9 van de 51
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Mijn Visa GTI 115
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 19 december 2010 03:08 PM
  [ # 121 ]

Neem ook een helm mee, dan kan je een paar rondjes meerijden.

Het heeft 1.een nadeel, dan wil je ook een GTI.

Maar het is nog ver weg.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 30 december 2010 01:52 PM
  [ # 122 ]

Als het allemaal zo uit komt, waarschijnlijk wel zal ik ook een helm meenemen!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 01 januari 2011 02:24 PM
  [ # 123 ]

Voor een ieder in 2011 veel sleutelplezier toegewenst, ook al is sleutelplezier niet altijd gewenst.

Maandag beginnen we in een helemaal opgeruimde garage ( de Visa 16V 160 is weg )  in een zee van ruimte, met prominent in het midden de zwarte GTI.
Ik heb voor ruim twee weken terug een nieuwe OMP gordel besteld, maar nog niets gezien, waarschijnlijk de komende dagen.
Die wordt gemonteerd met ogen in de vloer zodat ze er snel weer uit te halen zijn, op straat voldoen de standaard gordels wel.
We gaan eerst maar de andere stoel “Recaro” in de VISA monteren, daar zal ik ook wel even mee bezig zijn.
Er ligt al een hele tijd een radio met speakers klaar om te worden gemonteerd.
Ook moeten de Cibies nog via een dashboard schakelaar en relais worden aangesloten.
En er moet weer spanning komen op de sigaretten aansteker om de Tom Tom te kunnen gebruiken.
Dit meer om de snelheid te kunnen meten, de originele teller wijkt nog al wat af.
Niet echt veel werk maar toch….. ben je zo weer een aantal dagen van de straat.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 01 januari 2011 07:11 PM
  [ # 124 ]

De electroprutser en lasser staat voor je paraat Wink

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 09 januari 2011 03:12 PM
  [ # 125 ]

De Recaro stoel zit nu in de VISA gemonteerd en zit een stuk beter dan de originele stoel.
De stoel valt niet echt op omdat de bekleding nagenoeg dezelfde kleur heeft als Visa stoel.
Uit voorzorg heb ik vele ““eendenstoelrubbers”” onder de zitting door getrokken.
De 4 punts gordel is er nog steeds niet, die moet zeker nog bij OMP in Italie gemaakt worden.
Je zal zien dat ze straks voor het oprapen liggen op de racebeurs in Leeuwarden. Maar we wachten af.
Morgen gaan we verder met de elektriek.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 18 januari 2011 10:27 AM
  [ # 126 ]

Eerdaags (maart)staat de APK weer voor de deur, ik heb uit voorzorg aan de voorzijde de stofhoesjes en kapjes vervangen van fuseekogels en stabilisatorstangetjes.
Ook ontdekte ik een klein gaatje in een aandrijfas hoes, dus de hele voorzijde moest even uit elkaar.
Achteraf viel het wel mee alhoewel ik in tijden niet zulke zwarte handen had gehad.
Een aandrijfashoes vernieuwen is nu niet het leukste werk, maar met behulp van een afgezaagde colafles
(tip Visa dokter)was deze snel gemonteerd.
Het geheel zit nu weer in elkaar, maar moet wel nog de versnellingsbakolie bijvullen.
De rotzooi is ook weer van de straat, dus kunnen we hem eerdaags weer een paar ritten laten rijden
door het Drentse landschap.
De elektriek was hierdoor uitgesteld maar daar gaan we nu weer verder aan werken.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 januari 2011 10:50 AM
  [ # 127 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 18 januari 2011 11:57 AM
  [ # 128 ]

very good Kennis moet je delen.

Misschien dat er dit jaar wel van komt om samen eens een rondje te rijden!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 01 februari 2011 09:32 PM
  [ # 129 ]

De GTI heeft een vreemd verschijsel enwel dat hij er na 10 minuten staionair draaien er mee ophoud.
Als je dan weer gaat starten diverse grote knallen en vergeet het maar.
Volgende dag gewoon tikkie lopen ga je er mee de straat op geen probleem.
Dan weer niet meer starten en eenknal.
Ik ben nog iemand uit de carburateur en contactpunten tijd, maar denk toch dat er iets in de ontsteking niet helemaal goed zit.
Voor het weekend wordt er vanuit Amsterdam een andere onsteking aangevoerd.
Die ik er s’middags even snel in schroef en jawel direct starten dus, daar zou het dus aan gelegen hebben.
Toch haal ik een dag later die onsteking er weer uit om te kijken of de originele echt stuk is.
Inderdaad hij wil er weer niet op starten, daar is dus iets mee loos, het is dezelfde ontsteking als die op een BX 1.6 zit. Wat kan daar aan stuk zijn..!!
De aangevoerde onsteking netjes schoon gemaakt en deze definitief aan de motor gemanonteerd.
Hij start nu direct en alles onder de kap zit weer op zijn plaats.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 01 februari 2011 09:48 PM
  [ # 130 ]

Zaterdag naar de Racebeurs in Leeuwarden geweest, echt geweldig met al zijn drift demo’s in 1 een hal.
Daar… zou ik mijn bestelde OMP veiligheidsgordel kunnen ophalen….. dacht ik, mooi niet dus.
Maar alles zou goed komen is me verzekerd.

De rekening is nu binnen de betaling op weg en zal hem een dezer dagen ontvangen.
We zullen hem er dan direct in gaan monteren.

Tenslotte zijn we op weg naar de APK in Maart.

Ook zijn er in Duitsland 2 voordeur raamwindschermpjes in kleur besteld, ook dat wil niet echt vlotten.

Voor de rechter stoel is er een brandblusser gemonteerd.

Ook de Tom Tom zuignap voor de voorruit is vandaag aangekomen, nu nog de spanning en zekering naar de aansteker aanleggen en dan schiet het op.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 februari 2011 10:23 PM
  [ # 131 ]

Bobine nog ok? Die willen wel eens uitval-verschijnselen gaan vertonen als ze wat ouder zijn en heet worden.

Citroen!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 02 februari 2011 08:03 AM
  [ # 132 ]

Hij loopt weliswaar nu dan weer op de oude bobine, maar ‘D’ je hebt ook mijn gedachte…
Ik heb er direct zo’n nieuwe gele SEV bobine naast gemonteerd zodat ik bij een volgende keer alles zo kan overzetten om te kijken of daar inderdaad ook iets mee aan de hand is.
Ook is er een hele bos draad verwijderd die te maken had met een alarmsysteem dat mogelijk ooit gefunctioneerd heeft. Met natuurlijk een kruising van draden bij de bobine en een apparaat die de radio kan ontstoren.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 februari 2011 01:26 PM
  [ # 133 ]

Goed plan, die bobine ernaast!

Citroen!

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 02 februari 2011 07:27 PM
  [ # 134 ]

Kees,

Klinkt als de bobine, vorig jaar zelfde probleem hier! Bobine vervangen en hij liep weer als van ouds!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 05 februari 2011 01:09 PM
  [ # 135 ]

De OMP veiligheids gordel is aangekomen en je raad het al, de verkeerde, ik had er een besteld met drie aansluitingen aan de grond, dus ze sturen wel drie bevestigingsogen en platen, maar krijg een gordel met vier ogen aan de grond.
Ik heb lang genoeg gewacht en heb deze gordel dus toch gemonteerd.

De twee ogen zitten nu vlak achter de achterbank in de vloer van de kofferbk en met de haken aan de gordel zit hij zo gemonteerd als ik hem nodig heb.
De gordel gaat dus tussen zitting en rugleuning door.
De andere ogen, dus naast de voorstoel, kunnen bij de huidige gordel aansluitingen vast gezet worden.

Ook staat er nu spanning op de aansteker en werkt Tom Tom nu om de juiste snelheid aan te gaan geven.
Nu nog de Cibie Oscars via een relais met een dashboardschakelaar aansluiten en daarna de extra achteruitrij-
verlichting, daar komt H3 in.
Tot aandermoal…

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
 
9 van de 51
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook