsport
> 2000 berichten

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 31 december 2010 12:25 AM
  [ # 73 ]

tja jij hebt de wagen natuurlijk gezien….

Profiel  

juanchi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 31 december 2010 12:32 AM
  [ # 74 ]

Ik zeg ook niet dat de auto kansloos is, helemaal niet hoor. Iemand met liefde en tijd kan er best wat van maken. Ik zeg alléén dat de advertentie volledig kansloos is en volledig uit de duim gezogen. En die mensen hadden me dat ook wel mogen vertellen nadat ik ze tot 3 keer toe per telefoon en mail nadrukkelijk heb gevraagd wat de staat van de auto was. Het had mij een teleurstelling en een dag van m’n leven kunnen besparen. Vind ik jammer zeker omdat deze heer ook nog eens zei dat ik hun reputatie maar eens op internet moest opzoeken. Erg jammer.

Profiel  

Gepost: 31 december 2010 12:37 AM
  [ # 75 ]
daan schreef:

Een goed onderhouden blok is schoon

Een niet goed onderhouden blok/auto kan ook zeer schoon zijn Daan!!
Dat is nu juist wat we proberen duidelijk te maken (bxsport & ikke)

Ik ken trouwens ook zat ‘smerige’ of ietwat ‘zwetende’ motorblokken die prima onderhouden zijn en probleemloos lopen hoor.  Wink  Sommige mensen boeit het nu eenmaal niet of hun kleppendeksel mooi glimt.

Edit: @Juan:  ik ben inmiddels zó nieuwsgierig naar die auto, ik zou haast zelf gaan kijken!  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook