kraken van versnellingsbak
you2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 31-12-2010

Gepost: 31 december 2010 01:33 PM

hallo c1 ers

Ook ik ben in bezit van een nieuwe c1,een heerlijk karretje.
Nu 2000 km op de teller.Rijd perfect,maar 1 klein probleem,nl als ik van de eerste versnelling naar de tweede gaat,kraakt het iets,ook van 2 naar 3.Heb het aan de verkoper gevraagd,en hij zei dat alles nog ingereden moet worden!!
Nu is mijn vraag aan jullie;hebben jullie dat ook gehad,en gaat het ook weg??
Ik vind het wel storend,en volgens mij hoort het niet.
Het is net of ik de koppeling maar half intrap.
Ik wacht op jullie antwoord,bij voorbaat dank.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 31 december 2010 03:58 PM
  [ # 1 ]

Waar pakt de koppeling? Helemaal onderin, of halverwege? Zou natuurlijk verkeerd gesteld kunnen zijn. Dat kraken hoort bij inrijden lijkt mij onzin.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
you2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 31-12-2010

Gepost: 31 december 2010 04:11 PM
  [ # 2 ]

Halloo,bedank voor de snelle reactie

Maar ik snap het niet helemaal;rij in z’n 1,trap koppeling helemaal in,dan gaat ie moeilijk in z’n 2,en als ie gaat,dan kraakt tie.Zoals ik al zei;‘t is net of ik de koppeling niet helemaal intrap.
Ik kijk het nog ff aan,gaat het niet weg,dan ga ik toch ff langs de dealer.

Profiel  
 
you2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 31-12-2010

Gepost: 31 december 2010 04:20 PM
  [ # 3 ]

Ahhh,hij pakt um gewoon halverwege.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 31 december 2010 04:27 PM
  [ # 4 ]

Dus op het moment van aangrijpen van de koppeling kraakt de boel? Niet bij het schalen zelf? (met de pook). Dat is gek, zouden dan niet de tandwielen kunnen zijn, alleen iets met de koppeling. Ff aankijken en anders terug. Of de koppeling komt niet goed vrij, dan krijg je dit ook. Als je rustig schakelt, is het dan beter?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
you2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 31-12-2010

Gepost: 31 december 2010 04:31 PM
  [ # 5 ]

Nou,eigenlijk bij het in z’n 2 trekken,dan kraakt ie.
Maar dan ga ik zeker terug naar de dealer

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 december 2010 04:32 PM
  [ # 6 ]

Dat klinkt dus als een gare synchromeshring van de 2e versnelling of een brakke schakelmof.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
you2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 31-12-2010

Gepost: 31 december 2010 04:33 PM
  [ # 7 ]

Sorry,als ik rustig schakelt,dan voel ik um ook echt kraken.Pffff,heb ik weer!!!

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 31 december 2010 05:01 PM
  [ # 8 ]

Het idee is dat je de synchromeshring van de tweede versnelling wat minder belast bij langzaam schakelen omdat dan het toerental van bak en motor bijna gelijk zijn. Maar hoe dan ook, is niet goed. Maar goed, dat kun je hebben met een Toyota bak..

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 december 2010 05:06 PM
  [ # 9 ]

Er zit gewoon garantie op die auto, dus geen paniek. Wat “die toyota bak” betreft kan ik alleen maar zeggen dat zo’n bak over het algemeen véél langer heel blijft als de gemiddelde EBV6 in een picasso of automaatbak uit een Xm….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 31 december 2010 05:14 PM
  [ # 10 ]

Zeker, was maar een grapje! Al vind ik die bak wel wat hakerig schakelen. En een automaat geeft nu eenmaal vaker kuren.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
you2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 31-12-2010

Gepost: 31 december 2010 06:22 PM
  [ # 11 ]

Ok,bedankt voor de informatie,in ‘t nieuwe jaar ga ik zeker terug naar de dealer.
Ik wens ook iedereen veel rijplezier met,vooral,de c1’s.
En een goed uiteinde.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook