Ik sta op het punt om een nieuwe telfoon aan te schaffen en wil weten of hij goed synchroniseert met de bluetooth in de grand C4 picasso. Deze telefoon wordt helemaal niet genoemd op het lijst met telefoons wat circuleert op het forum en bij de dealers. De nokia c5 werkt met bluetooth 2.0, is er iemand die hier wat van weet of deze telefoon geschikt is?
Besteld eind april een GC4 2.0HDiF EB6V LB met bluetooth kleur nocciola, rijden vanaf 9 augustus
Ik heb sinds twee maanden een Nokia E63 met Bluetooth 2. Dat gaat moeiteloos.
C4 Grand Picasso 2.0 16V Lumière EB6V G3
Show Rouge - bèige bekleding
Afn. trekh. Multicon, USBbox, bluetooth. Tomtom 730 HD-T.
Sinds september 2008
Mijn af fabriek ingebouwde bluetooth (C4GP, juni 2007) ondersteund voor zover ik weet, na enig reverse engineering, alleen het zogenaamde IrMC protocol voor het synchroniseren met de telefoon. Mijn nokia N900 ondersteunde dat protocol initieel niet, maar dat heb ik zelf maar gebouwd voor de N900.
IrMC is relatief oud. Tegenwoordig wordt meestal PBAP gebruikt. Ik heb ooit geprobeerd informatie over de bluetooth interface te krijgen (o.a. bij citroen zelf) maar helaas niets wijzer geworden.
Dus als je telefoon het IrMC protocol ondersteund heb je geode kans dat het gaat werken.
Rijdend sinds 11 juni 2007 een C4 Grand Picasso Exclusive. Maar al op 15 januari 2007 besteld.