bedankt,
ik heb hem net een mail gestuurd met de boodschap dat ik dat boek graag wil kopen…
hoi mede tractions,
ik ben sinds deze zomer gestart met de restauratie van mijn belgische 11BN uit ‘48.
één van de problemen is dat mijn benzine metertje niets meer aangeeft, mijn benzine tank is altijd leeg volgens dat ding ook al is die vol
ook het klokje doet niets meer, maar de kilometerteller, voltmeter en snelheidsindicator werken dan weer goed.
Nu weet ik niet of dat het benzine metertje stuk is of het de tankvlotter is die niet meet werkt.
ik heb de vlotter er al uit gehaald maar ik zie daar niet direct een probleem aan…
het probleem is dat ik niet weet wat nu te vervangen of te repareren want een nieuw benzine metertje kan ik nergens meer vinden en echt handig is het niet om te rijden terwijl je moet gokken hoeveel benzine je nog hebt é...
heeft er iemand tips van hoe dit probleem aan te pakken…?
bedankt & groeten
Yannick M.
leg de draad van die op de vlotter zit eens aan massa, slaat je meter nu uit naar maximaal is de vlotter stuk…
gr Mark
aah zo kan ik dat testen.. dan ga ik dat zeker is doen!
en wat als de vlotter werkt en het metertje dan stuk is? kan ik die nog ergens vinden dat jij weet…?
groeten
Als je het vlottertje gecontroleerd hebt zoals ik zei, wil dat eigenlijk nog niet zeggen over de meter,
Stel hij slaat niet uit bij de test: kan zijn dat de meter stuk is maar kan ook nog een draadbreuk zijn.
Sluit op de meter de plus en min aan rechtstreeks : meter werkt of werkt niet
als hij werkt vlotter controle (kan ook met multimeter)
als de vlotter werkt (getest met multi meter) en de meter zelf werkt ook : draadbreuk
succes
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je kan ook kijken of hij iets doet als je de hefboom van de vlotter beweegt met contact aan. De mijne deed het goed op Nederlandse benzine, maar bleef op nul bij Franse benzine. Het kan dus ook zo zijn dat het “drijfelement” te zwaar geworden is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
ooh echt bedankt…!
geweldige tips! hiermee kan ik het probleem zeker wel achterhalen.
ik moet het momenteel wel doen met een multimeter en de plus en min rechstreeks aansluiten want de trax ligt nu volledig uit elkaar..
en hopelijk kan ik het verhelpen…want weten hoeveel benzine ik nog heb is altijd wel handig natuurlijk…
ik ga ze zo snel mogelijk uitproberen en hou jullie op de hoogte van de vooruitgang.
bedankt & groeten!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De benzinemeter van de traction is een bekend zwak punt. Heel nauwkeurig zal hij hoe dan ook nooit worden. Houdt er ook rekening mee dat de tankontluchting niet geweldig is, waardoor je erg je best moet doen om de tank goed vol te krijgen, zeker als de auto een beetje naar de vuldop toe neigt…
aahzo,
dit wist ik niet…
het werkte al niet van toen ik de trax kocht ook het klokje werkt niet.
dat moet ik ook eens testen…dat zijn zo van die details die van een mooie trax een schitterende maken.
we hebben net van gisteren de motor en vooras eruit gehaald. en nu kan het opknap werk beginnen…
dus werk genoeg…
groeten
jantje1948 schreef:Je kan ook kijken of hij iets doet als je de hefboom van de vlotter beweegt met contact aan. De mijne deed het goed op Nederlandse benzine, maar bleef op nul bij Franse benzine. Het kan dus ook zo zijn dat het “drijfelement” te zwaar geworden is.
De soortelijke massa van benzine is overal gelijk lijkt me
Maar je zegt zo eens wat over het drijfelement, Is deze niet lek?
Dan ligt ie natuurlijk altijd op de bodem…
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij mijn traction (‘38) was dat element van geperst kurk. Het blijkt dus dat er wel degelijk verschil in de dichtheid van benzine in de verschillende landen is (was). Ik denk dat mijn vlotter op Nederlandse benzine net bleef drijven en op Franse net niet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
dat weet ik eigenlijk niet of hij wel blijft drijven…hij is inderdaad ook wel van geperst kurk..
misschien ligt daar al wel het probleem…
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
België ligt vlak bij Frankrijk.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
black&white; TRAX schreef:dat weet ik eigenlijk niet of hij wel blijft drijven…hij is inderdaad ook wel van geperst kurk..
misschien ligt daar al wel het probleem…
Ok, ik dacht dat het een koperen balletje was…
weer wat geleerd
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Als de plus en min zijn omgedraaid van de vlotter geeft de benzinemeter ook precies het tegenovergestelde aan. De kurk van de vlotter was origineel met rode lak bekleed. Een kunststof wijnkurk werkt ook prima, deze kan namelijk tegen benzine.