2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Hydraulische lekkage boven dynamo…
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 januari 2011 01:39 PM
  [ # 16 ]

Dag missen?? uurtje of 2 werk man…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 01 januari 2011 01:44 PM
  [ # 17 ]

weet ik wel (zoveel nog!?), maar ik moet het wel inplannen…. en dan komt er weer wat tussendoor ofzoiets, zul je altijd zien Smile

Anyway, eerst maar eens die ringen scoren en m’n dynamo afspuiten!

Ik heb inmiddels wat zitten snuffelen op het XM subforum.

-systeem drukloos maken, laagste stand zetten dus
-slangen losdraaien/koppelen
-oude o-ringen verwijderen
-boel schoonmaken (misschien is dat beter als stap 1 overigens)
-nieuwe ringen monteren
-slangen weer aankoppelelen, vastdraaien

zoiets?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 01 januari 2011 05:18 PM
  [ # 18 ]
25trd schreef:

-systeem drukloos maken, laagste stand zetten dus

Drukloos maken doe je door de ontlastschroef op de drukregelaar 3/4 slag open te draaien!!

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
Citro78
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 08-05-2006

- XM 2.0i 8v comfort break
- XM V6 12V Ambiance.
- CX CX 25 prestige aut
Gepost: 01 januari 2011 05:58 PM
  [ # 19 ]

@25TRD: Als je de eerstvolgende keer bij het CX-magazijn bent kunnen we samen wel ff kijken.
Het vervangen is echt een klusje van niks.

Groet Jeroen

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 01 januari 2011 06:31 PM
  [ # 20 ]

@Jeroen, super! Ik zal een paar van die ringen proberen te regelen voor die tijd…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12515
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 januari 2011 03:20 AM
  [ # 21 ]

Mocht het toch blijven lekken (of harder gaan lekken) met nieuwe O-Ringen, wikkel dan 1 of 2 lagen Teflon tape om het schroefdraad. Meestal gaat het wel goed, maar ik heb 2 gevallen meegemaakt dat nieuwe O-Ringen niet voldoende was.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 02 januari 2011 11:36 AM
  [ # 22 ]

@ZX14, tnx voor de tip! Is het tè voorbarig om dat dan op voorhand al te doen?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12515
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 januari 2011 02:40 PM
  [ # 23 ]

Zolang het niet met grote stralen lekt, kun je het beter zo laten zitten, tot je er een nieuwe O-Ring in monteert. Teflon tape is meer een noodoplossing, ik heb het standaard bij me in de auto.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 17 januari 2011 09:13 PM
  [ # 24 ]

Zo! Afgelopen zaterdag wegens gebrek aan afdoende gereedschap (bij het CX club magazijn hebben we geen grote torx bitjes, blijkbaar niet nodig in een CX!? Smile) hebben we het voor nu gelaten bij het verversen van de O-ring bij de grootste boosdoener (leiding die aan de bovenkant de pomp binnengaat), hierna wat lhm bijgevuld (niet eens zo gek veel) en een paar keer gegymastiekt! De ergste lekkage lijkt nu verholpen te zijn! Wel mogen de hoogteregelaars een keer gereinigd worden, maar dit is voor later…

Jeroen, bedankt! Ik ga de volgende keer wat grote torxen meenemen en nog een paar ringen vervangen (heb de nieuwe toch liggen)!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12515
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 januari 2011 12:13 AM
  [ # 25 ]

Als het niet lekt achter die grote pluggen met Torx, lekker laten zitten.
Die pluggen zijn van aluminium, erg lastig om ze bij een ingebouwde pomp in een lastige positie, los te draaien, vaak draai je het torx gat in de plug kapot.

Een setje grote Torx bitjes in een mooi doosje, kost 20 euro bij de Norauto, een “must have” om mee te nemen als je toch een keer in Frankrijk ben. In het doosje zitten lange en korte bitjes, en een adapter voor op je 1/2” ratel.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook