6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

Vragen over aanschaf CX
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 31 december 2010 12:39 AM
  [ # 76 ]
daan schreef:

Een goed onderhouden blok is schoon,dat was de bedoeling van mijn foto!!!Ik weet maar al te goed hoe je een blok schoon krijgt mijn buurman heeft jarenlang autopoetsbedrijf gehad.Maar de foto die ik heb gepost is ORGINEEL niks meer en niks minder.

Kan zijn maar daarom is dit blok niet beter dan een vuil… een blok is een van de gemakkelijkere dingen te vervangen bij een cx, beter een slecht blok en een goed subframe dan andersom… ik ben nu aan mijn 7de cx en ik heb de wagen niet gezien natuurlijk, dus ik moet zwijgen, maar voor mij zijn de aangehaalde punten om de auto niet te kopen niet overtuigend, en het kan zijn dat er wat achterstalling onderhoud op zit maar dan moet je gewoon nadenken of een auto van 25 jaar oud + een techniek heeft waar niet iedere huidige (citroënngaragist) kaas van heeft gegeten wel z’n goed idee is om te kopen. bv alle 2.0 of 22trs douvrin blokken zweten als ze wat ouder worden. Veel gereden of niet… En het oliedrukcontact achteraan het blok lekt ook dikwijls maar of dat dan een oordeel over de hele wagen geeft… ik geloof het niet

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  

juanchi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 31 december 2010 12:43 AM
  [ # 77 ]

Die auto is nog best te redden, maar het advertentieverhaal is kolder en de bijbehorende staat v/d auto ook en derhalve dus ook de prijs. Geef die mensen 2.5 of 3 duizend en het kan best iets leuks worden.

Profiel  

bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 31 december 2010 12:44 AM
  [ # 78 ]

ja ik geloof dat ze die wagen voor 1800 euro hebben ingekocht…

Profiel  

juanchi
< 100 berichten
Rank

Gepost: 31 december 2010 12:51 AM
  [ # 79 ]

En let wel dat na de 10 minuten de auto niet gestopt is met roken maar dat ik de motor heb uitgezet omdat het niet meer verantwoord was voor mens en dier, ondanks dat de uitlaat een halve meter van openstaande garagedeuren verwijderd was.

Profiel  

Gepost: 31 december 2010 12:51 AM
  [ # 80 ]

Inkoopprijs zegt natuurlijk niets.

Er waren tijden dat “koopvaarders” goud ruilden in Zuid Amerika tegen waardeloze kralen en spiegeltjes. El Dorado werd dat gebied daarom genoemd, want goud was er daar zoveel dat het voor de ‘inboorlingen’ aldaar niet veel waarde had.  Wink

bxsport vertelde vanmiddag nog dat je in België prachtige CX’en vindt voor niet meer dan € 2000 omdat ze daar niet gewaardeerd worden als hier.

Een goede kennis van mij wil graag zijn 22 TRS verkopen (wit en van 1987 dacht ik). Prima onderhouden, nette staat, loopt als een zonnetje, nooit problemen mee.
Maar ja, niet belastingvrij hè, dus geen hond…..  nono

P.S. [insert Zucht-Smiley]

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

bxsport
> 2000 berichten

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 31 december 2010 12:57 AM
  [ # 81 ]
juanchi schreef:

En let wel dat na de 10 minuten de auto niet gestopt is met roken maar dat ik de motor heb uitgezet omdat het niet meer verantwoord was voor mens en dier, ondanks dat de uitlaat een halve meter van openstaande garagedeuren verwijderd was.

MaW verstuivers die vuil zijn of een pomp die te rijk staat….

Profiel  

Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 479

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 31 december 2010 12:57 AM
  [ # 82 ]

Een auto kopen is ook een stukje emotie
Bij mij moet het goed voelen, anders koop ik de auto niet

Deze CX is geen slechte auto, maar hij voldoet niet aan de verwachtingen die de verkopers suggereren.

Er zijn heel wat mindere CX-en te koop
Iemand die een CX Diesel zoekt kan die auto best kopen, maar ga er met andere gedachten heen.

Vanavond ben ik bij Pasman automobielen geweest in Hardenberg
Dat is toch heel wat anders Wink
Met een goed gevoel heb ik daar een mooie CX gekocht, geen diesel dat dan weer niet Smile

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  

bxsport
> 2000 berichten

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 31 december 2010 01:00 AM
  [ # 83 ]
La Léo schreef:

Inkoopprijs zegt natuurlijk niets.

Er waren tijden dat “koopvaarders” goud ruilden in Zuid Amerika tegen waardeloze kralen en spiegeltjes. El Dorado werd dat gebied daarom genoemd, want goud was er daar zoveel dat het voor de ‘inboorlingen’ aldaar niet veel waarde had.  Wink

bxsport vertelde vanmiddag nog dat je in België prachtige CX’en vindt voor niet meer dan € 2000 omdat ze daar niet gewaardeerd worden als hier.

Een goede kennis van mij wil graag zijn 22 TRS verkopen (wit en van 1987 dacht ik). Prima onderhouden, nette staat, loopt als een zonnetje, nooit problemen mee.
Maar ja, niet belastingvrij hè, dus geen hond…..  nono

P.S. [insert Zucht-Smiley]

tja in belgie is iedere wagen na 25 jaar belastingvrij met een forfaitbedrag van 36 euro taxen per jaar… nu de inkoopprijs doet er inderdaad niet toe maar als die wagen rookt als een turk zou ik dit eerst verhelpen, kost de kopt niet….

Profiel  

juanchi
< 100 berichten
Rank

Gepost: 31 december 2010 01:06 AM
  [ # 84 ]

Leuk Citrobenz, gefeliciteerd! Hoop dat je er nog lang van kunt genieten.

Profiel  

XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 831

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 31 december 2010 10:14 AM
  [ # 85 ]

Laten we wel eerlijk wezen dat een bedrag van 5 mille voor een CX met net een ton op de klok ook een nette prijs is in vergelijking met wat er verder te koop aangeboden word. Er zijn meerdere aanbieders en die prijzen liggen hoger. Wellicht dat deze auto’s wel droge blokken hebben die ook nog eens niet roken. Het prijsverschil zal wellicht niet voor niets geweest zijn.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  

juanchi
< 100 berichten
Rank

Gepost: 31 december 2010 11:42 AM
  [ # 86 ]

Misschien is het een idee om via dit forum een landelijk netwerk op te zetten waarbij CX-kenners voor elkaar kunnen gaan kijken naar aspirant aankopen. Iedereen woont ergens anders en zo kunnen auto’s van te voren even bekeken worden zodat degene die ‘m wilt kopen niet voor niks reist?

Profiel  

cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1250

Gepost: 31 december 2010 11:54 AM
  [ # 87 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Laten we wel eerlijk wezen dat een bedrag van 5 mille voor een CX met net een ton op de klok ook een nette prijs is in vergelijking met wat er verder te koop aangeboden word. Er zijn meerdere aanbieders en die prijzen liggen hoger. Wellicht dat deze auto’s wel droge blokken hebben die ook nog eens niet roken. Het prijsverschil zal wellicht niet voor niets geweest zijn.

Je slaat de spijker op zijn kop. Daarom denk ik ook dat als de advertentietekst zou kloppen de auto duurder zou zijn. Je koopt bij een handelaar geen auto met deze specificaties voor dit bedrag.
Overigens begrijp ik de irritatie van de ts heel goed. Ik wordt ook kriebelig van dergelijke reclameteksten die bij nader inzien niet waar worden gemaakt.

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 31 december 2010 12:23 PM
  [ # 88 ]
La Léo schreef:
daan schreef:

Een goed onderhouden blok is schoon

Een niet goed onderhouden blok/auto kan ook zeer schoon zijn Daan!!
Dat is nu juist wat we proberen duidelijk te maken (bxsport & ikke)

Ik ken trouwens ook zat ‘smerige’ of ietwat ‘zwetende’ motorblokken die prima onderhouden zijn en probleemloos lopen hoor.  Wink  Sommige mensen boeit het nu eenmaal niet of hun kleppendeksel mooi glimt.

Leontien een schoon motorblok wekt bij mij meer vertrouwen dan een ranzig en zwetend motorblok.Een lekkage bij een schoon motorblok valt sneller op dan bij een vuile.Een goed onderhouden motorblok mag iets zweten maar natuurlijk nooit langs een klepdeksel,dat is natuurlijk wel het simpelste was te vervangen is.

Dus als er in de advertentie beweerd wordt dat de auto dealer is onderhouden nou daar klopt dus echt niks van als dat zo zou wezen,dan zou er geen overmatige lekkages zijn waar dan ook.

Het kan natuurlijk wezen dat deze auto een paar jaar ergens in de opslag heeft gestaan,en dus in het verleden wel dealer onderhouden is geweest.Maar de laatste jaren in ieder geval niet.

Dus wat er al werd gezegd de advertentie is een beetje misleidend,en de verkopende partij houdt zich een beetje van de domme

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6503

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 31 december 2010 01:37 PM
  [ # 89 ]

Echt veel te kort door de bocht, tenzij je de auto plus onderhoudsbedrijf zelf kent. Ik lees hier genoeg rampverhalen over “de dealer” (kijk voor de grap eens in het C4- en C5-gedeelte van het forum) om te weten dat “dealeronderhouden” niet wil zeggen dat er altijd secuur werk wordt geleverd.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 31 december 2010 01:58 PM
  [ # 90 ]

Het is maar hoe je het bekijkt,ik vind alleen dat als er wordt gezegd in de advertentie dat de auto onderhouden is geweest er minimale een aantal zaken zijn gedaan zoals een klepdeksel pakking vernieuwen.

Of een garage of dealer goed of slecht is dat doet nu even niet ter zake

Profiel  

6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook