Hallo, ik heb de volgende problemen met mijn saxo uit 2000 op G3:
- Koelwater wordt na 20km echt max heet (rode gebied);
* Radiator slaat aan, heen en retour zijn warm;
* Kachel wordt niet warm;
* Borrelend geluid achter dashboard bijrijders kant;
* Vuldop van radiator eraf, dan stroomt er koelwater eruit;
Denk zelf dat er aardig wat lucht in het systeem zit. Staat op deze blog precies waar je ontluchtings punten zitten: http://brokendroid.blogspot.com/2008/07/vervangen-van-radiateur-citron-saxo.html
Maar als ik mijn motor start met open vuldop, dan komt het koelwater hard omhoog!! Dus ik ben maar gelijk gestopt…
Heeft iemand dezelfde problemen gehad? En hoe is dit verholpen?
Heb al aardig op dit forum zitten kijken maar niet een kant en klare oplossing gevonden. Het zou fijn zijn wat support te krijgen!
Alvast bedankt voor de reacties!
Zoek eens op TU-motor en koppakking.
Dit lijkt me een typisch gevalletje van.
99% zeker de koppaking die lekt.
Kijk eens linksvoor dat er geen oliedrek op de motor plakt.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Om zekerheid te hebben zou je een uitlaatgastest kunnen doen in je radiateur/ expansievat om het HC-gehalte te meten, maar dit lijkt me overduidelijk een gevalletje kapotte koppakking/ gescheurde cylinderkop…sorry
‘Spirit of avant-garde’