In welk tijdschrift? Dan kunnen we dat allemaal aanschaffen. Halen ze een nog nooit vertoonde oplage!
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 11790
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
knäckor schreef:Een kleine vakantiecheck die vaak vergeten wordt: de bandenspanning van het reservewiel.
Alleen al nuttig om zo te weten te komen of de spindel van de kooi waar het ding in ligt niet vastgeroest is Ik heb bij de Xantia ook voor de vakantie die boel eens even losgemaakt en in de koperslib gezet. Straks is je reservewiel op zich perfect maar krijg je ‘m niet onder de bodem vandaan
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ja dat van dat reservewiel is wel een goeie!
Ik heb een maand of drie geleden een nieuwe band om mijn reservewiel laten leggen, hier zat nog de originele band op die met de auto was meegeleverd voor zover na te gaan qua leeftijdscodes. De binnenkant van de velg was hagelnieuw en zat nog mooi in de blauwe verf. Als ik met die rotte slof was gaan rijden was ik waarschijnlijk geen 100 meter ver gekomen zonder klapband
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Zo bij deze is officieel te koop.
Ze mag gaan. Ik rij voorlopig nog met de auto, maar ik ben bereid een tijdje met een 16v dagelijks naar mijn werk te gaan. (wat een straf ook )
Ik zoek dus iemand die goed voor mijn beestje wil zorgen. Iemand die geniet van een wagen en door blijft gaan. Doe een voorstel en wie weet komen we er uit. De auto verdient een goed baasje.
Ik heb het complete overzcht vanaf stand 0 nog ergens liggen volgens mij. Als ik het nog kan vinden krijg je alle rekeningen erbij. Door mij is er zeker niet bezuinigd op deze auto.
Dus wie zoekt er een heerlijke kilometervreter?
Vergeet de extra opties net als:
- 16v interieur
- orgineel elektrisch schuif-kanteldak
- mistlampen
- 16v mk2 velgen
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Voorlopig maar 1 gegadigde gehad voor de auto, maar dat geeft niets.
Ze mag weer opdraven voor de wintersport in februari. Dan passeert ze waarschijnlijk de 600.000km! Dat lijkt me reden voor een feestje natuurlijk!
Verder heeft de auto wat kleine aandachtspunten onderhoud gehad.
Ook heb een radiografische afstandbediening laten inbouwen en uiteraard ook aan laten sluiten op de knipperlichten. Dat ziet er toch leuk uit zo. De orginele afstandbediening werkte ook nog maar als de ruit bevroren was werkte het al niet meer, want je kan dan niet meer op het oog richten.
Ook staat de APK weer voor de deur. Die loopt tot 20 januari. Als het goed is kan ik mijn 16v volgende week weer ophalen met een verse apk en dan gaat deze daar meteen achteraan.
Enige probleem is de brandstoftank. Hij lekt enorm tijdens het tanken en er gaat ook niet meer in dat ongeveer 53 liter. Terwijl het echt een 66 liter tank is. De auto moet dus een nieuwe brandstoftank, maar dat wordt gedaan tijdens de nieuwe apk.
Iemand trouwens enig idee wat het probleem kan zijn van de lekkage? De tank lekt verder niet namelijk tijdens het rijden of iets dergelijks. Zou het te maken kunnen hebben met de reserve tank?
Ik zoek trouwen nog 2 dingen voor het interieur
Dashboardkastje boven en onder. Beide zijn helaas kapot. Slot moet ik wel overzetten maar dat is geen probleem. Aan die kapotte kastjes erger is me enorm, maar was mijn eigen schuld. Dus wie heeft er nog wat? Kleur is zwart.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Wellicht is de ontluchting de boosdoener Willem.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dank voor de reactie. Ik zal er eens naar laten kijken.
Maar ff 1 ding. Deze auto staat dan wel te koop, maar hij hoort wel gewoon thuis in het bx gedeelte. Dus graag terugzetten bvd.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Bij deze.
Lekken van de tank komt door kniestukje boven op tank. Je rijdt van de 66 liter namelijk eerst een litertje of 10 op van de extra tank en de vulpijp. De tank is dus niet lek alleen het kniestukje boven op je tank. Tank moet er even uit om het te vervangen. Daarna kun je weer gewoon vullen tot bovenaan, tot die tijd gewoon onder de 53 liter blijven.
Zucht van bedenking wederom.
Zoals jullie weten wil ik een aantal bx-en van de hand doen.
Goed nou stond de apk van le tzd voor de deur met de 6 ton op de klok.
Vandaag garagist gesproken en het een ellelange lijst met alle klein (Rot)klusjes.
Vooral veel arbeid en de verwachte kosten ligt over de 1000 euro.
Dan word ik voor het eerst realistisch en denk. Le TZD wat krijg ik er nou nog voor?
Nu twijfel is dus enorm of ik de wagen weer door de apk moet loodsen. De koets is natuurlijk redelijk goed sinds die enorm is opgeknapt. Blok loopt ook prima,,,,, maar misschien toch teveel van het goede.
Kan ik iemand blij maken met Le TZD of misschien dan toch in onderdelen.
Blijft een leuke BX. Ik heb besloten eens rationeel na te denken.
wat heeft de wagen nou:
- 16v interieur
- 16v velgen
- blok met redelijk verse d-riem, waterpomp en spanrollen
- 4 praktisch nwe gloeibougies
- orgineel schuif-kanteldak
De mankementen zijn er dus zeker ook.
Wil iemand toch goedkoop diesel rijden stuur me een pb of eventueel intresse in onderdelen.
Alle adviezen over wel/niet door de apk slepen zijn ook welkom.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
1e (en vrij belangrijke) vraag…. wat moet er gebeuren om dit beestje door de apk te krijgen!?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
To do list
- stuurhuishoes rechts gescheurd
- kleppendekselpakking
- remverschil voor
- stadslichten
- brandstoftank eronder uit ivm met lekkage diesel tijdens tanken
Daarvoor moet ook de uitlaat eronder vandaan
- roetmeting was te hoog (kwestie van afstellen lijkt me)
- dieselretourleiding lek
Dat was het wel zo’n beetje volgens mij. De auto heeft nog APK tot de 20ste. Doet me toch pijn of de wagen weg te doen, maar ik moet ze toch verkopen. Ik kan er wel weer geld in steken, maar zoveel krijg ik er niet voor. Misschien dat ik hem nog maak hoor, maar realistisch gezien is het niet slim meer.
Maar voor een handige doe het zelver is dit volgens mij prima te doen. Misschien zijn er vrijwillegers die me willen helpen. Anders is voor mij denk ik klaar. Het blijft ook leuke auto, maar wel met wat werk.
Na zit ik wel met de wintersport. Dan zou ik met een 16v moeten gaan. Dat weet ik niet of ik dat wel wil. Ik denk vrolijk verder…
Btw voor de 3 die me een pb hebben gestuurd hier de to do list.
De auto zou verkocht worden zonder de mk2 velgen + banden. Gewoon stalen velgen met banden. Geen id of die apk waardig zijn, maar deze winterbanden komen dan onder de 16v.
Richtprijs is nu nog 500 euro.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
uiteraard eerst de vraag of je het de auto waard vindt maar daarna met het lijstje:
To do list
- stuurhuishoes rechts gescheurd -> klote maar is niet anders kom je wel overheen denk ik?
- kleppendekselpakking -> goed zelf te doen en is dit apk afkeur?
- remverschil voor -> wellicht even remmen gangbaar maken
- stadslichten -> wat is daar mee? anders lampjes vervangen oid
- brandstoftank eronder uit ivm met lekkage diesel tijdens tanken -> echt klote maar wellicht geen apk afkeur als je hem onder schoon hebt en ter keur aanbiedt met 10liter in de tank?
Daarvoor moet ook de uitlaat eronder vandaan
- roetmeting was te hoog (kwestie van afstellen lijkt me) -> is dat niet een gevalletje flink blazen met het hok?
- dieselretourleiding lek -> vervangen
hou je dus echt stuurhuishoes, brandstoftank en die dieselretourleiding over. als je alles uit wil besteden is het denk ik wel weer aan de prijs. mocht de auto als geheel willen verkopen kan je hem allicht door de apk drukken. al is het dan altijd de afweging of je die kosten er nog uit gaat halen met 6 ton. blijft moeilijk en sowieso de vraag of je het goed wilt maken of apk doorduwwaardig. de mankementen doen me in ieder geval niet aan een typisch achterstallig hok denken, maar eerder aan een stapel rotklusjes.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Retourleiding vervangen lijkt me goed zelf te doen, en ik denk dat je er best mee wegkomt als je inderdaad 10 liter diesel in de tank laat zitten. Ik waarschuw je echter wel voor die rechter stuurhuishoes: bij modellen met stuurbekrachtiging moet je ‘m over de bevestiging van de stuurbekrachtiging heen zien te frotten, en dat is een echte @#$%-klus!! En helaas is dit wel een APK-punt. Ik heb het nu zelf een keertje gedaan, en ik denk dat ik dat de volgende keer weer lekker uitbesteed.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Die dakplaat past mooi op de groene, nietwaar
16v interieur wil ik wel…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.